המפכ"ל בכנס
(צילום: שמיר אלבז )

על רקע פשיטת הענק על עשרות סוחרי נשק, בנצרת נערך הבוקר (שלישי) כנס משותף למפקדי המחוז הצפוני במשטרה וראשי רשויות במגזר הערבי, בנושא תופעת השימוש בנשק בלתי חוקי באזור. בכינוס השתתפו המפכ"ל קובי שבתאי, השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, וסגנו יואב סגלוביץ המשמש פרויקטור למאבק בפשיעה במגזר.
3 צפייה בגלריה
קובי שבתאי בכנס מפקדי מחוז צפון של המשטרה
קובי שבתאי בכנס מפקדי מחוז צפון של המשטרה
"שיידע כל עבריין - מערכת אכיפת החוק רתומה למצות איתו את הדין". המפכ"ל
(צילום: גיל נחושתן )
3 צפייה בגלריה
עמר בר לב בכנס מפקדי מחוז צפון של המשטרה
עמר בר לב בכנס מפקדי מחוז צפון של המשטרה
בר-לב
(צילום: גיל נחושתן )
בדברים שנשא בכנס, התייחס המפכ"ל לפשיטת הענק על סוחרי נשק בצפון הארץ שאירעה לפנות בוקר, וגילה כי "רוב שוטרי משטרת ישראל פועלים בצורה כזו או אחרת למיגור הפשיעה בחברה הערבית - כמעט 90 אחוז מהמשאבים מושקעים בחברה הערבית".
"יש בכוחה של ההתמדה המשטרתית בכדי לאותת לעבריינים שלא לעולם חוסן", הוסיף שבתאי. "שיידע כל עבריין שנעצר על חם שכל מערכת אכיפת החוק תהיה רתומה למצות איתו את הדין - לא משנה מה גילו ומה הרקע".
המפכ"ל סיכם את שנת 2021 ואמר כי היא "שנת שיא בכמות אמצעים שנתפסו". לדבריו, המשטרה רשמה השנה "הישגים מרשימים, עם 16 סוכנים שהוחדרו לארגוני הפשיעה והפלילו. לא אמרנו את המילה האחרונה", הבהיר, "ויש עוד הרבה לפנינו".
3 צפייה בגלריה
כלי הנשק שנמצאו בפשיטה
כלי הנשק שנמצאו בפשיטה
כלי הנשק שנמצאו בפשיטת הענק
(צילום: דוברות המשטרה)
גם ראש אח"מ ניצב יגאל בן שלום התייחס למבצע "אושן", שצלח בסיוע של סוכן סמוי - ועדכן כי מעתה והלאה, סוכנים יתמקדו רק בפרשות גדולות - ולא בתיקים קטנים. "הפעלת סוכן היא מלאכת מחשבת שנדרשת מיומנות גדולה מאוד להגדרת המטרה במקצוענות ומקצועיות. החלטתי כי הפעלות יצומצמו וימוקדו בנושא ההתעניינות המרכזיים של הארגון ויבחרו על פי האיכות".
השר לביטחון הפנים עמר בר-לב התייחס גם הוא לפשיטת הענק ואמר: "אנחנו פחות מדברים ויותר עושים - אבל יש רגעים שצריך גם לדבר. הצדק צריך להיראות ולא רק להיעשות. היום אנחנו רואים את העשייה במלוא הדרה וזה רק חלק מהקרחון". הוא קרא לבתי המשפט להטיל עונשים מרתיעים על העצורים.
מאות שוטרים מהמחוז הצפוני של המשטרה פשטו לפנות בוקר על בתיהם של 65 סוחרי נשק, שנחשבים מהגדולים בישראל, במסגרת "מבצע אושן". למבצע קדם גיוס של סוכן סמוי - עבריין שחצה את הקווים, שבמשך שנה ביצע עשרות עסקאות עם 78 סוחרים.
במסגרת הפשיטה, שהיא מהגדולות שהיו בתולדות המשטרה בכל הנוגע לסוחרי נשק, נתפסו רובים, אקדחים ואמצעי לחימה אחרים - כמו מאגים ומקלעי בראונינג - שכל אחד מהם נמכר בעשרות אלפי שקלים. בין היישובים מהם נעצרו החשודים: טמרה, שפרעם, עוספיה, נצרת וכאבול - שם אותרו אב ושלושת בניו, שפתחו עסק משפחתי לסחר בנשק בלתי חוקי.