ישראל אומנם לא קיבלה אחריות באופן רשמי על חיסול ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, ולשכת ראש הממשלה הנחתה את השרים שלא להגיב על ההתנקשות הדרמטית שאירעה הלילה (בין שלישי לרביעי) בבירת איראן - אך יש מי הם שהספיקו לברך טרם ההוראה.
1 צפייה בגלריה
איסמעיל הנייה
איסמעיל הנייה
איסמעיל הנייה
(צילום: AP Photo/Vahid Salemi)
"כֵּן יֹאבְדוּ כָל אוֹיְבֶיךָ ה'", צייץ בחשבון ה-X שלו (לשעבר טוויטר) שר התקשורת שלמה קרעי. "‏אֶרְדּ֣וֹף א֭וֹיְבַי וְאַשִּיגֵ֑ם וְלֹֽא־אָ֝שׁ֗וּב עַד־כַּלּוֹתָֽם׃ זו הדרך הנכונה לנקות את העולם מהזוהמה הזו. לא עוד הסכמי 'שלום'/כניעה מדומיינים, לא עוד רחמים כלפי בני המוות הללו. יד הברזל שתכה בהם, היא זו שתביא לשקט ומעט נחמה ותחזק את היכולת שלנו לחיות בשלום עם אותם שחפצים בשלום. מותו של הנייה הופך את העולם למעט טוב יותר", הוסיף שר המורשת עמיחי אליהו. ואילו שר התפוצות עמיחי שיקלי כתב: "Careful What You Wish For".
יו"ר מפלגת "הדמוקרטים" יאיר גולן, העומד בראש האיחוד החדש בין העבודה למרצ, התייחס גם הוא להתנקשות. "חיסול ראש הזרוע הצבאית של חמאס, חיזבאללה וראש הזרוע המדינית של חמאס הם הצלחה ביטחונית חשובה. 115 חטופות וחטופים עדיין לא שבו הביתה. זמן חטופים!", ציין.
ארגון הטרור הודיע רשמית על מותו של הנייה - והאשים את ישראל. הנייה חוסל לפי דיווחים בסביבות 02:00 בלילה, שעות ספורות לאחר שמטוס קרב חיסל בלב ביירות את בכיר חיזבאללה פואד שוכר. על חיסול הבכיר בחיזבאללה בצה"ל לקחו אחריות באופן רשמי, בעוד על ההתנקשות בהנייה, לפי שעה, כאמור, ישראל שותקת. בחמאס הודיעו כי הנייה חוסל בתקיפה אווירית.
מעט אחרי הדיווח בטלוויזיה האיראנית על החיסול, חמאס פרסם הודעה שלפיה "תנועת חמאס מבכה את בני העם הפלסטיני הגדול שלנו, האומה הערבית והאיסלאמית, וכל האנשים החופשיים בעולם. המנהיג האח, השהיד, הלוחם איסמעיל הנייה. מנהיג התנועה מת כתוצאה מתקיפה ציונית בוגדנית על מקום מגוריו בטהרן, לאחר שהשתתף בטקס השבעתו של הנשיא האיראני החדש". מהבית הלבן נמסר כי ארה"ב מודעת לחיסולו של הנייה.
הנייה היה בטהרן, פטרון של חמאס וארגוני הטרור באזור, כדי להשתתף בטקס השבעת הנשיא החדש שנערך אתמול. הוא אף נפגש אמש עם המנהיג העליון עלי חמינאי יחד עם מנהיג הג'יהאד האיסלאמי זיאד נחאלה. לפי הדיווחים, הוא חוסל יחד עם אחד מהמלווים שלו - ווסים אבו שעבאן.