דובר צה"ל אישר בצהריים (שלישי) לתקשורת הזרה כי הצבא מודאג מכך שנשים שנחטפו לרצועת עזה ולא שוחררו בעסקה האחרונה מתמודדות עם אלימות מינית ברצועת עזה.
הסכנה לנשים בשבי
(צילום: חגי דקל)

1 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים בינלאומית שבמהלכה יוצגו הסכנות העומדות בפני נשים חטופות
מסיבת עיתונאים בינלאומית שבמהלכה יוצגו הסכנות העומדות בפני נשים חטופות
אוחזות בשלטי נשים שנותרו בשבי, בקריאה למען שחרורן
(צילום: עוז מועלם)
הכותרת
כך הגיעו לוחמות צה"ל ללב עזה
26:44
הדברים של דובר צה"ל מצטרפים למה שאמר אתמול דובר מחלקת המדינה האמריקנית, מאט מילר: "אנו מעריכים שאחת הסיבות שחמאס לא רוצה למסור חלק מהנשים שהוא מחזיק כבנות ערובה, והסיבה שהפסקת האש תמה, היא שהם לא רוצים שהנשים האלה יוכלו לדבר על מה שקרה להן בשבי".
למעשה, מילר אישר בכך את ההערכות בישראל, שלפיהן חמאס סירב לשחרר מהשבי עשר נשים שידוע בוודאות שהן בחיים, רק בגלל החשש שהן יעידו על מה שעברו. בכיר ישראלי אמר בהקשר זה: "אנחנו יודעים למה הם לא מחזירים אותן, והם יודעים שאנחנו יודעים".
בינתיים, בישראל מתעקשים בתוקף על שחרורן מהשבי של עשר נשים נוספות, שהיו אמורות לצאת לחופשי בפעימה האחרונה שפוצצה אחרי שחמאס לא עמד בתנאים. היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן הוסיף כי "ישראל לא מוכנה לוותר על הנשים, היא מתעקשת שחמאס ישחרר אותן. ישראל אמרה שאם חמאס מוכן לבצע את זה, ירושלים מוכנה לדון על קטגוריות נוספות של חטופים - גברים, פצועים ולבסוף כל חיילי צה"ל. אנחנו בוחנים את המשא ומתן ורואים איך חוזרים אליו - הדרך הטובה ביותר היא שחמאס יקבל אחריות על כך שלא מילא את חלקו בעסקה".
אזהרה: עדויות קשות מאוד לצפייה
(צילום: UN)

אתמול התקיים באו"ם אירוע מיוחד שיזם השגריר גלעד ארדן, שבו חשפה ישראל עדויות קשות על מעשי אונס שבוצעו במהלך הטבח ב-7 באוקטובר. באירוע נחשף סרטון קשה מאוד לצפייה, של נשים שהעידו בחדרי החקירות על מעשי זוועות שראו. יעל רייכרט, קצינה מלהב 433 אמרה באירוע כי "מעשי הזוועה האלה הם חלק מהעדויות המזעזעות שמוכיחים את הפשעים הנוראיים נגד האנושות. החיים שלי, החיים שלנו, כנשים, כאמא וקצינת משטרה לעולם לא יהיו כפי שהיו לפני 7 באוקטובר. אנחנו חייבים להבטיח את ביטחונן של נשים ושלומה של ישראל. עבורנו , עבור ילדינו, ועבור דורות העתיד שלנו. עם ישראל חי".
בשבי חמאס נותרו לפחות 17 נשים. רובן צעירות, אך אחת מהן - ג'ודי ויינשטיין - היא בת 70. הנשים הנוספות שנותרו בשבי החמאס הן רומי גונן (23), עדן ירושלמי (24), לירי אלבג (18), דניאלה גלבוע (19) קרינה ארייב (19) נועה ארגמני (26), ענבר הימן (27), אמילי דמארי (27), ארבל יהוד (28), אגם ברגר (19) נעמה לוי (19), עמית בוסקילה (28), עדן זכריה (28), דורון שטיינברכר (30) שירי ביבס (32) וכרמל גת (39).