איראן ניסתה לאסוף מידע מודיעיני על ישראלים ויהודים בבריטניה כהכנה לפעולת חיסול שלהם בעתיד. כך חשף לאחרונה השר הבריטי לביטחון לאומי, טום טוגנדהט, בפני חברי פרלמנט בריטים. טוגנדהט אישר שארגוני המודיעין הבריטיים סיפקו התרעות בנושא, והצמידו אבטחה לחלק מהמאוימים, וגם רמז שאיראן גייסה לשם כך כנופיות פשע מקומיות שיעקבו אחר היעדים.
השר הבריטי ציין כי לא היה מזכיר שיש מטרות ישראליות ויהודיות בבריטניה אם לא היה מבחין בסכנה מיידית. "ראינו בעבר איומים ופעילות מבצעית איראנית שהופנתה נגד יהודים בבריטניה ואני לא מקל ראש גם בהתרעות הנוכחיות", אמר. הוא ציין כי הוא תומך בהגדרת משמרות המהפכה של איראן כארגון טרור, חרף המחלוקת בממשלת בריטניה סביב המהלך. דברי השר מגיעים אחרי שה"ג'ואיש כרוניקל", העיתון המרכזי של יהדות בריטניה, דיווח כי איראן מיפתה אישים יהודים בבריטניה כמטרות חיסול בתגובה לתקיפה ישראלית אפשרית נגד מתקני הגרעין.
סוגיית המעקב האיראני אחרי אישים ישראלים ויהודים בבריטניה לקראת אפשרות של פעולות חיסול עתידיות עלתה גם בריאיון שערך ה"סאנדיי טיימס" עם שגרירת ישראל בבריטניה ציפי חוטובלי. "זה המסר המרכזי שלי בנוגע לאיראן – איראן היא איום על בריטניה לא פחות משהיא איום על ישראל", אמרה חוטובלי בריאיון.
2 צפייה בגלריה
ציפי חוטובלי מרצה בפני סטודנטים רגע לפני שהוברחה
ציפי חוטובלי מרצה בפני סטודנטים רגע לפני שהוברחה
"איראן היא איום על בריטניה, לא פחות משהיא איום על ישראל". שגרירת ישראל בבריטניה, ציפי חוטובלי
(צילום: שגרירות ישראל בלונדון)
בתשובה לשאלה אם היא מרגישה מאוימת, השיבה חוטובלי: "שגריר ישראלי שילם בחייו במדינה הזאת", בעודה מצביעה על תמונתו של שלמה ארגוב - שנפצע קשה בניסיון התנקשות בו בלונדון. "אנחנו בחזית. בכל פעם שאני מחוץ לישראל אני פחות בטוחה. אני מקבלת את רמת ההגנה הגבוהה ביותר שמקבלים בכירים בבריטניה. כאן אני מטרה", הוסיפה.
מלבד זאת, חוטובלי סיפרה כי במאי 2021, במהלך אירועי שומר החומות, בעלה ושלושת בנותיה עברו חוויה אנטישמית כאשר מכוניתם נקלעה להפגנה אלימה של מפגינים פרו פלסטינים בצפון לונדון. "בעלי, אור, ושלושת בנותנו, בנות 4, 6 ו-8 מצאו את עצמם מוקפים על ידי מכוניות בשיירת שנאה בצפון לונדון ובתוכן פעילים פרו פלסטינים. הם קראו במגפון קריאות נוראיות שיש לאנוס נערות יהודיות. זאת פשוט שערורייה. עבור בעלי לשמוע קריאות כאלה במגפון זה היה פשוט איום ונורא, ועוד שזה קורה באמצע פינצ'לי רוד בלונדון ועוד באור יום", אמרה חוטובלי, שנאלצה בעבר להתמודד עם הפגנות אלימות בעת שירותה בלונדון.