1 צפייה בגלריה
הפטיש
הפטיש
הפטיש שנמצא בביתו של הנאשם
(צילום: דוברות המשטרה)
"הוציא פטיש - והכה את הנער בראשו": כך עולה מכתב האישום שהוגש בתחילת השבוע נגד אופיר וניר, בן 20 מבית שאן, שהכה נער בן 16 בראשו ובגבו משום שסירב למכור לו את הקורקינט החשמלי שלו. לנאשם מיוחסות עבירות של חבלה בכוונה מחמירה, תקיפת קטין הגורמת חבלה של ממש, דרישת נכס תוך שימוש בכוח ואיומים.
לפי האישום, שהגישה עו"ד מרינה רוזנפלד לבית המשפט המחוזי בנצרת, בחודש אוגוסט וניר פגש בנער בן 16 כשהוא רוכב על קורקינט חשמלי, וביקש לרכוש אותו ממנו. הנער השיב בשלילה. ב-7 בספטמבר הם נפגשו פעם נוספת, הנאשם תפס בצווארו והחל להכות אותו. הנער הגן על עצמו, הכה את הנאשם וריסס אותו בגז פלפל.
רפ"ק קוג'אן תחאוחורפ"ק קוג'אן תחאוחוצילום: דוברות מרחב עמקים
"יומיים למחרת", כך נכתב באישום, "הנאשם רכב על אופניים חשמליים וראה את הנער שרכב על הקורקינט ליד ביתו בבית שאן. הוא קרא לנער, הוציא פטיש שהיה בתיק על אופניו והכה את המתלונן בראשו. הנער ניסה להימלט, אך הנאשם המשיך להכות בו בגבו ובראשו, בכוונה לחבול בו חבלה חמורה. במהלך האירוע הודיע וניר לנער כי הוא 'קונס' אותו וכי עליו לתת לו את הקורקינט".
עוד נטען כי הנאשם יצר קשר עם הנער באמצעות חשבון הפייסבוק שלו, ואמר לו שאם לא יהיה בבית שאן באותו היום - הוא יפגע באמו.
עו"ד זוהר ארבלעו"ד זוהר ארבלצילום: חגי אהרון
רב-פקד קוג'אן תחאוחו, קצין אגף החקירות והמודיעין במשטרת בית שאן, אמר כי "קיבלנו דיווח מבית חולים העמק בעפולה על נער כבן 16 שהגיע למיון עם חבלות קשות מאוד בראשו". הוא הוסיף כי "בחיפוש שערכנו בביתו של הנאשם נמצא הפטיש ונתפס כראייה. הנער כמעט שילם בחייו בתקיפה הזו. החבלות הקשות של הפטיש בראשו היו עלולות לגרום למותו, וכך גם נגרמו לו חבלות פיזיות ונפשיות קשות".
עו"ד זוהר ארבל, סנגורו של וניר, מסר כי "הוא כופר בכל כתב האישום, טוען שהוא חף מפשע ושכלל לא היה שם. אתנגד למעצר עד לתום ההליכים".