בכר: "חוק בריוני ולא מוסרי"

ראש לשכת עורכי הדין, עמית בכר, תקף הערב (ראשון) את אישור הצעת החוק לפירוק הלשכה על ידי השרים. "מדובר בחוק בריוני, אנטי דמוקרטי ולא מוסרי", אמר בכר. "הם רוצים לפרק כל גוף ששומר על החוק ושומר על הדמוקרטיה. בממשלה חיכו לראות מי ינצח ואז קיבלו את ההחלטה לפרק את הלשכה".
בכר, שהביס בבחירות בשבוע שעבר על ראשות הלשכה את יריבו אפי נוה, הוסיף כי "ציבור עורכי הדין אמר את דברו באופן ברור וחד משמעי. כן לשלטון החוק, כן לדמוקרטיה, כן לעצמאות מערכת המשפט ולא להשתלטות על מערכת המשפט".
לדברי בכר, "הבחירות ללשכה היו סוג של משאל עם ובמשאל הזה הציבור אמר בקול, אל תגעו בלשכה. הצעת החוק הזו לא תעבור בכנסת והציבור בישראל לא יקבל אותה. הגישה הדורסנית הזו הביאה למחאה וזו הגישה שתוציא את המחאה לרחובות".
בכר אמר עוד כי "אני מציע לממשלה שיפרקו קודם את ארגוני הפשע בישראל, את ארגוני הטרור שמאיימים על ישראל, שילחמו ביוקר המחיה ויורידו את האינפלציה ויציגו משילות היכן שצריך ולא במקום שאסור להם ושהם לא יכולים. אנחנו נילחם בהחלטה בכל דרך חוקית ואפשרית עד לביטולה".
עו"ד ארקדי אליגולאשוילי, שהתמודד גם הוא לראשות לשכת עורכי הדין, הודיע כי בכוונתו להקים "לשכה אלטרנטיבית". "את התוצאות האמיתיות אנחנו מתחילים לראות היום. תוצאה עגומה שהובילה אליה הפוליטיזציה של לשכת עורכי הדין, כפי שחשדתי והתרעתי לא פעם בעבר. הלשכה נועדה להיות ארגון מקצועי וברגע שאיבדה את הלגיטמציה ככזו, הדרך לפירוקה נסללה", הוא אמר.
1 צפייה בגלריה
עו"ד עמית בכר
עו"ד עמית בכר
"זו הגישה שתוציא את המחאה לרחובות". בכר
(צילום: יריב כץ)
אליגולאשוילי הוסיף: "אני חרד למצב המקצוע ומצבם של עורכי הדין בישראל, לכן על מנת לדאוג לפן המקצועי ומעמד עורכי הדין בישראל ועל רקע הכוונה לפרק את הלשכה, בימים אלו אני וחבריי לרשימת 'חזקים יחד', מתחילים בהקמת לשכה אלטרנטיבית שתדאג לרווחת עורכי הדין, רמתם המקצועית, פרנסתם והשמירה עליהם. אני קורא לעורכי הדין בכל רחבי הארץ להצטרף אליי ויחד נדאג לעתידנו".
הצעת החוק שאושרה בוועדת השרים לענייני חקיקה תעלה להצבעה בקריאה טרומית במליאת הכנסת כבר ביום רביעי הקרוב, בתמיכת הממשלה. עם זאת, המשך החקיקה יעוכב עד ששר המשפטים יריב לוין יחליט כיצד ליישם את המשך השינוי בבחירת שופטים.
הצעת החוק מבקשת לבטל את השתתפות נציגי לשכת עורכי הדין בוועדה לבחירת שופטים וכן להקים "מועצת עורכי דין" שתעסוק רק בהיבטים מקצועיים ואתיים של חבריה. לפי ההצעה, שר המשפטים ימנה לתפקיד יו"ר המועצה אדם הכשיר לכהונה בבית משפט מחוזי.
בדברי ההסבר להצעה נאמר כי "אין כל תכלית למעורבותו של איגוד מקצועי בהליך הבחירה של שופטים". עוד נכתב כי "לשכת עורכי הדין היא איגוד מקצועי, שמבנהו משקף שאיפה לקדם את עניינם של עורכי הדין. השפיטה והדיינות בישראל נועדו לשרת את כלל אזרחי ישראל, ואין כל תכלית למעורבותו של איגוד מקצועי בהליך הבחירה של שופטים. משכך כוללת ההצעה תיקונים עקיפים לחוקים הרלוונטיים, בהם מוצע לבטל את נציגות לשכת עורכי הדין בוועדות השונות".