2 צפייה בגלריה
הגשת כתב אישום דינה זלוטניק מכרמיאל בגין רצח שושנה מנשירוב בכרמיאל
הגשת כתב אישום דינה זלוטניק מכרמיאל בגין רצח שושנה מנשירוב בכרמיאל
הנאשמת, דינה זלוטניק, בעת הגשת כתב האישום נגדה. ארכיון
(צילום: אחיה ראב"ד)
בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (ראשון) 23 שנות מאסר על דינה זלוטניק (32), תושבת כרמיאל שהורשעה כי לפני כשנתיים רצחה בדקירות את חברתה שושנה מנשירוב (32), עקב ויכוח שפרץ בין השתיים על רקע רומנטי. זלוטניק, שהודתה ברצח והתנצלה על המעשה, תידרש גם לפצות את משפחתה של מנשירוב ב-150 אלף שקלים.
הרצח התרחש בלילה שבין ה-14 ל-15 בינואר 2020, לאחר שפרץ ויכוח בין זלוטניק לבין מנשירוב בשעות הבוקר המוקדמות. זלוטניק, הנדסאית במקצועה, ומנשירוב, שעבדה כפקידת בנק בכרמיאל, בילו אז בדירתה של הקורבן ושתו יחד שלושה בקבוקי בירה. בכתב האישום תואר כי באותו לילה השתיים התכתבו ושוחחו עם כמה גברים, ומנשירוב חשדה שזלוטניק מעוניינת בקשר עם בחור שהיה בעבר בן זוגה. הריב התפתח ביניהן על רגע רצונה של זלוטניק להיפגש עם אותו בחור, והן החלו לקלל האחת את השנייה.
זלוטניק יצאה מהבית כדי להיפגש עם הבחור, והתעלמה מניסיונה של חברתה להתקשר לטלפון הסלולרי שלה. מנשירוב כעסה על ההתעלמות, וכשזלוטניק שבה לבית הריב ביניהן החריף. הן הטיחו אחת בשנייה קללות גסות יותר והחלו להכות אחת את השנייה, עד שזלוטניק ביקשה לעזוב את הבית. בית המשפט קבע מחמת הספק כי מנשירוב היא זו שתקפה ראשונה את זלוטניק באמצעות סכין שהביאה מהמטבח, כאשר שרטה באמצעותו את צווארה.
2 צפייה בגלריה
הסכין איתה דקרה דינה זלוטניק את שושנה מנשירוב
הסכין איתה דקרה דינה זלוטניק את שושנה מנשירוב
הסכין שבאמצעותה דקרה זלוטניק את חברתה
עוד תואר כי מיד לאחר שזלוטניק חשה בכאב מפגיעת הסכין, היא הפילה את חברתה לרצפה, לקחה את הסכין והחלה לחבוט בה ולדקור אותה שוב ושוב, בעוד שמנשירוב מנסה להתגונן באמצעות ידיה. זלוטניק דקרה את חברתה פעם אחר פעם בפניה, בכפות ידיה ובגרונה. לבסוף דקרה אותה גם בחזה ובצווארה, כאשר הדקירה האחרונה הייתה קטלנית, והביאה למותה של מנשירוב.
בית המשפט קבע כי הכוונה לרצוח את מנשירוב התגבשה במוחה של זלוטניק בספונטניות, ללא הכנה או תכנון כלשהם. לאחר שמנשירוב נפחה את נשמתה, זלוטניק יצאה מהבית, פנתה אל אחד השכנים, הודתה באוזניו ש"רצחה" או "הרגה" את חברתה, וביקשה שיזמין למקום משטרה. זלוטניק אמרה כי היא אשמה במיוחס לה גם לראש צוות החקירה במשטרה, אך טענה כי פעלה מתוך הגנה עצמית. כתב האישום נגד זלוטניק הוגש לאחר כחודש של חקירות.
עם זאת, בית המשפט דחה את טענת עורכיח הדין של זלוטניק כי מעשיה מהווים המתה בנסיבות של אחריות מופחתת, וקבע כי "גם אם ניתן להבין את כעסה כלפי המנוחה, אין בשום אופן לקבל את מעשה הרצח האכזרי שביצעה ככזה שאדם סביר יכול להבינו, או להבין את מניעיו".