1 צפייה בגלריה
בני גנץ ביבי נתניהו איתמר בן גביר
בני גנץ ביבי נתניהו איתמר בן גביר
גנץ לא צפוי לפרוש, גם אם נתניהו לא יתערב בהחלטתו של בן גביר
(צילומים: קובי קואנקס, הדר יואביאן)
התעקשות על ההסכם? כן. פרישה מהממשלה? עדיין לא: עם הצהרתו של השר לביטחון לאומי אתמול (שלישי) כי לא יאריך את כהונתה של נציבת שב"ס קטי פרי, בניגוד להסכם הקואליציוני בין המחנה הממלכתי והליכוד, הקואליציה התגייסה לימינו של השר בני גנץ, שהבהיר לראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא מצפה ממנו לפעול לכיבוד ההסכם. עם זאת, לפי שעה לא נראה שגנץ בדרך לפרישה מהממשלה גם אם בן גביר יעמוד על כוונתו שלא להאריך את כהונתה של פרי.
במקביל, במחנה הממלכתי מקווים שהרוח הגבית מצד בכירי הליכוד היום, בנוסף לסיעות החרדיות, שקראו לבן גביר לא לזעזע את ממשלת החירום, יגרמו לנתניהו לפעול. מנגד, גורמים פוליטיים התרשמו שנתניהו לא מוביל קו חד-משמעי נגד בן גביר בסוגיית המינוי של הנציבה, ולאורך היום במחנה הממלכתי וגם בהצהרה המיוחדת שמסר גנץ סירבו להתייחס לקו האדום ולנקודה שבה ייצאו מהממשלה. בעת זו, גנץ וגדי אייזנקוט חשים שתפקידם בממשלה עדיין משמעותי.
הצהרתו של גנץ הערב בקריה
(צילום: לע"מ)

במהלך היום ניסו גורמים פוליטיים לתדרך על סיכום שהושג לכאורה בפגישה המשולשת בין נתניהו, גנץ ובן גביר, שלפיו פרי תסיים את כהונתה בהתאם להחלטתו של בן גביר, וימונה לה ממלא מקום. עם זאת, במחנה הממלכתי מיהרו להכריז שאין ולא היה כל סיכום כזה. גם גנץ אמר בהצהרה שמסר בקריה בתל אביב כי "לא היה סיכום. נענתי לשיחה על העניין - לא סיכמנו, אמרנו שנדבר ונסכם".
ההערכה היא שלנוכח היחסים המתוחים ממילא והסברה שבקואליציה חזרו לעסוק בפוליטיקה, יחד עם המבצע הקרקעי שהולך ומצטמצם, שאלת פרישת המחנה הממלכתי מהממשלה תהפוך פעם נוספת לרלוונטית. לאחרונה הפכו היחסים בין גנץ ונתניהו למתוחים, ללא קשר לסוגיית בן גביר. במפלגתו של גנץ זועמים על אישור התקציב והכספים הקואליציוניים שנכללו בו, וכן על היחס והתדרוכים נגד אנשי צבא, בנוסף למה שכינו "מריבות מבויימות עם ארה"ב" באמצע הלחימה.