סערת בית שאן, כניסת התיירים והוויזה לארה"ב: שר התיירות רזבוזוב בריאיון
(צילום: שמיר אלבז, שמוליק דודפור)

ראש העיר בית שאן ז'קי לוי פנה היום (ד') ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בבקשה להורות על חקירה פלילית של שר התיירות יואל רזבוזוב (יש עתיד), בעקבות הודעתו על השעיית פרויקט התיירות בעירו. לוי, חבר הליכוד, רצה לחנוך את אבן הפינה לפרויקט המחבר את האתרים הפופולריים בעירו עם יו"ר האופוזיציה וחברי מפלגתו. רזבוזוב, שמשרדו אמון על הפרויקט, לא ידע על קיומו ויומיים לפני האירוע הודיע כי הפרויקט ייבחן מחדש.
"אתמול נדהמתי לקבל את מכתבו הבוטה והחריג של שר התיירות יואל רזבוזוב, שהחליט לעצור את הפרויקט על מנת לבחון מחדש את הפרויקט ואת המעורבים בו", כתב לוי ליועמ"ש. "מדובר בהחלטה בלתי חוקית בעליל הנגועה בנקמנות פוליטית, חיסול חשבונות ופגיעה חמורה בפריפריה. ההחלטה נגועה בעבירה פלילית לכאורה של ניצול לרעה של כוח המשרה".
2 צפייה בגלריה
"החלטה בלתי חוקית בעליל". רזבוזוב ולוי
"החלטה בלתי חוקית בעליל". רזבוזוב ולוי
"החלטה בלתי חוקית בעליל". רזבוזוב ולוי
(צילום: שרון צור, יאיר שגיא)
לוי הוסיף כי "אין חולק שמדובר בהחלטה בלתי חוקית המבוססת על שיקולים זרים, אשר על כן אבקשך להנחות את שר התיירות לבטל לאלתר את מכתבו ולהניח לפרויקט להתקדם כמתוכנן מבלי לגזול את כבשת הרש מתושבי בית שאן. אבקשך לשקול את הזמנת השר לחקירה פלילית כמתחייב מהנסיבות".
בריאיון לאולפן ynet התייחס היום רזבוזוב לטענות נגדו. "לא הכרתי את הפרויקט, אני רוצה לבחון אותו ברמה מקצועית, עד כמה הוא תורם לאזור, האם יש תוכנית תו סגורה שהפרויקט הזה יכול להיות מחולל תיירות באזור. אנחנו רוצים לעזור ויש לנו המון פרויקטים בפריפריה", אמר רזבוזוב.
- הפרויקט הזה אושר כבר בקדנציה קודמת? "הוא אושר על ידי הממשלה הקודמת, אני בוחן עכשיו הרבה פרויקטים שאושרו בממשלה הקודמת מכיוון שהמגבלות התקציביות השתנו, הדברים השתנו, האג'נדה והאסטרטגיה".
2 צפייה בגלריה
אסף זמיר בביקור בפרויקט בבית שאן
אסף זמיר בביקור בפרויקט בבית שאן
שר התיירות לשעבר אסף זמיר בביקור בבית שאן, בעת הצגת הפרויקט
(באדיבות עיריית בית שאן)
- אז עכשיו תתקצבו רק מקומות ויישובים שהם תומכי יש עתיד? "לא. אני לא מסתכל על לאיזה מפלגה העיר משויכת, בממשלה אצלנו אין את הדבר הזה, אני עוזר לכולם, לכל מי שמגיע".
- אז אין קשר לנוכחות של חברי האופוזיציה אתמול לבין ההחלטה שלך לבחון מחדש את המימון? "זה שהזמינו לשם ממשלה לשעבר, ממשלת הצללים או איך שלא נקרא לזה, אני לא חושב שזה מוסיף כבוד לאותם האנשים, לאותם הגורמים כולל ראש העיר שהזמין אותם, אבל זו זכותו".
רזבוזוב התייחס גם לחזרת התיירים לישראל מהחודש הבא. "זה לא פתיחה רחבה ואנחנו לא נראה כאן עכשיו מיליוני תיירים, אבל אנחנו מצפים בנובמבר גם לתיירים הבודדים שייכנסו, שמחוסנים והחיסון שלהם תקף בתוך החצי שנה, חיסון שמוכר על ידי ארגון הבריאות העולמי", אמר שר התיירות. "אחרי כל כך הרבה חודשים, התעשייה זקוקה לכך. אנחנו מחכים להם".