3 צפייה בגלריה
יאסמין מחאמיד ג'בארין
יאסמין מחאמיד ג'בארין
מימין: יאסמין ג'בארין ובנותיה. משמאל: סלאם חג'אג'
חוסאם מחאמיד, אביה של יאסמין ג'בארין - בת 26 מאום אל פחם שעבדה בתור אחות בבית חולים - הגיע בשעות הלילה לתחנת המשטרה, שעות לאחר שנרצחה לא רחוק מתחנת משטרה בוואדי ערה. הוא אמר היום (חמישי) כי "אני עדיין לא מאמין שאיבדנו את הבת היקרה שלי. אין לאף אחד זכות לרצוח אותה, אבל לצערי רצחו אותה בדם קר. שתי הילדות שלה קשורות אליה מאוד, הן היו כל הזמן איתה. היא הייתה משחקת איתן ומחבקת אותן. את רוב החיים שלה היא הקריבה עבור הילדות".
ג'בארין, אם לשתי ילדות בנות 3 ו-7, הייתה בהליך גירושים. לדברי מחאמיד, בנותיה של יאסמין שאלו אותו למה היו צריכות לישון הלילה בביתו. הוא הוסיף: "הייתי גאה בבתי ותמכתי בה. שמחנו מאוד שהיא הצליחה בחייה והתחילה להתקדם. אנחנו חיים בתקופה קשה שכל יום מתרחש רצח ואין מי שיעצור את שפיכות הדמים. לא צפיתי שאאבד את יאסמין, הפרח של המשפחה, ובסוף הירי הגיע אלינו".
דבריו של רשאד מחאמיד, סבה של יאסמין
(צילום: חסן שעלאן)

3 צפייה בגלריה
יאסמין מחאמיד ג'בארין
יאסמין מחאמיד ג'בארין
יאסמין ובנותיה הקטנות
רשאד מחאמיד, סבא של יאסמין, אמר כי לא חשב שירצחו אותה. לדבריו, בעלה איים עליה כשהיה בכלא ו"חנק אותה. הוא אף כיבה סיגריה על גופה". לדבריו, היא "אמרה פעם לקרוב משפחה שהתערב כדי לסיים את הסכסוך: 'אני חוששת שירצח אותי כמו הבעל שרצח את אשתו ושני ילדיו בטייבה'. כל יום היא הייתה חוזרת ממקום העבודה והולכת לבית של משפחת בעלה ולוקחת את שתי הילדות למשך כמה שעות, ומחזירה אותן. גם אתמול עשתה את אותו הדבר".
לדבריו, "זה היה לפני חודשיים-שלושה. אני ניסיתי לסיים את הסכסוך, לעשות סולחה ביניהם, ויאסמין הייתה מדברת עד כמה היא מפחדת שירצחו אותה, ולצערי נרצחה בדם קר. דיברתי איתה, היא הייתה בתל אביב, וניסיתי עד הדקה האחרונה, עד לפני יום - הייתי מחכה לתשובה ממנה ומבעלה. בסוף קיבלנו את התשובה האחרונה ברצח. היא עברה אלימות קשה ומגעילה. היא אמרה לדוד שלה: 'אתם רוצים שאוריד את הבגדים ותראו את הפגיעות?'".
חברה שלה סיפרה כי "יאסמין הייתה אישה מהממת ואמיצה, תמיד חייכה. בתקופה האחרונה היא סיפרה לי על התלונה שהגישה לאחר שקיבלה איומים. היא אמרה לי: 'אני מעדיפה להגיש תלונה ואולי המשטרה תעשה משהו עם האיומים שאני מקבלת. לא רוצה לשבת בשתיקה, אחרת יפגעו בי'. אחרי שנרצחה אני יכולה להגיד שהכתובת הייתה על הקיר והמשטרה כשלה בתפקידה".
וג'די חג'אג': "סלאם נקלעה בטעות לחילופי האש"

גם סלאם חג'אג' בת ה-40 משפרעם נרצחה אמש בדם קר. היא לא הייתה היעד לרצח - הרוצחים רצו לחסל גבר, אך ירי תועה פגע בה. השנה נרצחו בשפרעם 11 בני אדם, ובאף אחד מהמקרים לא נרשמו מעצרים.
וג'די חג'אג', בן דודה של סלאם, סיפר: "היא הייתה עם בנות המשפחה שלנו בחתונה, הן הלכו לחתונה של חברה שלהן על יד בית זרזיר. בדרך חזרה היו חילופי אש כנראה בין שתי מכוניות, והן השתלבו בטעות בכיכר בין המכוניות. פתאום סלאם קיבלה כדור שחדר את הדלת ונכנס לה ללב ישירות".
זירת הרצח בוואדי ערה
(צילום: שמיר אלבז)

3 צפייה בגלריה
ניסיון ל רצח ב שפרעם
ניסיון ל רצח ב שפרעם
זירת הרצח בשפרעם
לפי אחת מחברותיה, "סלאם הייתה אישה מכובדת. כולם מכירים אותה כאישה טובה והיא הייתה אהובה על ידי כולם. בחיים לא ראינו שעשתה טעות. היא תמיד עזרה ודיברה בצורה הכי יפה. לצערי אין ביטחון אישי, אלוהים יודע איזה מספר אני אהיה ברשימת הנרצחים. ככל הנראה ירצחו את כולנו".
חברה נוספת של סלאם שיתפה: "אני בהלם. רק לפני כיומיים היא דיברה איתי, ואמרה לי: 'בא לי לבקר אצלך כדי שנדבר ונצחק'. והיום, אני במצב נפשי קשה ולא מצליחה להפסיק לבכות. כולנו בסכנת חיים. אם הם רצחו את סלאם אז הם ירצחו אותנו".