דובר צה"ל התיר לפרסום הערב (חמישי) כי בלחימה בג'באליה שבצפון רצועת עזה נהרגו רס"ר (במיל') צבי מתתיהו מרנץ, רס"ן (במיל') נתנאל הרשקוביץ ורס"ר (במיל') אורי משה בורנשטיין. השלושה, מיחידת סיוע מנהלתי 5460 בעוצבת "בני-אור" (460), נהרגו בפיצוץ מטען חבלה.
4 צפייה בגלריה
רס"ן (במיל') נתנאל הרשקוביץ ז"ל, רס"ר (במיל')  אורי בורנשטיין ז"ל, רס"ר (במיל') צבי מתתיהו מרנץ ז"ל
רס"ן (במיל') נתנאל הרשקוביץ ז"ל, רס"ר (במיל')  אורי בורנשטיין ז"ל, רס"ר (במיל') צבי מתתיהו מרנץ ז"ל
רס"ן (במיל') נתנאל הרשקוביץ ז"ל, רס"ר (במיל') אורי בורנשטיין ז"ל ורס"ר (במיל') צבי מתתיהו מרנץ ז"ל
(צילום: דובר צה"ל )
בורנשטיין, בן 32 ממורשת, היה מפקד אכזרית. הרשקוביץ, בן 37 מירושלים, היה סגן מפקד פלוגה. מרנץ, בן 32 מבני אדם, היה מפקד כיתה. השלושה היו חלק מכוח שעסק בכיתור ג'באליה, כחלק מהפשיטה של אוגדה 162 על העיר. הם נהרגו ממטען צד שהתפוצץ על האמר הבוקר במהלך הפעולה. 734 חיילי צה"ל נפלו בקרבות מפרוץ המלחמה.

צבי הותיר 3 ילדים, הקטנה נולדה כשהיה במילואים

טל מרנץ, אשתו של צבי מתתיהו מרנץ, שיתפה את התמונה של בעלה בחשבון האינסטגרם שלה, וכתבה: "צבי שלי, הלב שלי, הגבר של החיים שלי נהרג".
חבריו של צבי לפלוגה ארגנו בריתה בהפתעה לבתו שנולדה כשהיה במילואים
(מתוך אינסטגרם)

צבי הותיר אחריו את אשתו, טל ושלושה ילדים: עומר, אופיר ונאיה, שנולדה כשאבא שלה כבר גויס למילואים, ותחגוג שנה בסוף החודש. במהלך המלחמה, בעת שצבי היה במילואים, ארגנו לו חבריו לפלוגה הפתעה וערכו מסיבת בריתה לבתו נאיה. מרנץ הוא בוגר ישיבת ההסדר שדרות.

"נתנאל תמיד חייך, משפחה גדולה נותרה שבורת לב"

חברו של הרשקוביץ ספד לו, ואמר כי "המילה 'הותר לפרסום' כבר מכניסה בך חרדות מי השם שהגורל יבחר. אסון ועוד אסון. זה כבר נגע בכל אחד ואחת מאיתנו, בכל בית מאז 7 באוקטובר. והפעם, עוד פעם, נוגע באנשים שאתה מכיר. נתנאל הרשקוביץ הי"ד". לדבריו, "את נתנאל הכרתי עוד מימי ילדותי כתושב שכונת פסגת זאב. בחלק מהשירות הצבאי חפפנו אחד ליד השני בתפקידים שונים. מדי פעם בשבתות ובאירועים משמחים שראיתי אותו, תמיד הוא חייך עם פאסון של גבר.
"לפני כמה חודשים צחקת עליי כשהיית מפקד השיירה שהכניסה אותי לעזה, צחקת ובצדק, כי עיכבתי לך את השיירה כי שכחתי את הקסדה שלי בבית", הוסיף. "הכנסת אותי ועוד מאות שיירות פנימה בבטחה, ועכשיו אתה כבר לא כאן. משאיר משפחה גדולה שבורת לב, קהילה, חברים וגם לוחמים. יהי זכרך ברוך". הרשקוביץ הוא בוגר ישיבת ההסדר שעלבים.

"אורי מסר נפשו למען עם ישראל ומדינת ישראל"

במכינה הקדם-צבאית "מעוז" בלוד ספדו לבורנשטיין, שלמד שם, וכתבו כי "אורי מסר נפשו למען עם ישראל ומדינת ישראל, למען ניצחון האומה. הוא נהרג על קידוש ה' בערב יום הכיפורים, יום הטוהרה הישראלי, יום בו כל עם ישראל כאיש אחד בלב אחד". הם הוסיפו: "אהבת ישראל, ארץ ישראל וערכי הנצח של עמנו היא הרוח הגדולה שתנצח את כל הבאים לכלותנו - וזו הייתה גם רוחו של אורי, הנמצאת בבית המדרש של מכינת מעוז ובכל בתי המדרשות בארצנו. ה' יקום דמו ותהא נשמתו צרורה בצרור החיים".
4 צפייה בגלריה
אורי בורנשטיין ז"ל
אורי בורנשטיין ז"ל
"תמיד דאג לשמח חתן כלה". אורי בורנשטיין
חבריו של בורנשטיין סיפרו כי הוא תמיד דאג לשמח את כולם ולדאוג לכולם, וכי הייתה בו נדיבות נדירה. "הוא היה אהוב על כולם", אמרו. אוריאל חניה, חברו הטוב של בורנשטיין, סיפר כי "הוא אדם שנון בטירוף, מצחיק וחברותי. כל חתונה היה מגיע רוקד לחתן ולכלה, עושה להם ברייקדאנס, משמח חתן וכלה. אדם שהוא מלח הארץ. בחור מוכשר. הוא עשה הרבה מילואים מ-7 באוקטובר, היה חשוב לו לתרום ולעזור". לפני כמה חודשים חגג אורי עם הוריו ואחיו יום הולדת 100 לסבא שלו, ג'ק בורנשטיין, ניצול שואה.
ראש העיר לוד, יאיר רביבו, ספד: "העיר לוד מבכה את מותו של לוחם המילואים אורי בורנשטיין הי"ד, תושב העיר שנהרג היום בעזה". בורנשטיין בוגר ישיבת ההסדר אור וישועה. הלווייתו תתקיים הערב בשעה 23:00 בהר הרצל בירושלים.
הרב ד"ר אליהו רחמים זייני ספד גם כן לתלמידו בורנשטיין, ואמר כי "אנו מתפללים שהקב"ה ייתן למשפחה את כוחות הנפש לעמידה בניסיון מר זה. הקרבתו הבלתי נתפשת - זו הקרבה עילאית לטובת כלל ישראל". הוא הוסיף: "עוד קורבנות נאלץ עמנו להקריב על גבי מזבח עצם קיומנו בארץ קודשנו, וקורבנות של דמויות נפלאות חדורות מסירות נפש למען העם הקדוש הזה ובשם אהבת ה'. יחידי סגולה אלה משלמים את המחיר הכבד מנשוא שהדור נדרש לשלם כבר למעלה משנה, במטרה להציל את כלל ישראל.
4 צפייה בגלריה
אורי בורנשטיין ז"ל
אורי בורנשטיין ז"ל
"אדם שהוא מלח הארץ, בחור מוכשר". אורי בורנשטיין
"נשמתם עולה השמיימה למקום הנשגב ביותר, אבל כדי שנהיה ראויים להקרבתם הנעלה, חובה מוטלת על הדור כולו לפתוח את עיניו ולהסיק אחת ולתמיד את המסקנות המתבקשות, כדי שקורבנם והקרבתם לא יהיו לשווא", אמר. "עלינו להשיב לעצמנו את זהותנו הפנימית, את זהותנו היהודית העמוקה, המקשרת אותנו עם מי שמחובתנו להישאר קשורים אליו – עם בורא העולם. עלינו להפנים אחת ולתמיד מה סיבת הימצאותנו בארץ זו דווקא, ולשם מה אנו נלחמים למענה – בשם צו אלוהי".

רוני שנפל בקרב בדרום לבנון הובא למנוחות: "תודה שדאגת לנו לפני עצמך"

בתוך כך, בבית העלמין הצבאי בהר הרצל בירושלים הובא הערב למנוחות רב-סמל מתקדם (במיל') רוני גניזת (36) מגבעת שמואל, לוחם בגדוד 5030 בחטיבת "אלון" (228), שנפל בקרב בדרום לבנון. רוני עלה מצרפת לקראת הגיוס לצה"ל, והיה בסבב המילואים השלישי שלו מאז פרוץ המלחמה. הוא הותיר אחריו את אשתו שושנה ושלושה ילדים.
"אני גאה בך. אני רוצה להגיד לחברים שלו, למחלקה שלו, לגדוד שלו – תודה רבה שהייתם שם בשבילו", ספדה לו רעייתו שושנה. "הם היו כמו משפחה. אתם אריות. אני גאה בכם. תמשיכו ותשמרו על עצמכם. תודה שהיית בעלי, שתמיד דאגת לנו לפני עצמך".
4 צפייה בגלריה
רס"ם (במיל') רוני גניזת ז"ל
רס"ם (במיל') רוני גניזת ז"ל
רס"ם (במיל') רוני גניזת
(צילום: דובר צה"ל)
הלווייתו של רס"ם (במיל') רוני גניזת שנפל בקרב בדרום לבנון
(צילום: אלכס גמבורג )

אחיו, עמנואל, הוסיף: "רוני, כתבתי הרבה דברים, אבל עכשיו כשאני מול כל עם ישראל אני לא מצליח אפילו להוציא מילה. אחי הקטן, אני לא יודע איך להספיד בן אדם גדול כמוך. פנים של מלאך. איך אני יכול להספיד אותך? הכאב כל כך עצום. אף פעם לא הרגשתי כאב כזה. כל הלילה מנסה להירדם לכמה שניות ולא מצליח – בוכה ובוכה".
ג'רמי, אח נוסף שלו, ספד ואמר כי "אני רוצה להגיד לך שבשבילי היית יותר מאח. אתה אח תאום רק בתשע שנים הפרש. היינו כל הזמן ביחד. אנשים חושבים שהייתי דוגמה עבורך, זה לא נכון. הייתי טיוטה לך – כי האמת שכל הדברים שעשינו התעלת עליי והיית יותר טוב ממני. גם עכשיו. הגנת על המולדת ועל ארץ ישראל שאנחנו כל כך אוהבים. אמרנו שהיינו מוכנים לעשות הכול עבור ארץ ישראל, ואתה באמת עשית את הכול. היית מחליף אותך אלף פעמים".
רפאל, אחיו של רוני, אמר: "אנחנו נדאג גם לאשתך, גם לילדים, גם לאבא ואמא. אני באמת מבקש סליחה, רוני, שלא אמרתי לך מספיק שאני אוהב אותך. במוצ"ש שדיברנו בפעם האחרונה, אמרתי לך הרבה דברים, אבל לא אמרתי מספיק שאני אוהב אותך ושקשה בלעדייך".