שלושה ימים אחרי חיסול מנהיג חמאס יחיא סינוואר, ועל רקע שמועות הכזב על שחרור ישראלים המוחזקים בעזה, מסרו הערב (שבת) בני משפחות חטופים הצהרה לתקשורת. עינב צנגאוקר, אימו של החטוף מתן ששמו הוזכר בהודעות השווא שנפוצו ביממה האחרונה, אמרה: "מטרת המלחמה - יצירת התנאים להשבת החטופים - הושגה. נתניהו, נגמרו התירוצים. אחרי שנה שלמה שבה טרפדת את החזרת מתן שלי וכל החטופים, זה הרגע לשים יוזמה ישראלית חדשה".
הצהרת משפחות החטופים, הערב בתל אביב
(צילום: מיקי שמידט)

3 צפייה בגלריה
הצהרת משפחות החטופים בשער בגין, הקריה תל אביב
הצהרת משפחות החטופים בשער בגין, הקריה תל אביב
הצהרת בני משפחות חטופים בתל אביב, הערב
(צילום: מוטי קמחי )
היא הוסיפה כי "אנו רואים סימנים לכך שאתה רוצה להמשיך את המלחמה במקום למנף הישגים ולהחזיר את יקירינו. במקום להחזיר את אהובינו מעזה, שותפיך מקדמים התנחלויות בעזה אחרי חיסול חמאס. הגיע הזמן שתפסיק לפחד מבן גביר וסמוטריץ'. לחטופים נגמר הזמן. תיזום מהלך מדיני, תביא עסקה ריאלית ותחזיר את כולם".
יהודה כהן, אביו של החייל החטוף נמרוד כהן: "נתניהו, בני נחטף מהטנק בחיים וכעת יש חלון הזדמנויות נדיר שאסור להחמיץ. כעת, יותר מתמיד, הם בסכנת חיים ממשית. אם נחמיץ את חלון ההזדמנויות נקבל 101 רון ארדים. רק עסקה יכולה להחזיר את כולם. תפסיקו למכור לציבור הזיות וספינים כאילו עושים הכול להחזיר את החטופים".
הערב ב-20:00, אחרי הפסקה של כמה שבועות בעקבות האירועים, תתקיים העצרת המרכזית בכיכר החטופים. בני המשפחות יקראו להנהגת המדינה למנף את חיסול סינוואר להישג מדיני בדמות עסקה להשבת 101 החטופים.
בני משפחות חטופים ששוחחו עם ynet הביעו חשש לגורל יקיריהם על רקע ההתפתחויות האחרונות. "החיסול של סינוואר הוסיף לי דאגות, אמר דני מירן, אביו של עומרי. "החשש שלי הוא שהם ירצו נקמה - וזו תהיה בחטופים. אני מקווה שיהיו מצידנו פעולות מהירות".
3 צפייה בגלריה
מחאה למען שחרורה של התצפיתנית נעמה לוי שנחטפה מבסיס נחל עוז ב 7.10
מחאה למען שחרורה של התצפיתנית נעמה לוי שנחטפה מבסיס נחל עוז ב 7.10
אילת לוי, אמה של התצפיתנית נעמה לוי
(צילום: אלון גלבוע)
3 צפייה בגלריה
מחאה למען שחרורה של התצפיתנית נעמה לוי שנחטפה מבסיס נחל עוז ב 7.10
מחאה למען שחרורה של התצפיתנית נעמה לוי שנחטפה מבסיס נחל עוז ב 7.10
(צילום: מרסלו שניידמן)
עופרי ביבס-לוי, אחותו של ירדן ביבס, הוסיפה: "בדומה לתחושות אחרי חיסולים קודמים, הרגשות מעורבים. הלוואי שיכולתי לחוש רווחה או שמחה על מותו של רב המרצחים, אבל התהיות באשר להשלכות על חייהם והישרדותם של בני משפחתי ויתר החטופים מעוררות דאגה רבה. מיטוט חמאס והשבת החטופים תמיד נתפסו בעיניי כמטרות סותרות. כעת הושגה תמונת הניצחון על חמאס וזו העת למנף את הישגי הצבא בעזה ובלבנון, לסיים את המלחמה ולהחזיר את כולם הביתה, כדי שנוכל להתחיל בשיקום".
שחר לוי, בנו של איתן לוי שגופתו מוחזקת בעזה: "החיסול הוא צעד שמאפשר התחלה של סגירת מעגל שתושלם סופית עם החזרה לקבורה ראויה של היקרים שלנו. אבל ההודעה על חיסול סינוואר נתנה לנו תחושת שמחה קלה. מדובר באדם שאחראי לסבל מתמשך שאנחנו עוברים מעל לשנה. עכשיו ישראל צריכה לעשות עסקה: גופת סינוואר תמורת 36 חטופים שגופתם מוחזקת בשבי".
משפחתה וחבריה של התצפיתנית החטופה נעמה לוי ייקחו הערב חלק במיצג "מתלבשות כמו נעמה" בכיכר החטופים שבמסגרתו ישחזרו את התיעוד שלה נלקחת בשבי ב-7 באוקטובר.