ועדת השרים לענייני שב"כ, בראשות שר המשפטים יריב לוין, החליטה היום (א') להאריך בשנה נוספת את אבטחת שב"כ על רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, וילדיהם - אבנר ויאיר, שתועד בשבוע שעבר עם מאבטחי שב"כ צמודים בחופשה בגואטמלה, ושוהה בימים אלה בעיקר במיאמי. בוועדה המייעצת לאבטחת אישים בשב"כ המליצו להאריך בשישה חודשים, ועדת השרים אישרה לשנה שלמה.
תיעוד בלעדי: יאיר נתניהו בגואטמלה

1 צפייה בגלריה
יאיר נתניהו יוצא ממסעדת סן פדרו בגוואטמלה
יאיר נתניהו יוצא ממסעדת סן פדרו בגוואטמלה
נתניהו בחופשה בגואטמלה. יזכה לשנה נוספת של אבטחה צמודה
ועדת השרים קיבלה את ההמלצה של הוועדה המייעצת לאבטחת אישים בשב"כ להאריך את האבטחה בעוד שישה חודשים או עד תום המלחמה, המוקדם מבין השניים, וזאת עקב התגברות האיומים והתארכות המלחמה. השב"כ סבור שיש להמשיך את האבטחה, אך להעביר אותה מהיחידה לאבטחת אישים בשב"כ (יחידה 730), לאחריות יחידת "מגן", שמאבטחת גם שרים ופועלת תחת משרד רה"מ
ועדת השרים לענייני שב"כ החליטה לאשר את אבטחת השב"כ בעוד שנה שלמה ולא בחצי שנה כפי שהמליצה כאמור הוועדה המייעצת. בדיון נכח רק יו"ר הוועדה המייעצת לענייני אבטחת אישים, מ', וכן השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושר החינוך יואב קיש. בישיבה שנערכה היום שב"כ שינה את עמדתו, וטען שמי שצריך להמשיך לאבטח את רעיית רה"מ זו היחידה לאבטחת אישים בשב"כ, ולא יחידת מגן - אך המליצו בכל זאת שזו תאבטח את ילדי ראש הממשלה.
בדיון הוצגה בקשה של הוועדה המייעצת לדון בהסדרי אבטחת הגברת נתניהו וילדי רה"מ - אחרי שנתניהו יפרוש מראשות הממשלה. ואולם, הוועדה המייעצת סירבה לדון בזה. ועדת השרים קיבלה את עמדת הוועדה המייעצת שלא לדון בשאלה זו.
בשבוע שעבר תועד יאיר נתניהו מבלה בחופשה פרטית בגואטמלה, ומלווה במאבטחי שב"כ צמודים. בשב"כ שקלו להפסיק את אבטחתו ע"י היחידה לאבטחת אישים (יחידה 730), שבדרך כלל מאבטחים סמלי מדינה בלבד - הגדרה עליה נתניהו הבן לא עונה.
בוועדה שבה מתקיימים הדיונים חברים שלושה גורמים - בכיר לשעבר בשב"כ, יו"ר מכון היצוא הישראלי אבי בלשניקוב ומיכל עבאדי-בויאנג'ו, לשעבר החשבת הכללית באוצר. לפי המלצת שב"כ, כאמור, מי שצריך לאבטח את יאיר נתניהו במקום יחידה 730 היא יחידת "מגן". "יש שרים יותר מאוימים ממנו שלא זוכים לאבטחה של היחידה לאבטחת אישים", הסבירו בשירות הביטחון.
משפחת נתניהו, מנגד, מתעקשת על המשך אבטחת הבן, שכמעט ולא נמצא בישראל בשנה האחרונה - על-ידי היחידה המובחרת של שב"כ - שמאבטחת גם את רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו.
ההחלטה לאבטח את שרה נתניהו וילדי ראש הממשלה על-ידי היחידה לאבטחת אישים בשב"כ, נזכיר, התקבלה לאחר תקרית ה"מצור" במספרה במרץ 2023. ההחלטה הייתה מוגבלת בזמן - לשנה אחת בלבד.
נתניהו הבן, נדגיש, שוהה בעיקר בחו"ל מאז חודש מרץ 2023, אז התקבלה כאמור ההחלטה על אבטחתו - ובשבועות האחרונים עסוק ביתר שאת במתקפות מרחוק על ראשי מערכת הביטחון - בעודו מאובטח מטעם המדינה - ורומז ל"בגידה" שהובילה לאסון 7 באוקטובר.