כוחות הביטחון האיראניים עצרו אתמול (שישי) 264 בני אדם, בהם שלושה אזרחים אירופים, החשודים ב"הפצת שטניזם ועירום בכינוס של כת השטן" מערבית לבירה טהרן. כך דיווחו סוכנויות הידיעות באיראן, שציטטו את הודעת המשטרה. ככל הנראה הם נעצרו כשבילו במסיבת טכנו, על סמך תיעוד קצר בן 25 שניות שפרסמה סוכנות הידיעות האיראנית "פארס".
2 צפייה בגלריה
חולצות ומסכות עם גולגלות שנתפסו במסיבת "כת השטן" באיראן
חולצות ומסכות עם גולגלות שנתפסו במסיבת "כת השטן" באיראן
חלק מהעצורים במסיבה. "נתפסו במצב בלתי רצוי ומגונה"
"רשת 'שטניסטית' נחשפה באזור טהרן ושלושה אזרחים אירופים נעצרו", דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים", שהוסיפה כי בנוסף לאזרחים הזרים נעצרו 146 גברים ו-115 נשים - ושבמקום נמצאו סמים פסיכדליים ואלכוהול, שצריכתו אסורה על-פי חוקי האיסלאם של איראן. האלכוהול והסמים הוחרמו על-ידי המשטרה, כמו גם 73 כלי רכב.
באיראן גם אסור על-פי החוק לגברים ולנשים ללא קשר משפחתי לבלות ולרקוד ביחד בציבור, והדבר נחשב לחטא תחת חוקי האיסלאם. הרשויות באיראן נוהגות מדי פעם לעצור אזרחים שמשתתפים במסיבות "מעורבות״ וששותים אלכוהול.
2 צפייה בגלריה
חולצות ומסכות עם גולגלות שנתפסו במסיבת "כת השטן" באיראן
חולצות ומסכות עם גולגלות שנתפסו במסיבת "כת השטן" באיראן
פריטים שנמצאו במסיבה. "סמלים שטניים"
סוכנות הידיעות האיראנית הרשמית IRNA דיווחה כי החשודים נעצרו ביום חמישי בלילה במחוז שאהריאר, מערבית לבירה טהרן. לא צוין כיצד בוצעה כמות כה גדול של מעצרים בלילה אחד ואם החשודים שהו במקום אחד, באירוע או במסיבה. לא נכתב בדיווח מאילו מדינות הגיעו האזרחים האירופים שנעצרו.
ב-IRNA נכתב כי החשודים נתפסו ב"מצב בלתי רצוי ומגונה" ועם "סמלים, סימנים ושלטים שטניים" על בגדיהם, ראשיהם, פניהם ושיערם. סמלים מסוג זה נפוצים בפירסינגים, עגילים וקעקועים - אך כל אלו אסורים באיראן. בסוכנות "תסנים" אף הציגו לצד הדיווח תמונות של מסכות וחולצות שעליהן סמל של גולגלות. המשטרה מסרה כי חלק מהעצורים היו עירומים.
פשיטות על התכנסויות כביכול "שטניות" אינן נדירות ברפובליקה האיסלאמית השמרנית, שלעיתים קרובות מכוונות למסיבות או הופעות שבהן צורכים אלכוהול, דבר שאסור כאמור ברובו באיראן. הרשויות במדינה השיעית אף סימנו בעבר הופעות של מוזיקת רוק כבד ומטאל כ"מפגשים שטניים".