כדורגלן העבר, חיים רביבו הורשע הבוקר (יום ד') בבית המשפט המחוזי בלוד בסיוע להפרת אמונים. זאת, לאחר שחתם על הסדר טיעון לפני כשבוע עם הפרקליטות, במסגרת פרשה 1803 - (המכונה "פרשת דוד ביטן"). ההסדר הוצג לבית המשפט, ורביבו הודה והורשע.
1 צפייה בגלריה
מימין חיים רביבו
מימין חיים רביבו
חיים רביבו
(צילום: אבי רוקח)
ההסדר נחתם בין סנגורו של רביבו, עו"ד אילן סופר, ופרקליטות מיסוי וכלכלה. הצדדים מבקשים יחד מבית המשפט שרביבו ירצה ארבעה חודשי שירות וישלם 20 אלף שקלים קנס. בית המשפט ייתן את גזר הדין בהמשך.
על פי כתב האישום המתוקן, שהוגש במסגרת ההסדר, רביבו היה היזם והבעלים, יחד עם אחרים, של פרויקט בנייה בתל אביב. משנתקל בקשיים שהתעוררו בתוקף היתר הבניה של הפרויקט, פנה רביבו לארנון גלעדי, ששימש כחבר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, לצורך קבלת סיוע. גלעדי פעל לסייע לרביבו להביא לפתרון הקשיים, בין היתר באמצעות פניות לגורמים מקצועיים בעירייה.
במהלך פגישה בין גלעדי ורביבו בנובמבר 2017, ביקש גלעדי מרביבו כספים למימון פעילות מפלגתית אותה הוא מקדם. רביבו נעתר לבקשה ולאחר מכן העביר 10,000 שקלים שנרשמו לפקודת "תל אביב שלנו צדק עירוני", אשר הוצגה לרביבו כעמותה.
על פי כתב האישום המתוקן, רביבו העביר לגלעדי את הסכום האמור ביודעו כי גלעדי פועל במסגרת תפקידו לקידום הפרויקט וכי ההעברה מעמידה את גלעדי בניגוד עניינים בין חובותיו כעובד ציבור לבין האינטרסים של רביבו, הנובעים מהקשרים ביניהם ומהעברת הכסף.
גלעדי מואשם בכך שלקח שוחד מרביבו ומאחרים, תוך שהציג מצג לפיו הכספים נועדו לקידום פעילות עמותה, כאשר בפועל כלל לא הייתה קיימת עמותה, והכספים שביקש ולקח נועדו לשמש למימון אירועים ופעילויות שונות שמטרתן טיפוח תדמיתו הציבורית וקידום מועמדותו לקראת הבחירות לרשויות המקומיות.
עו"ד אילן סופרעו"ד אילן סופר
בתגובה להסדר הטיעון מסרו לפני שבוע עורכי דינו של גלעדי, שמואשם כאמור בקבלת שוחד בפרשה, כי "מתחילת הדרך כפר ארנון גלעדי בעבירת השוחד שיוחסה לו שלא בצדק". לדברי עורכי הדין טל שפירא, דפנה וינברג ורעות סרנת, "מחיקת עבירת השוחד ל'נותן השוחד' כביכול, סותמת דה פקטו את הגולל על עבירת השוחד שיוחסה לגלעדי בפרשה זו".
הפרשה המכונה "תיק 1803" היא אחת מפרשיות השוחד המסועפות, המורכבות והגדולות שנחקרו בישראל אי פעם. במרכזה עומד ח"כ דוד ביטן עצמו, שאחרי שוויתר על בקשת החסינות שלו הועמד באוגוסט אשתקד לדין בגין שוחד, הלבנת הון ומרמה והפרת אמונים. לפי ההאשמות נגדו, ביטן לקח במצטבר שוחד של 715 אלף שקל - וכן ביצע עבירות נוספות במסגרת תפקידיו בעיריית ראשון לציון ובכנסת. עבירות המס לכאורה של ביטן מסתכמות באי-דיווח על סכום של 587 אלף שקל בקירוב. ביטן מכחיש כמובן את האישומים נגדו.