1 צפייה בגלריה
נפתלי בנט בנימין נתניהו
נפתלי בנט בנימין נתניהו
נפתלי בנט ובנימין נתניהו
(צילום: יואב דודקביץ', אלכס קולומויסקי)
שבוע קשה עבר על ראש הממשלה בנימין נתניהו ועל שרי הליכוד שעוקבים במתח אחר ההתפתחויות והסיכויים ההולכים וגדלים להקים ממשלה אולי כבר בימים הקרובים. ככל שהתקרב מועד סיום המנדט של נתניהו, שלא הצליח להרכיב ממשלה, השתכנעו חברי גוש מתנגדי נתניהו שבנט משייט יותר במים הטריטוריאליים של השינוי מאשר כל אפשרות אחרת. ההבנה הזאת הייתה חשובה להתקדמות משום שעד רגע זה הטילו יאיר לפיד, גדעון סער ואביגדור ליברמן ספק בכוונותיו האמיתיות. לצד זה, לא הכול חלק. בכל הזדמנות דאג בנט להבהיר שאף שהוא חותר לממשלה כזאת, לא בכל מחיר.
בימים האחרונים פעל בנט באינטנסיביות. לצד פגישות עם גורמים רלוונטיים בגוש השינוי, הוא שוחח גם עם לא מעט גורמים בימין ועם חברי מפלגתו כדי להכשיר את המהלך המורכב. לכולם הבטיח: "יש לי קווים אדומים אידיאולוגיים שעליהם לא אתפשר. לא תהיה פגיעה בהתיישבות, או בזהות היהודית של המדינה. התיקים הרגישים יישארו אצלי". זאת כשברקע מתקפה, מלחמת כל בכל בימין, נגד השותפות שלו עם לפיד. אותה ברית שהקדימה את זמנה ב-2013 וחוזרת עכשיו כשהשניים מנוסים יותר ומשופשפים לא רק בזירה הפוליטית, אלא גם בזירה הפסיכולוגית - מול מי שנחשב המאסטר של גוש הימין, נתניהו.
בימים האחרונים דובר לא מעט על התנהלותו המשונה של נתניהו באירוע. גם היום הוא יורה ללא הרף, ולכל הכיוונים. בממשלה שאמורה לקום במהירות הבזק, נתניהו מנסה להקדים את שעון סגירת הממשלה ויצא לציד עריקים משוכלל. בימים האחרונים ומתחת לרדאר הוא מפעיל מכונה עוצמתית ופרסונלית נגד כל אחד מחברי מפלגת ימינה.
בסביבת נתניהו יצרו מפת-השפעה מסודרת ומדוקדקת לכל ח"כ. תוכנית עבודה של ממש. מי הבעל או האישה, מי הם קרובי המשפחה, מי הבוס בעבודה, מי סביבת החברים. תוכנית הפעולה משולבת: איומים והפגנות לצד פיתויים חלומיים.
שיריונים בליכוד לשנים קדימה (אף שחבר כנסת שמוגדר פורש לא יכול להתמודד כלל בליכוד בבחירות הבאות), הבטחות לתפקידים, הרים וגבעות. במערכה הזאת הכל כשר. משפחות, ילדים, הבתים הפרטיים של המועמדים הפוטנציאליים. מרדף שכמוהו עוד לא נראה במחוזותינו אחרי כל ח"כ טרי לארוחת ערב אישית בבלפור שבה יישלפו כנראה גם המפות של איראן וכובד החשיבות יורגש היטב.
ובאשר למה שעוד מצפה לבנט: ביום רביעי ספג יו"ר ימינה מהלומה עם הודעתו של ח"כ עמיחי שיקלי שיילך נגד מפלגתו, אך ביום חמישי כבר דאגו בנט ואנשיו להדק את השורות וחברי ימינה טרקו את הדלת בפני חיזורי העריקה של נתניהו בזה אחר זה. למרות החיזוק שבנט מקבל ולמרות נחישותו לדהור קדימה, הימים הקרובים גורליים. אם השחקנים השונים לא יפעלו מהר, יש סיכוי גדול שזה פשוט לא יקרה.