2 צפייה בגלריה
הבלוק שנזרק לעבר הבית של הזוג
הבלוק שנזרק לעבר הבית של הזוג
הבלוק שנזרק לעבר ביתם של הזוג: "בנס לא הייתה פגיעה פיזית".
(באדיבות הזוג)
זוג גברים המתגוררים בירושלים הותקפו בסוף השבוע בעודם מתכוננים לסעודת שבת, כשבלוק אבן הושלך מהרחוב, ניפץ את חלון ביתם ונחת בסלון. בני הזוג, קווין ונריה, סיפרו כי כבר שלושה שבועות תלמידי הישיבה הסמוכה לביתם מתנכלים להם, כשהשיא אירע בשישי האחרון.
"ערכנו שולחן שבת, שמחים ורוקדים, ומשום מקום זרקו עלינו בלוק של אבן לתוך הבית בעוצמה כל כך חזקה, ובכוונה לפגוע", סיפר נריה. "בנס זה עבר מעל הראש של קווין ולא פגע בו". המשטרה הוזעקה למקום ועצרה חשוד בהשלכת האבן.
לאחר שנריה וקווין הגישו תלונה במשטרה, נציגי האגודה למען הלהט"ב שמלווים את הזוג פנו לעיריית ירושלים ולמשטרה בדרישה לפתוח בבירור מיידי מול הישיבה, ולרשת את הרחוב במצלמות אבטחה.
בינתיים, השניים מספרים כי הם ממשיכים לספוג קללות, יריקות ואיומים: "שלושה בחורים מהישיבה ישבו שלשום סמוך לפתח הבית שלנו, ראו אותנו חוזרים הביתה, קמו לעברנו והחלו לקלל ולירוק עלינו", אמר נריה. "הם אמרו לנו: 'תעופו מכאן, ירושלים היא לא בשבילכם, צריך לטהר את ירושלים מכל ההומואים'. הם נכנסו לחצר ואחד מהם בעט חזק בשער והתחיל לאיים עלינו. אנחנו גרים פה כבר חצי שנה ושמעתי אותם מדברים המון פעמים מתחת לחלון שלנו, על זה שצריך לטהר את ירושלים ולשרוף את ההומואים. קיוויתי שזה ייגמר בדיבורים".
נריה ציין כי כדתי לשעבר, הוא מבין את העולם הדתי. "אני בא מבית שמכבד", אמר. "גם כשאין הסכמה, אני לא מרים ידיים, לא מקלל ולא מנסה להרוג אדם אחר בשל בחירותיו. לא הגיוני שאקבל יריקות לפרצוף ואיומים על חיי. אני ממש לא צריך לחיות את חיי בפחד או בהסתרה. ממתי לאהוב זה פשע? זה מחריד שבמדינת ישראל קורים כאלו דברים".
2 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה בירושלים
מצעד הגאווה בירושלים
מצעד הגאווה בירושלים
(צילום: AFP)
במשטרה מסרו: "אנו רואים בחומרה אלימות מכל סוג שהוא. בעקבות הדיווח שהתקבל במשטרה, הגיעו למקום שוטרים ועצרו לחקירה חשוד במעשה. החקירה עודנה מתנהלת ואנו נמשיך בביצוע כל הפעולות הנדרשות – הכול במטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם המעורבים".
מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב, רן שלהבי, מסר: "התקיפה הקשה הזו מזכירה לנו את המציאות העגומה, שלפיה בכל שלוש שעות מתרחש אירוע אלימות או שנאה נגד להט"בים. לא ייתכן שחברי הקהילה שלנו יותקפו ולא יהיו מוגנים במרחב הפרטי שלהם, רק בגלל מי שהם והן. מצופה מהמשטרה למצות את הדין המלא עם התוקפים, ולפעול באפס סובלנות במקרים כאלה".
אלון שחר, מנכ"ל הבית הפתוח בירושלים, הוסיף: "הקהילה הגאה בירושלים נתונה למתקפה מתמשכת באלימות שלובשת צורות רבות. להשליך בלוק של אבן לתוך בית זו אלימות קשה, רק במזל לא הייתה פגיעה פיזית. אף אדם לא צריך לחיות בשלום עם אלימות כזו, ועיריית ירושלים והמשטרה צריכות לחזק את האמצעים לשמירה על ביטחון תושבות ותושבי העיר".