1 צפייה בגלריה
חצבת
חצבת
ארכיון
(צילום: shutterstock)
משרד הבריאות הודיע הערב (יום שישי) כי בחקירה האפידמיולוגית של אחד מארבעת הפעוטות שחלו בחצבת עלה כי הוא שהה בטיסת ריינאייר לבודפשט ב-27 בספטמבר (FR838), ובטיסת אל על חזרה לישראל ב-3 באוקטובר (Ly2368). נציין כי משרד הבריאות פרסם תחילה בטעות מספר שגוי לטיסת ריינאייר, ותיקן לאחר פניית ynet.
"משרד הבריאות ייצור קשר עם הנוסעים והעובדים שהיו על הטיסות ויעדכן בהנחיות הרלוונטיות", נמסר. "משרד הבריאות ממשיך לבצע חקירה אפדימיולוגית ויוצר קשר עם מי שהיה במגע עם הילדים שחלו".
המשרד הוסיף כי "במידה ומופיעים תסמינים של חום וכאבי ראש ולאחר מספר ימים פריחה יש ליצור קשר עם הרופא המטפל".
ארבעת הפעוטות שנדבקו, כבני שנתיים, הולכים כולם לאותו המעון. ילד נוסף מאותו הגן גם אובחן עם חשד לחצבת, ומטופל בקהילה. כולם במצב טוב. ממשרד הבריאות נמסר כי "מדובר באירוע מאוד לא שכיח, חמשת הילדים מחוסנים במנת חיסון אחת, על פי גילם, כאשר בכיתה א' ניתנת המנה השנייה של החיסון". מקרי הדבקה של חצבת בילדים מחוסנים במנה הראשונה נדירים, אך אפשריים, שכן המנה הבודדת אינה מעניקה חסינות מלאה.
חצבת היא מחלה נגיפית מידבקת ביותר שמתבטאת בחום ופריחה ועלולים להיות לה סיבוכים קשים ואף מסכני חיים.
בשנים האחרונות דווחו מקרי הדבקה רבים של חצבת, רובם ככולם באנשים שאינם מחוסנים. לפני חמש שנים דווח בישראל מקרה המוות הראשון מחצבת לאחר 15 שנים שלא דווח על מקרה מוות. שנה זו היתה רוויה במקרי הדבקות רבים במגפת חצבת שהשתוללה בישראל. משרד הבריאות החל אז במבצעי חיסונים נרחבים, אולם הכיסוי החיסוני בישראל עומד על כ-92 אחוזי התחסנות, כך שעדיין קיימים מוקדים של בלתי מחוסנים שעלולים להפיץ את המחלה ומחלות נוספות שצצו בשנים האחרונות כמו שעלת ופוליו.