שני טייסים בטיסה של חברת התעופה הלאומית של אתיופיה, אתיופיאן איירליינס, נרדמו ופספסו בשל כך את הנחיתה המתוכננת בבירה אדיס אבבה. כך דיווח אתר החדשות The Aviation Herald המתמקד בתחום התעופה, ולדבריו השניים התעוררו בסופו של דבר והצליחו להנחית את מטוס הבואינג 737 שלהם בבטחה.
1 צפייה בגלריה
בואינג 737 של אתיופיאן איירליינס חברת תעופה אתיופיה מטוס
בואינג 737 של אתיופיאן איירליינס חברת תעופה אתיופיה מטוס
בואינג 737 של אתיופיאן איירליינס, ארכיון. תשישות טייסים אינה בעיה חדשה
(צילום: shutterstock)
האירוע החריג, כך לפי הדיווח, אירע ביום שני האחרון במהלך טיסה מחרטום, בירתה של המדינה השכנה סודן, לבירה האתיופית אדיס אבבה. לא מדובר בטיסה ארוכה: היא נמשכת לרוב פחות משעתיים. למרות זאת שני הטייסים נרדמו לפי הדיווח בשעה שהמטוס שלהם היה בגובה של 11 ק"מ, ובשל כך הם פספסו את הנקודה במסלול שבה ניתן לבצע את הנחיתה.
במרכז הפיקוח המקומי קראו להם בקשר, והם התעוררו בסופו של דבר. בהזדמנות הבאה שהייתה להם הנחיתו כאמור את המטוס בהצלחה. בסוכנות הידיעות הממלכתית של אתיופיה, פאנה, דווח כי בשל התקרית נפתחה חקירה של הרשויות שם וכי שני הטייסים הושעו מעבודתם.
מומחה התעופה אלכס מצ'רס התייחס בציוץ בטוויטר לתקרית, ואמר כי היא "מדאיגה מאוד". הוא הוסיף, בדברים שצוטטו על ידי רשת BBC, כי "תשישות טייסים אינה דבר חדש, והיא ממשיכה להוות את אחד האיומים הגדולים בותר לביטחון תעופתי – ברחבי העולם".