שובל בדיון בהארכת מעצרו: "אני סובל מסרטן הדם ולא מקבל טיפול"
(צילום: ליאור אל-חי)

בית משפט השלום בחיפה האריך הבוקר (חמישי) בחמישה ימים את מעצרו של משה שובל, בן 68 מחיפה, החשוד כי חטף פקידת בנק והכריח אותה לשדוד מיליוני שקלים מהסניף שבו היא עובדת. במקביל להמשך שהותו במעצר, שובל יישלח לבדיקה פסיכיאטרית.
האירוע התרחש ביום חמישי שעבר בשעות הבוקר. שובל, שבעברו היה בעל משרד תיווך, חשוד כי הציג עצמו בפני פקידת הבנק, אישה בת 31, כחוקר מטעם בנק מזרחי טפחות. הוא הראה לה תעודה מזויפת, ודרש ממנה להיכנס למכוניתו בטענה שברצונו לברר איתה כמה פרטים בנוגע לשוד שאירע בבנק בעיר שבועיים קודם לכן.
הפקידה סיפרה לחוקרים כי האמינה לשובל, נכנסה למכוניתו - ואז הוא חטף אותה. לדבריה, החשוד הסיע אותה לחניון תת-קרקעי בחיפה וצילם את הגוף שלה. לאחר מכן, סיפרה, הוא חיבר אליה את מה שהציג כ"חגורת נפץ", ודרש שתלך לשדוד את הבנק - או שיפיץ את תמונותיה.
2 צפייה בגלריה
הארכת מעצר למשה שובל החשוד שחטף אישה וכפה עליה לשדוד בנק
הארכת מעצר למשה שובל החשוד שחטף אישה וכפה עליה לשדוד בנק
שובל בהארכת מעצרו. "שותק ולא משתף פעולה עם החוקרים"
(צילום: שרון צור)
במשטרה טוענים כי הפקידה, שחששה משובל, עשתה כדבריו. על פי הנחייתו, היא נכנסה אל הסניף, ניגשה לחדר המנהל ודרשה ממנו להעביר שלושה מיליון שקלים לחשבון - אחרת תפעיל את מטען החבלה שעליה. בשלב זה, מנהל הסניף משך את המטען והצליח להשתלט עליה. חבלני המשטרה שהוזעקו למקום בדקו את המטען, וכעבור שעתיים קבעו כי מדובר במטען דמה.
בתום החקירה, הפקידה שוחררה לביתה ואילו שובל נלקח למעצר. בבית המשפט, נציג המשטרה הגיש דוח חסוי ומסמך פעולות חקירה עתידיות. "מדובר בתיק חמור", אמר הנציג. "החשוד שותק בחקירתו ואינו משתף פעולה עם החוקרים. יש סכנה שהוא יודע היכן פקידת הבנק מתגוררת כי הוא עקב אחריה. הוא גם יודע את מקום עבודתה", הוסיף.
בדיון, התלונן שובל בפני השופטת על מצבו הרפואי. "הבעיה שלי קשה ביותר", טען. "אני סובל מסרטן הדם. אני לא מקבל טיפולים או תרופות. אין לשב"ס שום מושג איך לטפל בבעיה כמו שלי. יש פה יותר ג'וקים ממה שראיתי בחיים שלי, והם נושכים אותי ברגליים בצורה נוראית. הם לא מסוגלים לטפל באדם במצבי. אם כך זה יימשך, או שאני אמות כאן - או שייאלצו לכרות לי את הרגל".
2 צפייה בגלריה
חיפה: המשטרה עצרה אישה שנכנסה לבנק והודיעה שהיא נושאת חגורת נפץ, חבלנים הוזעקו למקום
חיפה: המשטרה עצרה אישה שנכנסה לבנק והודיעה שהיא נושאת חגורת נפץ, חבלנים הוזעקו למקום
סניף הבנק בחיפה. "הציג לפקידה תעודות מזויפות - וחטף אותה"
(צילום: ליאור אל-חי)
גם סנגורו של החשוד, עורך הדין בוריס שרמן, טען כי שובל הוא אדם חולה מאוד - ושהוא לא מקבל את תרופותיו. "מדובר בחשוד נטול כל עבר פלילי. מצבו הבריאותי מורכב ביותר. הוא מתפתל מכאבים וקיים ממש חשש לחייו", אמר שרמן. "אנו מציעים לשלוח אותו למעצר בית ולקצר את ימי המעצר".
לחשוד מיוחסות עבירות של שוד, חטיפה, קשירת קשר לפשע, סחיטה באיומים וכליאת שווא. בהחלטתה, כתבה השופטת אורית קנטור כי "החשוד שומר על זכות השתיקה. זו זכותו - אך אל יתפלא כי בשל כך החקירה מתארכת ומסתרבלת ולא ניתן לקצרה ולבדוק גירסה, שכן הוא אינו מוסר כזו. שוכנעתי כי החשוד עבר את העבירות המיוחסות לו וכי שחרורו עלול לסכנן את המתלוננת. יש פעולות חקירה שיש לבצע בהיותו במעצר".