ההתנפלות על הסיוע ברצועה נמשכת: בתיעוד מרחובות העיר עזה אתמול (חמישי), אחרי שסיוע הומניטרי הגיע אל העיר לראשונה, נראים פלסטינים מסתערים על המשאיות, מטפסים עליהם ומנסים להשיג מזון. לפי דיווחים מעזה, הגעת הסיוע גרמה לכאוס, ואלפי פלסטינים יצאו לרחוב והקיפו את המשאיות.
צובאים על משאיות הסיוע בעזה

בתקשורת הערבית והפלסטינית דווח כי תקיפות צה"ל מתמקדות כעת במחנות הפליטים אלבוריג', אלנוסיראת ואלמראזי. הפלסטינים דיווחו על תקיפות אוויריות בכמה אזורים בדרום הרצועה ובמרכזה, וכן על הפגזות ארטילריות.
מספר ההרוגים שעליהם מדווח משרד הבריאות בעזה, הנתון לשליטת חמאס, ממשיך לעלות. היום דיווחו בעזה על עוד 187 הרוגים ו-312 פצועים, ולפי הגורמים המקומיים בסך הכול נהרגו עד כה במלחמה 21,507 פלסטינים בעזה ועוד 55,915 נפצעו. אחד ההרוגים שעליהם דווח היום הוא חמדי רנדור, בנו של אחמד רנדור, מפקד החטיבה הצפונית של חמאס, שחוסל בחודש שעבר. הפלסטינים מדווחים גם על יותר מ-29 אלף נעדרים.
1 צפייה בגלריה
כאוס רב ברצועת עזה אחרי הגעת הסיוע ההומיניטרי
כאוס רב ברצועת עזה אחרי הגעת הסיוע ההומיניטרי
כאוס רב ברצועת עזה אחרי הגעת הסיוע ההומיניטרי
לפי דיווחים נוספים, עשרות אלפי פלסטינים ממשיכים להגיע לרפיח שבדרום הרצועה. לפי אונר"א, העיר ערוכה להכיל רבע מיליון בני אדם בלבד, אך כעת נמצאים בה כבר יותר מ-1.25 מיליון איש. הפלסטינים מדווחים כי אנשים מגיעים לרפיח בכל דרך אפשרית - במשאיות, במכוניות או ברגל - כדי למצוא בה מקלט. חלקם מקימים להם אוהלים.
"אנשים מנצלים כל מקום פנוי כדי לבנות להם צריפים", אמרה נציגת אונר"א במקום, "חלקם ישנים במכוניות ואחרים בשטח הפתוח". רק בשבוע שעבר הודיע האו"ם שרצועת עזה הפכה ל"מקום המסוכן בעולם" לילדים.
בתגובה לטענות, מתאם פעולות הממשלה בשטחים השיב בטוויטר: "מדברים כאן עובדות, לא האשמות פרועות: מזון וסיוע הומניטרי זורם ללא הרף לעזה. מחסני האו"ם בעזה מלאים במזון, המופץ על בסיס יומי. מעוניינים להצטרף למאמצים? תמיד יש דרכים שתוכלו לתרום". סרטונים שמגיעים מהרצועה, ולא בפעם הראשונה, מראים תורי ענק של ילדים שמחכים לקבל מנת אוכל באזורי המקלט ברפיח.
מאות משאיות של אונר"א והסהר האדום, הארגונים האמונים על אחסון הסיוע ההומניטרי וחלוקתו, אינן מצליחות לחלק את כל הסיוע שכולל מזון, מוצרי היגיינה וציוד רפואי. בנוסף מדווח על מקרים שבהם בוזזים אנשי חמאס חלק גדול מהמשאיות, לפני שהסיוע מגיע ליעד. גם בתיעוד שהתפרסם כאמור אתמול ניתן לראות את ההתנפלות על המשאיות, הפעם בעיר עזה שבצפון הרצועה.