אייל אשל, אביה של התצפיתנית רוני אשל שנהרגה בבסיס נחל עוז ב-7 באוקטובר, התקשה להסתיר את התרגשותו כשראה ברשתות החברתיות תמונה של צעירה ישראלית שמחזיקה שלט לזכר בתו בהתאספות של מעריצי טיילור סוויפט באוסטריה. הוא איתר את זהותה של הצעירה, ליאור ורטהיים, והיום (ראשון) הם נפגשו בריאיון מרגש ל-ynet, שהתקיים באמצעות שיחת וידאו. צפו בריאיון המלא:
אייל אשל וליאור ורטהיים בריאיון ל-ynet
(צילום: ירון ברנר)

2 צפייה בגלריה
אייל אשל
אייל אשל
"רציתי להביא אותה לשם". ורטהיים מניפה את השלט בכינוס המעריצים
התצפיתנית רוני אשל הייתה מעריצה גדולה של כוכבת הפופ האמריקנית, ומאז שהיא נהרגה בטבח של מחבלי חמאס עם פרוץ המלחמה, מעריצים ישראלים רבים הפגינו מחוות לזכרה, בהופעות ובאירועים שקשורים לזמרת המפורסמת. סוויפט תכננה להופיע השבוע שלוש פעמים בווינה, בירת אוסטריה, אולם בשל התרעות על פיגוע של דעאש באחד מהאירועים החליטה הזמרת לבטל אותם, והותירה מעריצים רבים מאוכזבים.
לאחר שנודע על הביטול, החלו סוויפטים רבים (כינוי למעריצים מושבעים של הזמרת) להתאסף בכיכר מרכזית בעיר, והישראלית ליאור ורטהיים, שהגיעה לשם כיד המקרה, החליטה להנציח את זכרה של החיילת. "בכלל חשבתי לכתוב את השלט ולקחת אותו לאצטדיון, איפה שההופעה הייתה אמורה להתקיים, מתוך הרצון להביא לשם את רוני", סיפרה ורטהיים.
לדבריה, "אני מכירה את הגיסים של אייל, ורציתי להצטלם עם השלט כמחווה למשפחה. בכלל לא ידענו שיש התאספות בכיכר, הכול היה מאוד ספונטני. קניתי לפני כן את האביזרים להכנת השלט, אז פשוט הלכתי הצידה, כתבתי מהר - והנפתי אותו".
2 צפייה בגלריה
רוני אשל
רוני אשל
"כולם ענדו צמידים ולבשו חולצות לזכרה". התצפיתנית רוני אשל ז"ל
"מבחינתי זה היה אישי. לשלוח את זה למשפחה, ואולי גם להצליח להגיע לאנשים שנכחו שם. רציתי להרים את רוני, כדי שגם היא תהיה חלק מהדבר הזה, כמעריצה של טיילור סוויפט", הוסיפה ורטהיים. "זה הופץ וקיבל המון תהודה. לא ציפיתי לכל תשומת הלב הזו. קיבלנו שם המון אהבה, גם מישראלים וגם מלא-ישראלים. כולם הכירו את רוני, כולם ענדו צמידים ולבשו חולצות לזכרה. זה היה מדהים, באמת יוצא דופן. זה עשה לי פשוט 'וואו', אני לא יכולה אפילו להסביר. אני עדיין בהלם מכל התגובות, ומהאהבה שרוני קיבלה, ובעיקר שמחה שבסוף זה הגיע לאייל, לשרון אשתו ולמשפחה".
אייל, שראה ברשתות החברתיות את תמונתה של ורטהיים מניפה את השלט לזכר בתו, ביקש מגולשים ברשת X לסייע לו לאתר את זהותה. "זו החוזקה של המדיה, זה לא יאומן. תוך שבע דקות קיבלנו את ההודעה 'היי, זו ליאור'. זה פשוט התפרץ לאוויר בכזה קול רועם, ובמחווה כל כך מרגשת. תודה גם לאותם אלפי ישראלים באשר הם, בני נוער וכאלה שנוסעים להופעות של סוויפט ומקפידים מדי שבוע לשלוח לנו תמונות של צמידים וחולצות לזכרה של רוני. זה מאוד מרגש. אלה אנשים שפועלים בשביל אנשים, אנשים בשביל אהבה".
ורטהיים הוסיפה: "השלט עדיין איתי, פה באוסטריה, ואשמח מאוד לפגוש את אייל ולתת למשפחה את השלט כשאחזור לישראל". אשל ציין כי ישמח לחבק אותה בשובה ארצה, והודה לה: "עשית מעשה כל כך אצילי ומיוחד. מחווה מאוד מרגשת. תודה שוב, ליאור".