מטוסי קרב של חיל האוויר חיסלו היום (שבת) את מפקד גדוד שג'אעיה של חמאס ויסאם פרחאת. מבחינת מערכת הביטחון, הגדוד של השכונה במזרח העיר עזה נחשב לאחד החזקים של חמאס. החיסול של צה"ל נעשה בהכוונת מידע מודיעיני מדויק של אגף המודיעין (אמ"ן) ושירות הביטחון הכללי (שב"כ).
תיעוד החיסול של מג"ד שג'אעיה
(צילום: דובר צה"ל)

לפי דובר צה"ל, פרחאת מפקד על הגדוד משנת 2010 והוביל אותו ב-2014 במבצע "צוק איתן", שבמהלכו פיקד על המחבלים באסון הנגמ"ש שבו נפלו שישה לוחמי צה"ל - סמל-ראשון אורן שמחה נח, סמל-ראשון שחר תעשה, סמל בן יצחק וענונו, סמל מקס דונלד שטיינברג, סמל שון מונדשיין וסמל-ראשון דניאל פומרנץ. באירוע גם נחטף סמל-ראשון אורון שאול שגופתו עדיין מוחזקת בעזה.
פרחאת לקח חלק בתכנון מתקפת הפתע של חמאס לשטח ישראל ב-7 באוקטובר, ושילח את מחבלי הנוחבה באותו היום לעבר קיבוץ ומוצב נחל עוז. פרחאת נמנה גם עם מכוויני הפיגוע במכינה הקדם-צבאית בעצמונה ב-2002, שבו נרצחו חמישה מתלמידי המכינה ונפצעו רבים נוספים. הוא גם היה ממכוויני ירי הנ"ט לעבר האוטובוס בנחל עוז ב-2011, שממנו נהרג הנער דניאל ויפליך (16).
1 צפייה בגלריה
חוסל מג"ד שג'אעיה וסאם פרחאת על ידי צה"ל ושב"כ
חוסל מג"ד שג'אעיה וסאם פרחאת על ידי צה"ל ושב"כ
תעודת זהות - ויסאם פרחאת
(צילום: דובר צה"ל)
ב-1995, בדרכו לבצע פיגוע התאבדות בשטח הארץ, נעצר פרחאת על-ידי כוחות הביטחון ונכלא בישראל למשך 10 שנים. לאחר חזרתו לרצועה, הוא פעל בתחומי הייצור הרקטי של ארגון הטרור. דובר צה"ל אמר: מתחילת הלחימה, צה"ל ושב"כ פגעו ביכולותיו של גדוד שג'אעיה באופן משמעותי, החל מחיסול צמרת הפיקוד ועד להשמדת תשתיות ואמצעי לחימה".
דובר צה"ל בערבית רומז לחיסולים נוספים
(מתוך טוויטר)

דובר צה"ל בערבית סגן-אלוף אביחי אדרעי רמז מוקדם יותר היום לחיסול של ארבעה בכירי חמאס, בהם רווחי מושתהא, המקורב מאוד ליחיא סינוואר. מושתהא הוא חבר הלשכה המדינית של חמאס, ומהבודדים בה שנשאר ברצועה. בסרטון שפרסם תהה אדרעי "לאן הם נעלמו? מדוע חמאס מודאג לגורלם של האנשים הללו?".
בכירים נוספים בארגון הטרור שמופיעים בסרטון: ראש ממשלת חמאס עיסאם דעליס, גם הוא חבר הלשכה המדינית. הוא נחשב למקורב לראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה ושימש בעבר כיועצו; סאמח א-סראג', הנחשב מקורב מאוד לסינוואר; עלי אל-עמודי, חבר הלשכה המדינית של חמאס וראש מחלקת התקשורת.
מוחמד נזאל, חבר הלשכה המדינית של חמאס, אמר בתגובה לפרסום של דובר צה"ל בערבית: "הדיבורים של הכיבוש על הרג מנהיגי חמאס הם שקרים וניסיון להעלות את המורל".