1 צפייה בגלריה
יערית לוי הרטאי
יערית לוי הרטאי
"כל כסף שהיה לנאשם - הוא נתן לילדה". יערית
"זו הפרשה המזעזעת ביותר שחקרתי אי פעם. העבירות האלה שברו כל תקרה של זעזוע, עד התיק הזה לא האמנתי שאנשים ובעיקר אמא ביולוגית, מסוגלים להיות כל כך אכזריים כל כך. ועוד כלפי הבת שלה - זה לא נתפס". כך אמרה רס"ב יערית לוי-הרטאי, חוקרת נוער בכירה במחוז הצפוני של המשטרה, שחשפה וחקרה את הסחר בילדה למטרות מין בצפון. בפרשה מואשם גבר בן 62 בכך שביצע עבירות מין קשות בילדה בת 11, שאותה תקף - לפי הפרקליטות - בסיוע אמה, ששיתפה איתו פעולה תמורת כסף.
לוי-הרטאי נחשבת לאחת החוקרות הוותיקות והבכירות במחוז הצפוני וצברה רקורד של טיפול בעשרות פרשיות קשות. "מהרגע הראשון המידע הגיע אליי והתחלתי לבדוק אם הוא אמין. בשלבים הראשונים גיששתי באפלה. אחרי מספר ימים צברתי מספיק ראיות כדי לעצור את הנאשם. מהרגע הראשון הוא טען שהוא דאג לה ועשה הכול מטעמי דאגה לילדה, הוא סיפר ששכל בת וראה בילדה כמו הבת שלו. רק בחקירה האחרונה הוא נישבר והודה בעבירות בהן הואשם".
מכתב האישום שהגישה בחודש שעבר הפרקליטות עולה כי הגבר רקם עסקה עם האם, שבמסגרתה אנס את הילדה במשך שנתיים ושלט באופן מוחלט בחייה. מחקירת המשטרה שלוותה בחוקרי ילדים ממשרד הרווחה עלה כי הגבר התקשר אל הילדה עשרות פעמים ביום, הגביל את צעדיה, אסר עליה לצאת לבלות או לצאת מהבית בשעות מסוימות, ושלט גם על האופן שבו התלבשה. כשהתקוממה על שליטתו בחייה - איים שיפסיק לתמוך בה כלכלית ותקף אותה.
הילדה נחקרה כמקובל במשך כמה פעמים בידי חוקרת ילדים מנוסה של משרד הרווחה ובמהלכה סיפרה גרסה מלאה על המעשים. החוקרת תיארה: "כל כסף שהיה לנאשם הוא נתן לילדה במטרה להגיע אליה ולהתקרב אליה, הוא פיזר על הילדה עשרות אלפי שקלים במהלך השנים, קנה לה מתנות וערך איתה קניות רק כדי שיוכל לקיים יחסי מין מלאים עם הילדה. הוא נהג לקיים איתה יחסי מין בעיקר בביתה של הילדה ולעתים בביתו".
"מעולם לא נתקלתי ברוע צרוב כזה. תיק אכזרי ויוצא דופן, הוא ניהל עם הילדה קשר יומי ואינטנסיבי. אני חוזרת הביתה כל יום כאם וממשיכה לעבוד על התיק הזה במשך חודש וחצי, תיק שהופך לחלק מחיי, ומזדעזעת כל פעם מחדש. מבחינתי מדובר בנאשם שהוא פצצה מתקתקת לכל ילדה, אני מרגישה שבזכות הנחישות שלי זה הגיע לכתב אישום", סיכמה החוקרת.
בפרקליטות מייחסים לגבר שורת עבירות, בהן סחר בבני אדם, אינוס בנסיבות מחמירות, מעשה סדום, מעשה מגונה, תקיפת קטין, איומים ועוד. גם האם הואשמה בסחר בבני אדם, ובסיוע לאונס, סיוע למעשה סדום ועבירות נוספות.
ל-ynet נודע כי הנאשם הוא עבריין מין מורשע, שנידון לעשר שנות מאסר בשנת 1996 בגין אונס, מעשים מגונים בנסיבות מחמירות, שידול למעשה זנות וסחיטה באיומים. במהלך מאסרו, הורשע הגבר גם בתקיפה של אשתו. ועדת השחרורים דחתה בקשה שהגיש להשתחרר בתום תקופה של שני שליש ממאסרו.
החוקרת עובדת במרכז ההגנה לילדים ולנוער "בתי לין", שמציע תמיכה ראשונית לילדים ונערים בני 18-3 שחוו התעללות מינית, פיזית, נפשית והזנחה קשה על-ידי אחראי במשפחה, במסגרת חינוכית-טיפולית או על-ידי פוגע אחר.