בזמן שבעולם עוקבים בדריכות אחר החדשות שמגיעות מאיראן, אחרי שמסוקו של הנשיא איברהים ראיסי התרסק היום (ראשון) בהרים, סמוך לגבול עם אזרבייג'ן, ברשתות החברתיות התגובות של האיראנים מעורבות.
"לחיים": איראניות חוגגות את התרסקות המסוק

כמה מההאשטגים שהפכו לפופולריים ביותר ברשתות האיראניות בשעות האחרונות הם בין היתר "תתפללו", "בטוח שהציונים עשו את זה" ו"למה שר החוץ היה חייב להיות במסוק ביחד איתו?". בתיעודים שפורסמו נראים מצד אחד תומכי המשטר שמתפללים לשלומו של הנשיא האיראני, ומנגד - בציוץ של עיתונאית איראנית גולה, נראו שתי איראניות שתוארו כבנותיה של מינו מג'ידי, שנהרגה ב"מחאת החיג'אב" ב-2022, כשהן חוגגות את החדשות ומרימות "לחיים".
באופוזיציה האיראנית, שמתנגדת למשטר האייתוללות, לעגו לנשיא: "אלוהים יצר את הערפל הזה, ועכשיו לא ימצאו אותו יותר אף פעם". בתגובה אחרת נכתב: "הלוואי שכמו שלא מצאו אותו עד עכשיו, כל המשטר הזה ייעלם". עוד נכתב על הנשיא והמשלחת שליוותה אותו כי "הלוואי ששועלים יאכלו את כולם בלילה, באזור יש גם הרבה דובים", "סוף סוף נפטרנו מהרוצח הזה, תתפללו שימות" ו"בטח מישהו אחר במשטר תכנן את הרצח כדי שיוכל להיות נשיא במקומו. השטן הזה מקומו בגיהנום".
תומכי האופוזיציה אף פרסמו סקר ברשתות, ושאלו את הגולשים מה לדעתם גרם להתרסקות: תקלה טכנית, חבלה מבפנים (של גורמים באיראן) או חבלה מבחוץ (של גורמים שאינם איראנים). רוב המצביעים הכריעו כי הסיבה להתרסקות הייתה חבלה מבפנים. באופוזיציה האיראנית הוסיפו ללעוג לנשיא, וקראו: "אין מה לחפש אותו, תמצאו אותו בבוקר", ו"בה בה (קריאת התפעלות בפרסית) ביי ביי אדון!".
1 צפייה בגלריה
נשיא איראן אברהים ראיסי
נשיא איראן אברהים ראיסי
קריאות "שהיד" ו"מקומו בגיהנום". ראיסי
(צילום: AFP PHOTO / HO / IRANIAN PRESIDENCY)
תפילה באיראן לשלומו של ראיסי

מנגד, תומכי המשטר הביעו דאגה לשלומו של ראיסי. "התפללו כמה שרק תוכלו שעד סוף הלילה נמצא את כולם בריאים", נכתב. תגובות רבות ברשתות אף העלו תיאוריית קשר לגבי פעולה של ישראל שתיכננה את התאונה. בתגובה אחת נכתב למשל: "איך הנשיא עולה על מסוק כל כך ישן? בטוח שיחקו עם החלקים שלו".
חלק מתומכי המשטר כבר התייחסו לאפשרות שהנשיא האיראני נהרג בהתרסקות. לדבריהם, "אינשאללה אם הוא הפך לשהיד מה טוב, הוא זכה למוות הטוב ביותר שאפשר". אחרים כתבו: "תקלה טכנית היא הדרך להתעלם ממה שקרה - הוא נרצח והפך לשהיד".
כמה מההאשטגים שהפכו לפופולריים ביותר ברשתות האיראניות בשעות האחרונות הם בין היתר "תתפללו", "בטוח שהציונים עשו את זה" ו"למה שר החוץ היה חייב להיות במסוק ביחד איתו?".