2 צפייה בגלריה
יאיר לפיד בפגישה עם שר החוץ האמירתי עבדאללה בן זאיד באיטליה
יאיר לפיד בפגישה עם שר החוץ האמירתי עבדאללה בן זאיד באיטליה
לפיד נפגש עם שר החוץ, נתניהו עדיין מחכה לביקור רשמי באבו דאבי
(צילום: EPA/ABIR SULTAN)
ראש האופוזיציה יאיר לפיד נפגש היום (שלישי) עם שר החוץ של איחוד האמירויות עבדאללה בן זאיד במלון באיטליה. הפגישה, שנקבעה לבקשת אבו דאבי, ארכה כשלוש שעות. מאז שראש הממשלה בנימין נתניהו חזר לשלטון, בשלהי 2022, באיחוד האמירויות לא נפגשו עם אף שר ישראלי, בין היתר בשל ההנחיה של לשכת רה"מ, ולפיה השגרירות באבו דאבי לא תתאם לאף שר ביקורים באיחוד האמירויות לפני שנתניהו עצמו יגיע לשם.
מלשכתו של ראש האופוזיציה נמסר כי בפגישה דנו השניים על שיתופי הפעולה האסטרטגיים בין המדינות, על היחסים עם מדינות המפרץ ועל קידום פרויקטים משותפים. "שמחתי לפגוש את חברי ושותפי לדרך, עבדאללה בן זאיד, יחד הנחנו את התשתית ליחסים בין המדינות, ונמשיך לשתף פעולה כדי להעמיק את האינטרסים המשותפים ואת היחסים בין המדינות", אמר לפיד לאחר הפגישה.
2 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר הר הבית
איתמר בן גביר הר הבית
ביקור נתניהו באבו דאבי, שכבר תואם, נדחה בצל עליית בן גביר להר הבית
נתניהו, נזכיר, כבר הוזמן לביקור רשמי במדינה - ואף הצהיר כי היא תהיה היעד הראשון שבו יבקר עם חזרתו לשלטון בפעם השישית. עם זאת, הביקור שאמור היה להתקיים לפני כשבעה חודשים נדחה בצל עלייתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להר הבית בחודש ינואר האחרון. באמירויות כינו את הצעד של בן גביר, שהכעיס את מדינות ערב, כ"הסתערות על חצר אל-אקצא".
גורמים בלשכת נתניהו הכחישו אז שיש קשר בין דחיית הביקור לבין עליית בן גביר להר הבית ימים לאחר הקמת הממשלה, ואמרו שהשאיפה היא שהביקור יתקיים עוד באותו החודש. עם זאת, מאז כאמור ראש הממשלה לא הוזמן לביקור רשמי באבו דאבי, אלא רק קיבל הזמנה יחד עם נשיא המדינה יצחק הרצוג לוועידת האקלים שעתידה להתקיים בדובאי בנובמבר הקרוב.