מתיעוד שאספה משטרת התנועה עולה כי נהגים ישראלים רבים חוצים את הצמתים לאחר שהאור הירוק ברמזור התחלף לאדום - וההשלכות כבדות: בשנת 2020 התרחשו 16 תאונות קטלניות בגין עבירה של אי-ציות לרמזור אדום שגרמו למותם של 17 בני אדם. מתחילת השנה הנוכחית התרחשו 21 תאונות קטלניות בשל עבירה זו שגרמו למותם של 23 בני אדם. תיעוד העבירות - בפתח הכתבה.
במשטרה מציינים כי 24,236 דו"חות נרשמו לנהגים בגין אי-ציות לרמזור אדום. בשנה שעברה נרשם מספר הדו"חות הרב ביותר בירושלים (4,309), תל אביב (2,521), באר שבע (1,839) וחיפה (1,505) - שהן הערים הגדולות ביותר בישראל. עם זאת, לא מעט דו"חות נרשמו גם בנתניה (1,409), גבעתיים (1,214) וראשון לציון (917).
בתיעוד נראות משאיות רבות וכלי רכב פרטיים, כמו גם גם רוכב אופנוע, שחוצים צמתים ברמזור אדום במחלף כפר קאסם (כביש 5) ובמחלף אלוף שדה (כביש 5).
סגן-ניצב שלי שאול, מפקד סיירת אופנועים ארצית באגף התנועה, הסביר כי "אנחנו עדים לנהגים שחוצים באור אדום או כאלה שלא מהססים 'לגנוב' רמזור ולחצות צומת ברמזור אדום, חלקם אפילו מגבירים מהירות כשהם מבחינים שהרמזור עומד להתחלף במקום להאט את מהירות הנסיעה - והתוצאה עלולה להיות אובדן חיי אדם.
"נהגים צריכים לזכור שכשהם חוצים באדום - לנהג אחר יש אור ירוק והוא עלול להיפגע בשל אותה טעות שביצע נהג אחר. לצערנו, מדובר בתאונות קשות או קטלנית". סנ"צ שאול ציין כי מדובר בעבירה מסכנת חיים וכי האכיפה המשטרתית מתבצעת באמצעים גלויים וסמויים.
לפי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מתחילת השנה נהרגו 232 בני אדם בתאונות דרכים לעומת 195 בשנה שעברה. 23 בני אדם נהרגו מתחילת החודש - יותר מבכל חודש אוגוסט בשנת 2018, אז נהרגו 20 בני אדם.