הצעירות ב"מחסום" הפלסטיני
(צילום: שילת תרשיש)

שלוש צעירות בנות 18 נתקלו אמש (חמישי) במחסום אבנים באמצע הכביש, בזמן שנסעו סמוך ליישוב מעלה לבונה שבבנימין. הצעירות חששו לחייהן, אך הפלסטינים טוענים שהציבו את האבנים בכביש במחאה על גניבת כבשים שהתרחשה קודם לכן.
נהגת הרכב שילת תרשיש סיפרה בשיחה עם ynet: "חזרנו מירושלים בסביבות השעה 03:00 לפנות בוקר, והיינו צריכות להגיע למעלה לבונה. קצת לפני היישוב, בזמן שירד גשם, ראיתי חסם אבנים על הכביש – ממש אבנים גדולות שהונחו עליו. עצרתי את הרכב, עשרה פלסטינים רעולי פנים התקרבו לעברנו. ממש פחדנו. לא יודעת למה בחרתי לפעול דווקא כך, אבל נסעתי אחורה ונכנסתי ברכב שהיה מאחוריי. חשבנו שהם מנסים לסגור עלינו, אז נתתי גז ופרצתי את המחסום – אחת האבנים נשארה מתחת לרכב שלי. רק כשהגענו למעלה לבונה הבנו מה קרה לנו".
1 צפייה בגלריה
חסם האבנים באמצע הכביש
חסם האבנים באמצע הכביש
חסם האבנים באמצע הכביש
( צילום: שילת תרשיש)
גניבת הכבשים מהדיר
(צילום: מועצת סינגיל)

התקרית כולה, שארכה שניות אחדות, צולמה במצלמת הרכב של תרשיש. מנגד, פרסמו הפלסטינים סרטון שבו נראים צעירים רעולי פנים גונבים כמה כבשים מדיר בכפר סינג'יל הסמוך. לטענתם, מחסום האבנים הוצב על ציר התנועה במחאה על גניבת הכבשים, ומתוך רצון לתפוס את הגנבים.
לאחרונה התרבו מקרי ידויי אבנים ביהודה ושומרון, אך בעיקר בכמה מוקדים משמעותיים – שאחד מהם הוא הכביש הסמוך ליישוב מעלה לבונה. בשל כך, בשבועות האחרונים הפגינו תושבי עלי, שילה ומעלה לבונה בכניסות לכפרים. בשיא המתיחות, ליוו לוחמי חטמ"ר בנימין את התלמידים לבתי הספר – הלוך וחזור. "פחד אלוהים", אמרה שילת. "מה שעברנו היה נס אחרי נס, זו ממש תחושה של הלם. זה המקום שאני לומדת וגרה בו, את מצפה להרגיש ביטחון במקומות הללו, אך יש הרגשה שאין הרתעה".