מתחת לרדאר, שנה לאחר טבח 7 באוקטובר, בתיעודים שונים ברשתות החברתיות, שלעיתים מתפרסמים בערוצי פתח ולא זוכים לתהודה מספקת, נחשפות התמונות שחמאס מנסה להסתיר מהעולם. כעת נחשפת תמונת המצב המדאיגה ברצועה, במלאת שנה למלחמה. ארגון הטרור מנצל באופן שיטתי את העזתים, ועל אף מלחמת חורמה שמנהל צה"ל נגדו, פעיליו מנסים להמשיך ולזרוע פחד בקרב התושבים.
מחבלי חמאס, כך לפי מידע ותיעודים שהגיעו לידי ישראל, משתמשים באלימות ככלי למאבק נגד האזרחים. בחלק מהסרטונים שפורסמו בערוצים המזוהים עם הפתח ניתן להבחין ברעולי פנים שמשתייכים למנגנוני הביטחון של חמאס, מכים תושבים אזוקים וכותבים על גבם את המילה "גנב", לאחר שככל הנראה ניסו לגנוב אוכל ממחסנים ברצועה.
התיעודים שחמאס מנסה להסתיר: האלימות נגד תושבי הרצועה

3 צפייה בגלריה
תיעודים פלסטינים מהרצועה שארגון טרור חמאס מסתיר מאלימות כלפי התושבים
תיעודים פלסטינים מהרצועה שארגון טרור חמאס מסתיר מאלימות כלפי התושבים
אלימות ככלי לזריעת פחד. התיעודים מהרצועה
בתיעוד נוסף, שהופץ בקרב תושבים במחנה הפליטים בנוסייראת, נראים רעולי פנים המשתייכים ככל הנראה לחמאס, מכים גנב שניסה לגנוב ציוד מבתיהם של התושבים באזור צפון מערב מחנה הפליטים. אך התיעודים הללו, אינם מסתכמים בשימוש באלימות בלבד, אלא אף בשימוש החמושים בנשק חם נגד התושבים.
בתיעוד שפורסם במקומות בודדים ברשתות, בערוצים המתנגדים לחמאס, תועד פעיל חמאס באזור חאן יונס יורה ברגלי תושב שגנב אוכל ממחסני חמאס כדי להאכיל את ילדיו. ולא מדובר אך ורק בתיעודים בודדים, בתיעוד נוסף שפורסם בחודשים באחרונים בקרב פעילי פתח נטען כי בני משפחה אל-ערג'א, שמתגוררים ברפיח, מפגינים למען הפסקת המלחמה. בתגובה, פעילי חמאס ירו באמצעות נשק קל לעברם.
כמו כן, השימוש באלימות מתבטא אף לשם גירוש תושבים מאזורים מסוימים. בתיעוד נוסף, שפורסם בערוץ מזוהה פתח, נראה על-פי הטענה פעיל חמאס שאוחז באלה ומצווה על משפחת חוסים להתפנות מאוהלה, למען קיום "פגישה" בין פעילים במקום. בתיעוד, שמיקומו המדויק לא ידוע, נטען כי האוהל שייך לחוסה שבעלה נהרג במהלך המלחמה, ובנה נפצע.
לאורך הסרטון נראה שהמחבל מדגיש כי הוא זקוק לאוהל "בדחיפות", בעוד הגבר והאישה מתחננים בפניהם ואומרים כי אין להם לאן ללכת. הם קראו: "מי אישר את זה? אתם מסכנים את האנשים". על אף ההפצרות והבקשות מצד התושבים, הפעיל בתגובה משתמש באלימות נגדם ומפציר בהם בצעקות ללכת למקום אחר.
3 צפייה בגלריה
תיעודים פלסטינים מהרצועה שארגון טרור חמאס מסתיר מאלימות כלפי התושבים
תיעודים פלסטינים מהרצועה שארגון טרור חמאס מסתיר מאלימות כלפי התושבים
מחבלים רעולי פנים גם פתחו בירי. פעיל חמאס עם נשק
3 צפייה בגלריה
רסאן עליאן
רסאן עליאן
חשף הפגנות נגד חמאס במהלך המלחמה. האלוף רסאן עליאן
(צילום: דובר צה"ל)
ההפגנות נגד חמאס במהלך המלחמה

לדברי גורמים ביטחוניים ששוחחו עם ynet, "לאחר שנה של מלחמה, ארגון הטרור חמאס נמצא בנקודת שבר ובפאניקה מחשש למחאות והפיכה אזרחית נגדו - על כן הוא מבצע ניסיונות לשיקום המשילות שלו במרחב הרצועה, שמגיעה לבסוף בדמות שימוש ציני של פגיעה בתושבים ושימוש באלימות".
הם ציינו כי "מדובר בניסיון ציני לקשור את דם הארגון עם דם התושבים וליצור פגיעה כלפי האוכלוסייה ברצועה. החשש הזה מסתכם בכך שחמאס מבין כי הציבור עלול לבוא איתן בחשבון על ההתנהלות המגמתית שלו שעשויה להתפוצץ כלפי הארגון לאור הירידה המתמשכת בלגיטימציה שלו בעיני הציבור".
התיעודים הללו מגיעים גם ברקע ההפגנות שהתקיימו נגד חמאס בחודשים הראשונים למלחמה, בצל החשש בארגון הטרור מהתקוממות נגדו מצד העזתים. כך למשל, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן, פרסם באמצעות עמוד הפייסבוק של היחידה בשפה הערבית, "אל-מונסק", תיעוד חריג מלב הרצועה מתוך המסדרון ההומניטרי ממערב חאן יונס.
בעת פינוי עשרות אלפי עזתים במסדרון ההומניטרי הם יצאו בקריאות: "העם רוצה להפיל את חמאס". לצד קריאות אלו, לאורך חודשי המלחמה הראשונים פורסמו כרזות שונות ואירועי מחאה שונים נגד מנהיגי חמאס ובראשם סינוואר לנוכח המצב הקשה ברצועה, ההפגנות שהתקיימו ובכלל השיח והביקורת נגד חמאס אשר התרחש בתחילת המלחמה, נתפס מצד הציבור כמהלך שמנסים לקדם גורמים מהרשות הפלסטינית.