לפחות שלושה בני אדם נרצחו הבוקר (יום ב') כשמחבל מתאבד התפוצץ בכניסה לשגרירות רוסיה בקאבול, בירת אפגניסטן, בזמן שאנשים עמדו במקום בתור לוויזה. מדובר באחד הפיגועים הקשים ביותר נגד גורמים זרים באפגניסטן מאז נסיגת הכוחות המערביים בהובלת ארה"ב מהמדינה באוגוסט שעבר. משרד החוץ הרוסי מסר כי שניים מהנרצחים הם עובדי השגרירות, אך לא מסר מה היה תפקידם. ההרוג השלישי הוא אזרח אפגני.
1 צפייה בגלריה
אפגניסטן
אפגניסטן
קאבול, אפגניסטן. מהפיגועים הקשים ביותר נגד גורמים זרים בשנה האחרונה
(צילום: EPA)
כלי תקשורת ברוסיה ובאפגניסטן מדווחים כי מספר ההרוגים הסופי צפוי להיות גבוה יותר, ולפי שני דיווחים הוא עומד כבר עכשיו על 8 עד 10. קודם לכן דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית "ריה נובוסטי" מפי מקור אנונימי שבין 15 ל-20 בני אדם נפגעו בפיצוץ, ושהמספר הזה כולל הן הרוגים והן פצועים.
הסוכנות דיווחה כי הפיצוץ אירע כשדיפלומט רוסי יצא אל אנשים שעמדו בתור בחוץ, כדי לקרוא בשמותיהם של מועמדים לקבלת ויזה רוסית. חאלד זדראן, דוברו של מפקד משטרת קאבול, מסר כי המחבל המתאבד ניסה בתחילה להתפוצץ ממש בתוך הקהל, אבל כוחות הביטחון זיהו אותו, הצליחו להרחיק אותו מחלק מהעומדים בתור, וירו בו.
לפי שעה שום ארגון לא נטל אחריות לפיגוע, אבל החשד המיידי הוא שהשלוחה האפגנית של דאעש היא העומדת מאחוריו. מאז השנה שעברה ביצעה השלוחה הזו, המכונה "דאעש-חורסאן", פיגועים רבים, הן נגד אזרחים והן נגד אנשי הטליבאן, ארגון איסלאמיסטי אחר, שכעת מחזיקים בשלטון באפגניסטן.