תפילה חגיגית נערכה באולם בית משפט במחוז וינסטון, שם זכה דונלד טראמפ ב-90% מהקולות בבחירות ב-2016. הרפובליקנים במעוז השמרני הזה בצפון אלבמה אומרים שהם מקווים שאלוהים יאפשר לנשיא – אדם שכל כך שונה מהם בכל כך הרבה מובנים – להשיג הפעם תוצאה אפילו טובה יותר.
7 צפייה בגלריה
מחוז וינסטון אלבמה רפובליקנים תומכי טראמפ
מחוז וינסטון אלבמה רפובליקנים תומכי טראמפ
"נשיג אחוז גבוה יותר מאשר בפעם הקודמת". מחוז וינסטון, "מדינת טראפ"
(צילום: AFP)
אחרי שסיימו להתפלל, הסתובבו אל הדגל התלוי בכניסה לחדר כדי לדקלם את שבועת האמונים, בקול רם, ועם יד על הלב. זה היה המפגש האחרון של החברים בסניף המקומי של המפלגה הרפובליקנית לפני הבחירות ב-3 בנובמבר. המפגש כלל ביצוע א-קפלה של "אלוהים יברך את ארה"ב", שיר קאנטרי מלהיב שהפך למרכיב מרכזי בעצרות של טראמפ.
"אנחנו רואים שהסנטימנט כלפי טראמפ באזורנו גדול מזה שהיה לפני ארבע שנים", אמר גרג פריס, עו"ד, איש עסקים וסגן יו"ר המפלגה הרפובליקנית במחוז. "אז אנחנו חושבים שנשיג אחוז גבוה יותר מאשר בפעם הקודמת. האם זה יהיה 100%? כנראה שלא. אבל אנחנו חושבים שזה יהיה יותר מ-90%".
7 צפייה בגלריה
מחוז וינסטון אלבמה רפובליקנים תומכי טראמפ
מחוז וינסטון אלבמה רפובליקנים תומכי טראמפ
"אוהבים אנשים שמדברים בפשטות". רפובליקנים במחוז וינסטון
(צילום: AFP)
מחוז וינסטון, כפי שמעידים שלטי הקמפיין הרבים המציפים את הדרכים המיוערות, הוא בהחלט "מדינת טראמפ". הוא העניק לטראמפ את אחוז התמיכה הגדול ביותר בשנת 2016 - נתון שתושביו מציינים בגאווה. "יש לו ערכים נוצריים טובים", אמרה סנדרה רייט, מזכירת המפלגה הרפובליקנית במחוז, לבושה בחולצת טריקו אדומה עם המסר: "שמור על קור רוח והצביע לטראמפ".
מחוז וינסטון נמצא בלב חגורת התנ"ך, אזור הידוע בערכיו השמרניים הנוצרים. כאן, למרגלות הרי האפלצ'ים, האזור מלא צריחים לבנים של כנסיות קטנות, רבות מהן אוונגליסטיות. דגלים של הקונפדרציה נראים בחלק מהחצרות וישנן אנדרטאות מקומיות, מחוות לחיילים שנהרגו במלחמת האזרחים בין 1861 ל-1865, סכסוך שפרץ בעקבות נחישות הדרום שלא לוותר על העבדות.
האוכלוסייה לבנה באופן מוחלט, ואנשים אומרים שהם מוקירים עבודה קשה, דת ומשפחה. הניצחון של טראמפ במחוז מובטח, והרפובליקנים שם מתקשים להאמין לסקרים שלפיהם הוא משתרך מאחורי היריב הדמוקרטי ג'ו ביידן.
מחוז וינסטון נמצא במעין תחרות ידידותית עם מחוזות סמוכים כמו קולמן, שבו מתגוררים 84 אלף תושבים, שם זכה טראמפ ב-88% בבחירות הקודמות. סטיב קאמינגס, יו"ר המפלגה הרפובליקנית בקולמן, אמר כי "88% זה הרבה. קשה לנצח את זה. אבל אני חושב שאנחנו יכולים להגיע ליותר מ-88".
7 צפייה בגלריה
מחוז וינסטון אלבמה רפובליקנים תומכי טראמפ
מחוז וינסטון אלבמה רפובליקנים תומכי טראמפ
מוקירים עבודה קשה, דת ומשפחה. דגלי הקונפדרציה במחוז וינסטון
(צילום: AFP)
קאמינגס הסביר כי "אנחנו פשוט אוהבים את כישורי המנהיגות שלו. זה מה שמושך אותנו אליו. אנחנו אוהבים אנשים שמדברים בפשטות, שאומרים מה הם חושבים". קאמינגס העלה את הרעיון לתלות שלטים בספרדית – "El Presidente Trump" (הנשיא טראמפ) – כדי לפנות להיספנים, שרבים מהם עובדים במפעלי עופות באזור, בתקווה לעקוף הפעם את מחוז וינסטון.
ביריד במחוז קולמן, סימנים לפופולריות של הנשיא נמצאים בכל מקום. דוכנים לממכר כובעי טראמפ, דגלים וחולצות נושאות סיסמאות פרובוקטיביות שוכנים בין המתקנים לדוכני נקניקיות ובוטנים מבושלים. רבים מהנוכחים נועלים מגפי בוקרים, בעוד שרק מעטים עוטים מסכות נגד קורונה.
7 צפייה בגלריה
קייטי הריסון וילדיה יריד מחוז קולמן אלבמה טראמפ
קייטי הריסון וילדיה יריד מחוז קולמן אלבמה טראמפ
הריסון וילדיה. "מכירה אנשים שהם תומכי ביידן, וזה בסדר"
(צילום: AFP)
לצד אשתו דיאנה וארבעה מששת ילדיהם, אמר טומי וויזנר כי לדעתו התמיכה בטראמפ במחוז גבוהה מ-88%. "זה אזור רפובליקני מובהק. וטראמפ הוא הנשיא הגדול ביותר אי פעם", אמר וויזנר, אדם עליז בשנות ה-40 לחייו שעובד בבקרת איכות בתעשיית הרכב. "הוא איש העם. כל הדברים שהוא הבטיח לעשות לפני כניסתו לתפקיד, בקמפיין בשנת 2016, הוא עשה אותם וגם דברים רבים אחרים".
קייטי הריסון, שהגיעה מהעבודה במדי אחותה, מחכה בתור לקנות אוכל לאחר שהציבה את שני ילדיה ליד דמות קרטון של טראמפ, כמעט בגודל טבעי, מחייך ומניף את שני אגודליו. "הוא עושה את מה שהוא חושב שהכי טוב בשביל המדינה ולא בשביל עצמו", אמרה הריסון.
7 צפייה בגלריה
מחוז וינסטון אלבמה רפובליקנים תומכי טראמפ
מחוז וינסטון אלבמה רפובליקנים תומכי טראמפ
"טראמפ הוא הנשיא הגדול ביותר אי פעם"
(צילום: AFP)
"אני מכירה אנשים בקולמן שהם תומכי ביידן, וזה בסדר. אין לי שום בעיה עם זה. זו המהות של אמריקה. זה אחד הדברים הנהדרים פה בקולמן: אנחנו לא שופטים אנשים", הוסיפה הריסון. ואולם, קשה למצוא כאן תומכי ביידן. שעתיים לפני סגירת יריד המחוז, דוכן המפלגה הדמוקרטית כבר עומד נטוש.

"ציון 'טוב מאוד' על הכהונה הראשונה"

בשנת 2016, החוואי ג'ים צ'ילטון מאריזונה כל כך התרגש מכך שטראמפ נבחר לנשיא, עד שלדבריו הגרביים שלו "התגלגלו למעלה ולמטה". ארבע שנים לאחר מכן, בגיל 81, הוא מתלהב באותה מידה מהבחירות הקרובות ואין לו ספק איזה מועמד יקבל את קולו.
טראמפ התבדח: "אם אפסיד, אולי אעזוב את המדינה"


"הייתי נותן לטראמפ ציון 'טוב מאוד' על עבודתו בארבע השנים האחרונות", אמר צ'ילטון בריאיון משותף עם רעייתו סו בת ה-78. "קרו לנו כמה דברים נפלאים ושגשגנו מאוד". בני הזוג, שבבעלותם חווה בגבול אריזונה עם מקסיקו, התראיינו גם לפני הבחירות ב-2016.
"זוכרים איך חלמתי שתהיה חומה? ובכן, היא נבנית ואמורה להגיע לחווה שלנו עד דצמבר או ינואר", אמר צ'ילטון שתמיכתו בטראמפ בבחירות הקודמות נבעה בעיקר מהבטחתו לבנות מחסום פיזי לאורך הגבול הדרומי עם מקסיקו כדי למנוע מאנשים לעבור באופן בלתי חוקי.
7 צפייה בגלריה
ג'ים צ'ילטון  דונלד טראמפ
ג'ים צ'ילטון  דונלד טראמפ
"מצפה לעוד ארבע שנים נפלאות". ג'ים צ'ילטון וטראמפ
(צילום: AFP)
בני הזוג שיבחו את טראמפ גם על ניהול המגפה, אותה כינו "משבר הקורונה הסיני". דעותיהם משקפות את הפופולריות המתמשכת של טראמפ באזורים הכפריים, שעזרה לו לזכות ב-2016. הוא עדיין נהנה מתמיכה חזקה בקרב מצביעים כמו הצ'ילטונים. "אני מצפה לעוד ארבע שנים נפלאות", אמר צ'ילטון, דור החמישי לחוואים, שלחץ ידיים עם טראמפ בשנה שעברה כשהוזמן לנאום בכנס של פדרציית החוואים בניו אורלינס.
מלבד ההתקדמות של טראמפ בבניית "חומה גדולה ויפה", הצ'ילטונים אמרו שהם מרוצים גם מביטול תקנות שונות שהשפיעו על חייהם של החוואים. "אני כבר לא צריך לקבל אישור לעשות דברים בקרקע הפרטית שלי".
7 צפייה בגלריה
ג'ים צ'ילטון  אריזונה חווה גבול ארה"ב מקסיקו
ג'ים צ'ילטון  אריזונה חווה גבול ארה"ב מקסיקו
"אם ביידן ייבחר, לא אגיד עליו דברים מגעילים". צ'ילטון בחווה שלו בגבול עם מקסיקו
(צילום: AFP)
בהתייחסם לקיטוב ההולך וגובר של קהל הבוחרים באמריקה, אמרו הצ'ילטונים כי הם רוצים שהשיח הפוליטי במדינה יהיה תרבותי יותר וציינו כי הם חשים שהדמוקרטים מרוכזים מדי בהשמדת טראמפ. "אנחנו צריכים להתווכח, להבין זה את הסוגיות של השני ולהגיע להסכמה", אמר ג'ים. "אם אתה מבין את החששות של מישהו אחר, לעתים קרובות הפתרונות מגיעים. וזה מה שחסר לי".
הוא הוסיף כי יקבל כל תוצאה בבחירות. "אם ביידן ייבחר, אכבד אותו, לא אגיד עליו דברים מגעילים", אמר ג'ים ושלל אפשרות של מעשי אלימות. "באופן כללי, תומכי טראמפ הם אזרחים בוגרים, לא אלימים, שומרי חוק ומכבדים. הם לא אלו שהתפרעו, בזזו, הציתו עסקים, השליכו אבנים, עקרו פסלים והתעמתו עם שוטרים", הוא אמר בהתייחסות למחאה נגד הגזענות והאלימות המשטרתית בחודשים האחרונים.