זירת ההתרסקות ליד מילאנו
(צילום: רויטרס)

אחד מעשירי רומניה, המיליארדר ויזם הנדל"ן דן פטרסקו, נהרג אתמול (יום א') בהתרסקות מטוסו הפרטי ליד מילאנו שבאיטליה. כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי יחד עם פטרסקו נהרגו עוד שבעה בני אדם, בהם אשתו ובנו.
5 צפייה בגלריה
זירת ההתרסקות באיטליה
זירת ההתרסקות באיטליה
זירת ההתרסקות. אף אחד על הקרקע לא נפגע
(צילום: EPA)
המטוס הקל החד-מנועי התרסק על בניין משרדים בן שתי קומות בעיירה סן דונטו מילאנזה, כ-11 דקות לאחר שהמריא משדה התעופה לינאטה. הוא היה בדרכו לאי סרדיניה, שם, לפי הדיווחים, חיכתה לפטרסקו ולמשפחתו אמו בת ה-98. התובעת המקומית אמרה שצוותי החקירה הצליחו לאתר את הקופסה השחורה ולקחו אותה לבדיקה, אך היא מסרה כי עדיין מוקדם לבחון את נסיבות התאונה.
באיטליה דיווחו כי המטוס שהתרסק היה בבעלות משותפת של פטרסקו ושל וובה קון, לשעבר אחד מבעלי מועדון הכדורגל דינמו בוקרשט. בשיחה עם כלי תקשורת ברומניה הוא סירב למסור פרטים על מערכת היחסים שלו עם פטרסקו, ואמר שלמד על ההתרסקות מכלי התקשורת באיטליה. מחקירה ראשונית של ההתרסקות עלה כי המטוס החל לבעור בעודו צולל אל הקרקע. ארבעה ימים לפני התאונה הקטלנית הוא המריא מבוקרשט ונחת בשדה התעופה הסמוך למילאנו ללא כל תקלה נראית לעין.
בניין המשרדים שעליו התרסק המטוס היה ריק מאנשים מאחר שהיה בשיפוצים. כמה מכוניות שחנו סמוך למקום ההתרסקות עלו באש, אולם גם הן היו ריקות מאדם. "שמעתי את החלונות שלי רועדים", סיפר אזרח שמתגורר סמוך לזירת ההתרסקות. "פתחתי את החלון וכמו בסרטים ראיתי ענן עשן גדול. מיד קראתי לעזרה".
פטרסקו ככל הנראה היה האיש שהטיס את המטוס, והוא לא שלח למגדל הפיקוח אותות מצוקה לפני ההתרסקות. זהויותיהם של שאר הנוסעים, למעט פטרסקו ובני משפחתו, לא פורסמו.