260 יום בשבי החמאס: חלק ממשפחות החטופים נשאו הצהרה מיוחדת בשער בגין בקריה בת"א. ההצהרה פתחה ערב של הפגנות ומחאות בעד עסקת חטופים ונגד הממשלה. בשעה 20:00 תיפתח העצרת המרכזית בכיכר החטופים. ynet מעביר את האירועים בשידור ישיר.
הצהרות משפחות החטופים
(צילום: ליאור שרון)

אילה מצגר, כלתו של יורם מצגר, אמרה בהצהרה: "זהו היום ה-260 שבו בני משפחותינו האהובים מוחזקים בידי ארגוני הטרור הרצחניים בעזה. לפני יומיים פורסם שמספר החטופים שעדיין בחיים, עלול להיות נמוך עד כדי 50. עד כדי 50! הזמן עובר, העסקה תקועה, והחטופים מתים בשבי! כי נתניהו לא רוצה עסקה! הדם של החטופים על הידיים של נתניהו והממשלה. מה עשיתם אתם, חברי הממשלה, בשבוע האחרון כדי להחזיר את 120 האזרחים שהפקרתם? למה אתם נותנים לחמאס לנהל אתכם במקום ליזום? איפה החתירה לעסקה? להשבת כולם? זהו, אתם יושבים רגל על רגל ומחכים לחמאס?".
3 צפייה בגלריה
הצהרות משפחות החטופים בשער בגין ביום ה-260 למלחמה
הצהרות משפחות החטופים בשער בגין ביום ה-260 למלחמה
הצהרות משפחות החטופים בשער בגין ביום ה-260 למלחמה
(צילום: יובל חן)
3 צפייה בגלריה
הצהרות משפחות החטופים בשער בגין ביום ה-260 למלחמה
הצהרות משפחות החטופים בשער בגין ביום ה-260 למלחמה
עינב צנגאוקר. "צאו לרחובות להציל את החטופים ואת המדינה"
(צילום: יובל חן)
יפעת קלדרון, בת דודו של עופר קלדרון: "אתמול פורסם בערוצי החדשות שישראל תכריז שהזרוע הצבאית של חמאס הוכרעה. איך אפשר להכריז על הכרעה, אם החטופים עדיין בידיים שלהם? נתניהו הוא המכשול לעסקה. נתניהו הוא המכשול למדינה. מדינה שבמקום לנצח – קורסת. והחטופים והחיילים משלמים במחיר דמים! וזה לא פוסק! הפתרון למשבר ההיסטורי שבו נתונה ישראל, עובר קודם כל בסיום המלחמה בדרום, כחלק מעסקת חטופים שתחזיר את כולם. זה יקרב אותנו לפתרון גם בצפון. זה ירגיע את כל החזיתות וזה יאפשר לצבא ולמדינה להתארגן מחדש, ולהתחיל להשתקם ולהתחזק".
עינב צנגאוקר, אימו של מתן צנגאוקר: "כל עוד נתניהו חש יציב על כיסאו – לא תהיה עסקה, לא יהיה פתרון לצפון ולא יהיה פתרון למדינה. נתניהו מפקיר ומחריב בכל דקה שהוא על ההגה. ולכן, הציבור כולו חייב להתגייס בדחיפות להפלת נתניהו וממשלתו! לא תהיה עסקה ולא תהיה תקומה בלי ששלטון נתניהו ייפול! צאו לרחובות כדי להציל את החטופים ואת המדינה! נתניהו יכול להקיף את עצמו בחומות ושומרים, אבל זה לא יעזור לו - אנחנו לא נוותר. חברי הקואליציה, המדינה נשרפת והחטופים נמקים, זו האחריות שלכם לעצור את הקריסה לתהום, לפני שלא תהיה דרך חזרה. חברי האופוזיציה - זה הזמן שלכם לקרוא לעם ישראל לצאת בהמוניו, הגיע הזמן שתובילו אופוזיציה לוחמת ולא אופוזיציה אילמת. צאו לרחובות".
דני אלגרט, אחיו של איציק אלגרט: "ומה עשית השבוע נתניהו כדי להציל חיים אחרי שהפקרת בשבעה באוקטובר? במקום להחזיר את החטופים, בחרת לעשות פוליטיקות קטנות וללבות את העימות עם ארה"ב. במקום לעבוד עם ארה"ב כדי להביא בדחיפות לעסקה שתציל חיים, אתה בוחר להתעמת איתם! במקום פידיון שבויים, פידיון ג'ובים לרבנים! במקום לחזק את מפקדי צה"ל בשעת מלחמה, אתה תוקף אותם! אחרי שטרפדת שוב את העסקה בהצהרות מזיקות, אתה כנראה שמח שחמאס לא נתן עדיין תשובה חיובית! כי החזרת החטופים משמעותה סיום המלחמה והליכה לבחירות, ואתה בוחר להקריב את החיים של אהובינו בשביל ההישרדות הפוליטית שלך".
3 צפייה בגלריה
צעדה לציון יום הולדתה ה-20 של נעמה לוי
צעדה לציון יום הולדתה ה-20 של נעמה לוי
צעדה לציון יום הולדתה ה-20 של נעמה לוי
(צילום: מטה משפחות החטופים)
עוד לפני ההצהרה התאספו מאות אנשים בכיכר הבימה לצעדה לציון יום הולדתה ה-20 של נעמה לוי שנחטפה מבסיס נחל עוז ונמצאת בשבי החמאס. נעמה תועדה בסרטון חטיפה קשה מ-7 באוקטובר כשהיא מובלת קשורה ופצועה לתוך רכב של חמאס. סרטון החטיפה זכה לתפוצה עולמית והפך לסמל של אלימות מינית של אנשי החמאס שביצעו את הטבח והחטיפות.