גלי טרשצ'נסקי, בת 13, שחזרה הלילה (בין רביעי לחמישי) מהשבי בעזה, 54 ימים אחרי שנחטפה לבדה מבארי, הייתה בבוקר 7 באוקטובר יחד עם אחיה ליאור (15) בבית האב איליה בקיבוץ. האח ליאור נרצח בטבח, וגם הכלבה האהובה של גלי, מוקה, נורתה למוות.
2 צפייה בגלריה
גלי טרשצ׳נסקי
גלי טרשצ׳נסקי
גלי טרשצ'נסקי. חזרה אחרי 54 ימים לבד בעזה
2 צפייה בגלריה
רז בן עמי וגלי טרשצ'נסקי בעת השחרור משבי חמאס
רז בן עמי וגלי טרשצ'נסקי בעת השחרור משבי חמאס
גלי ברכב הצלב האדום, אמש
( צילום: אלקאהרה אלאחבאריה)
הסבתא קמליה חוטר-ישי, שהייתה בביתה בבארי, שחזרה: "באותו בוקר התכתבתי עם ליאור והוא אמר לי שהכול בסדר, אבל הבנתי מהמילים הקצרות שהוא כתב שהוא בלחץ מאוד גדול. הוא שלח לי נשיקה, ואמרתי לו שאני אוהבת אותו, וזו הייתה השיחה האחרונה שלנו".
גלי, שהסתתרה עם ליאור בממ"ד, שלחה משם לאמה הודעה: "אנחנו הולכים למות". ליאור נרצח בטבח, גם הכלבה האהובה של גלי, מוקה, נורתה למוות, וגלי עצמה נחטפה לעזה. "גלי הכי אוהבת את מרק העוף והקניידלך שלי. מאותו יום לא בישלתי דבר ואני כל הזמן רק בדאגה".
"אני רק רוצה לראות את גלי בבית. היא ילדה כל כך עליזה, כל כך אוהבת את החיים. זה לא מתחבר לי בכלל שהיא תהיה במקום הזה, בחשיכה", סיפרה הסבתא. היום גלי חוזרת לישראל, סוף-סוף".
במטה משפחות החטופים תיארו את גלי, שחקנית כדורעף בהפועל אשכול, כ"פצצת אנרגיה" שאוהבת לרקוד, לשמוע מוזיקה ולראות סרטים של מארוול. "גלי נערה אמיצה שדוחפת את עצמה כל הזמן קדימה ולא מוותרת על שום דבר שהיא רוצה. אוהבת לבלות עם אבא שלה איליה בנהיגת שטח בשדות.
"אמא שלה מספרת עליה שהיא שחקנית צוות בנשמה. מפזרת אנרגיה וצחוק בכל מקום שהיא רק יכולה. אוהבת חיות מגיל קטן ונוהגת לבלות בכל יום בפינת החי בקיבוץ".