חודש לאחר החשיפה ב-ynet של רשלנות הממשלה, שהותירה את היישוב הערבי גוש חלב (ג'יש) מחוץ להחלטת פינוי היישובים במרחק 5-0 ק"מ מגבול לבנון, בראשון הקרוב הממשלה צפויה לאשר את תיקון ההחלטה.
1 צפייה בגלריה
גוש חלב
גוש חלב
גוש חלב
(צילום: אפי שריר)
בשל הטעות בהחלטת הממשלה המקורית, 3,000 תושבי הכפר התיירותי שבו גרים נוצרים מארונים ומוסלמים לא זכו לכל מענה המותאם למצבם. בעקבות הפרסום, הבטיחו במשרד הביטחון ובמשרד ראש הממשלה כי "טעות הסופר", כהגדרתם, תתוקן תוך ימים. כמו כן, בהליכי התיקון ובבדיקות שנעשו התברר כי גם היישוב מנות שבמועצה האזורית מעלה יוסף "נשכח" ולא נכלל בהחלטת הממשלה מאוקטובר. כעת, כאמור, ההחלטה המתוקנת תעלה ותעבור בישיבת הממשלה הקרובה, ותכלול גם את מנות.
מי שבישר לראש המועצה שריף נג'ם על פתרון מצוקת הכפר היה שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף. השר העלה את הנושא בישיבות הממשלה בשבועות האחרונים בפני ראש הממשלה ומשרד הביטחון, ושלשום הצטרפה למאמצים גם ח"כ אפרת רייטן (העבודה), שפנתה בימים האחרונים בשאילתה בעניין אל שר הביטחון יואב גלנט. בתגובה לשאילתה, גלנט השיב אתמול והתחייב כי משרדו יקדם באופן מיידי את התיקון להחלטת הממשלה "עד סוף החודש".
למרות תיקון ההחלטה, התושבים לא יפונו - שכן צה"ל אינו ממליץ על כך. בדברי ההסבר לתיקון נכתב כי הם יהיו זכאים לכל הזכויות ששאר היישובים בהחלטת הפינוי מקבלים. כך נכתב בדברי ההסבר: "למען הסדר הטוב, מובהר כי התקציב שהוקצה בהחלטת הממשלה, תוכנית למענים בטווח המיידי והקרוב ליישובים המפורטים בהחלטה 975, יעמוד גם לרשות היישובים המדוברים ללא שתינתן תוספת תקציבית".
שריף נגם, ראש מועצת גוש חלבראש המועצה שריף נג'םצילום: אפי שריר
"אני מברך על כך שהתושבים שלי, אחרי קרוב לתשעה חודשים, סוף-סוף יזכו למה שמגיע להם", סיפר ל-ynet בהתרגשות ראש המועצה. לדבריו, "החיים פה בגבול לבנון תחת הירי והפיצוצים הבלתי-נפסקים מערערים והורסים את חיינו והחרדה הפכה פה ליום-יומית. לא ייתכן שהתושבים שלנו לא יזכו למענה המגיע להם ואני שמח שסוף-סוף אנחנו רואים מעט אור במציאות הקשה הזאת".
נג'ם ביקש להוסיף: "אני מאוד מעריך את האנשים שעזרו לי להגיע לדבר הזה ומודה להם, זה לא מובן מאליו. במיוחד לשר יצחק וסרלאוף, לאלוף פיקוד העורף, רועי ברגר ממשרד רה"מ וגם לח"כ אפרת רייטן שהיה לה רצון גדול לעזור. הם פעלו ממניעים ערכיים ורצון לתקן את המעוות והעוול שנעשה לכפר כל כך קטן וחסר השפעה פוליטית".