2 צפייה בגלריה
ועדת החוקה, חוק ומשפט
ועדת החוקה, חוק ומשפט
טלי גוטליב
(צילום: יואב דודקביץ')
ועדת האתיקה של הכנסת, בראשות ח"כ ינון אזולאי מש"ס, הטילה היום (שלישי) עונש על ח"כ טלי גוטליב מהליכוד, לאחר שהאשימה את נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בפיגוע בירושלים בחודש שעבר.
בעקבות ההאשמה, כתבה ועדת האתיקה בהחלטתה בעניין כי "הוועדה קבעה פה אחד כי ח"כ גוטליב ביצעה הפרה אתית בהתבטאותה. היא לא התנצלה ואף לא מצאה לנכון לעדן את אמירותיה". עקב ההחלטה, על גוטליב יהיה אסור לדבר במליאה במשך שתי ישיבות, ובוועדות במשך שלוש ישיבות. הוועדה דחתה את הטענה כי דבריה נכתבו בגדר "חופש הביטוי", וקבעה כי היה מוטב שאמירות אלה לא היו נאמרות.
2 צפייה בגלריה
אסתר חיות
אסתר חיות
אסתר חיות
(צילום: אלכס קולומויסקי)
עוד נכתב בהחלטת הוועדה כי גוטליב הפרה את כלל 2 לכללי האתיקה: "חבר הכנסת ישמור על כבוד הכנסת וכבוד חבריה, ינהג בדרך ההולמת את מעמדו ואת חובותיו כחבר כנסת, ויימנע משימוש בלתי ראוי בחסינויותיו ובזכויותיו כחבר הכנסת".
גוטליב האשימה את חיות בפיגוע הדריסה בשכונת רמות שבבירה, וצייצה בחשבון הטוויטר שלה כי "אני מאשימה אותה בתחושת הכאוס בעם ישראל ובהרס ופגיעה קשה בדמוקרטיה ובשלטון החוק". לדבריה, "היא הפחידה מפני ממשלת ימין - לא מפני הרפורמה. אז מה אם יהיה כאן כאוס, אז מה אם אויבינו יזנבו בנו כי יזהו חולשה בקרבנו, הכול כשר בדרך למיטוט שלטון ימין". ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב אז על הציוץ, ודחה את ההאשמות כלפי חיות. "מי שאשם בפיגוע הוא המחבל הפלסטיני ולא אף אחד אחר", מסר.
גוטליב מדברת על ההאשמה בוועדת החוקה לפני כחודש
(צילום: ערוץ כנסת)

בדיון בוועדת החוקה שהתנהל באותו יום, אמרה גוטליב כי "נשיאת בית המשפט העליון חיללה את מוסד הנשיאות, חירחרה ריב ומדון שלא ידענו בעם הזה, תוך פילוג בלתי נסבל. כשאנחנו בתוך עצמנו מפולגים, האויב מזנב בנו, וכל מי שהוביל לזינוב הזה אשם בפיגועים. נשיאת העליון אשמה במה שהיא גרמה לעם הזה".
ח"כ טלי גוטליב מסרה בתגובה להחלטה: "אני כזכור לא בובה. אני אחזור לעבוד כשזכותי כפי חובתי לדבר תחזור אלי. אני מבינה שזה יוביל לעיכוב בהצבעות אך צר לי. אגב, מי צריך אויבים כשוועדת האתיקה עם נציגנו מתנהלת כך. רשמתי בפניי".