שר הביטחון יואב גלנט הדגיש הערב (יום ה') כי התמרון הקרקעי ברצועת עזה, שמתעכב זה כמה ימים, ייצא בסופו של דבר לפועל, והצהיר כי "לא ירחק היום וזה יקרה". הוא אמר כי "אנחנו הולמים באש ומייצרים את התנאים להמשך המערכה", והבהיר שהתמרון יחל "כשייווצרו התנאים המתאימים על מנת להכות את ארגון החמאס".
השר גלנט, הערב. "אנחנו ברגעים מכריעים, זה אנחנו או הם"
(צילום: לע"מ)

במסיבת העיתונאים, שבה בניגוד לראש הממשלה בנימין נתניהו נאות גלנט להשיב על שאלות כתבים, אמר שר הביטחון: "אנחנו ברגעים מכריעים. זו מלחמה על הבית ואנחנו ננצח בה – זה או אנחנו או הם. ב-7 באוקטובר חמאס פתח במלחמה. זו מלחמה כנגד אזרחי ישראל, כנגד ילדים קטנים, כנגד נשים, כנגד ניצולי שואה. זו מלחמה כנגד יישובים אזרחיים. זו מלחמה של רצח, של אונס, של חטיפה, של ביזה. זו מלחמה שמיועדת להרתיע אותנו ולשלול את הרצון של אזרחי ישראל לחיות פה, ואנחנו ננצח במלחמה הזאת".
השר גלנט אמר כי אחרי מתקפת הפתע של חמאס פתח צה"ל במתקפה על רצועת עזה, מתקפה שמתנהלת גם כעת, ותיאר אותה כקטלנית, מדויקת ורבת עוצמה: "היא מתנהלת מהאוויר, היבשה והים. היא פוגעת בבונקרים, במנהרות, בפירים, במוצבים, בחדרי התקשורת ובמחבלים, מאלה שנמצאים בשטח ועד אלה שמנהלים אותם. המלחמה הזאת היא מדויקת קטלנית ועצימה".
הכותרת
כסף קטארי, תמיכה איראנית: איך למוטט את יסודות חמאס?
21:25
2 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל בגבול הרצועה
כוחות צה"ל בגבול הרצועה
כוחות צה"ל בגבול הרצועה. "מייצרים את התנאים להמשך המערכה"
(צילום: EPA/ABIR SULTAN)
גלנט אמר כי חובתה של ישראל לנצח במלחמה, משום שזהו החוזה הבלתי כתוב בין הממשלה לבין הציבור: "חובתי כשר הביטחון, כמי שאחראי על מערכת הביטחון, להוביל לכך שננצח במערכה ואזרחי ישראל יוכל לחיות כאן בשקט ובשלווה כפי שמגיע להם". הוא הדגיש כי טובי האנשים עוסקים גם בנושא החטופים: "כאבא, כסבא וכבן לניצולי שואה, אני מבין וכואב מאוד את המחיר הקשה מאוד של אלו שנפלו בקרב. אני נחוש, יחד עם מערכת הביטחון כולה, לעשות כל מאמץ על מנת להשיב את החטופים למשפחותיהם. זו חובה עליונה שלי לצד המאמץ של ניצחון מוחלט במלחמה".
כשגלנט נשאל אם הרס היכולות המדיניות והצבאיות של חמאס, שהוגדר כאחת ממטרות המלחמה, אינו מסכן את החטופים, ואם יש דד-ליין לעסקת שבויים, נמנע השר מתשובה ישירה, ואמר רק: "היעד שלנו הוא ניצחון במלחמה והחזרתם של החטופים". כשנשאל אם ישראל תסכים להכניס דלק לרצועה במקרה שחמאס יביע נכונות לשחרר עשרות חטופים, השיב שר הביטחון שלא יעסוק בשום פרט הקשור ל"תהליכים כאלה ואחרים", אך הוסיף כי "צה"ל יבצע את משימותיו, הוא חזק ומוכן למשימה, ונעשה כל מאמץ להשיב את החטופים, השבויים והנעדרים, ויפה שעה אחת קודם".
2 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל בגבול הרצועה
כוחות צה"ל בגבול הרצועה
גלנט ביקש להתרכז במלחמה עצמה. צה"ל על גבול הרצועה
(צילום: EPA/ABIR SULTAN)
גלנט נשאל גם על מערכת היחסים שלו עם ראש הממשלה נתניהו ועל האופן שבו הם משתפים פעולה בניהול המלחמה, והשיב: "אנחנו פועלים יחד, ולנגד עינינו מטרה אחת – לנצח במלחמה, ואני משוכנע שנשיג את זה בכוחות משותפים". גלנט סירב להשיב על השאלה אם אחרי המלחמה יש להקים ועדת חקירה ממלכתית או ממשלתית, וביקש להתרכז במלחמה עצמה: "אני מציע לכולנו להיות מרוכזים במשימה שניצבת לפנינו. עבורי כשר הביטחון זו המשימה הגדולה ביותר שעשיתי וכנראה אעשה בחיי. היעד שלי אחד, לנצח במלחמה, וכדאי שכולנו נהיה משולבים בפרונט ולא ברוורס. יהיה זמן לרוורסים אחרי שננצח".