פיקוד העורף הנחה הערב (שלישי) את תושבי גוש דן לשהות עד להודעה חדשה בסמיכות למרחב מוגן. ההודעה פורסמה לאחר האזהרות על מתקפה איראנית שעלולה לצאת לפועל כבר בשעות הקרובות, ואחרי שהערב נשמעו אזעקות באזור המרכז.
בשעה האחרונה זוהו שני שיגורים מלבנון למרכז הארץ. רקטה אחת התפוצצה בשטח פתוח בגוש דן, והשנייה יורטה באזור השרון. בנוסף דווח על נפילת רקטה בשטח פתוח ליד נתניה.
גורם בצבא האמריקני אמר היום לניו יורק טיימס כי ההערכה היא שהמתקפה האיראנית נגד ישראל תהיה ב-12 השעות הקרובות, ותיפתח "לאחר רדת החשכה". בשיחה עם העיתון האמריקני אמר הגורם כי ייתכן שהמתקפה תכלול כטב"מים וטילי שיוט.
לפי שלושה גורמים ישראלים ששוחחו עם ניו יורק טיימס, מטרות המתקפה יהיו שלושה בסיסי חיל אוויר, ובסיס מודיעין מצפון לתל אביב. העיתון דיווח כי אותם בסיסים פונו היום אחר הצהריים. גם הם אמרו כי ההערכה היא שאיראן תשגר לישראל כטב"מים וטילים.
2 צפייה בגלריה
יירוטים מעל מזרח השרון
יירוטים מעל מזרח השרון
יירוטים במזרח השרון, היום
(צילום: רענן בן צור)
לפי CNN ההערכה של ארה"ב היא שהמתקפה תהיה דומה בהיקפה לזו שהייתה באפריל. באותה מתקפה שיגרה איראן כ-170 כטב"מים ויותר מ-120 טילים בליסטיים, ולפי צה"ל 99% מהם יורטו על-ידי מערכות ההגנה האווירית של ישראל ובעלות הברית שלה.
גורם אמריקני אמר לפוקס ניוז כי מתחילת אוגוסט, לאחר ההתנקשות בבכיר חמאס איסמעיל הנייה בטהרן, נמצאת איראן בכוננות לשיגור טילים לישראל בטווח של 12 עד 24 שעות.
הגורם אמר שארה"ב, שעוקבת אחר הצבת הטילים באיראן, הבחינה בימים האחרונים בתנועה שמלמדת כי האיראנים מתכוננים למתקפה בטווח הקרוב מאוד. לדבריו, השינוי בהצבת הטילים היה בעקבות חיסול חסן נסראללה בביירות.
גורם בכיר בבית הלבן מסר הערב כי קיימת אינדיקציה לכך שאיראן מתכוונת לבצע באופן מיידי מתקפת טילים בליסטיים נגד ישראל. "אנחנו נערכים להגן על ישראל ולסייע לה בהגנה אווירית. מתקפה ישירה של איראן על ישראל תביא להשלכות חמורות עבור טהרן", אמר הגורם. במקביל, ארה"ב הודיעה כי היא שולחת שלוש טייסות קרב לאזור. בתוך כך, הערב שוחח שר הביטחון יואב גלנט שוחח עם מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין על כוונותיה של איראן לתקוף את ישראל.
פורסם לראשונה: 18:22, 01.10.24