שב"ס פירק היום (שני) את האגף בכלא שבו שהה המחבל מאזן אל-קאדי, שעומד במרכז הפרשה שנחשפה ב-ynet על קשר אינטימי שניהל עם סוהרות בכלא רמון, והאסירים הפלסטינים מאיימים בצעדים - בהם שביתת רעב.
2 צפייה בגלריה
כלא רמון
כלא רמון
גורם בשב"ס הבהיר: "צעד שבא להפגין משילות". כלא רמון
(צילום: הרצל יוסף)
במועדון האסירים הפלסטינים אמרו כי הנהלת בתי הסוהר, "ממשיכה להסלים את תוקפנותה כלפי אסירים, באמצעות פשיטות על מדור אסירים והעברות המוניות". לדבריהם, אסירים ממדור 5 בכלא רמון הועברו לכלא נפחא, וכן אסירי רמון "נמצאים בתהליכי מחאה נגד הנהלת הכלא". בין הצעדים שהם שוקלים, כאמור, שביתת רעב בסוף השבוע, "אלא אם יפסיקו את הצעדים המייסרים נגדם".
הם הוסיפו כי יש אפשרות לעימות מחודש והסלמה, "עם המשך פשיטות והתעללות באסירים". מועדון האסירים הוסיף כי העציר קאיד אלפאפוס שובת כבר 61 ימים, בשל "דחיית מעצרו המנהלי, וסירוב הכיבוש להיענות לדרישותיו". לדבריהם, יש יותר מ-5,200 אסירים פלסטינים בבתי הכלא בישראל.
גורמים בשב"ס אמרו בשיחה עם ynet כי "אל-קאדי היה דומיננטי מאוד באגף הזה. זה צעד שבא להפגין משילות מול האסירים הביטחוניים כדי להבהיר להם שמקרים כאלה לא יעברו אצלנו בשתיקה".
שמו של אל-קאדי, איש פתח בן 43 והמחבל הכלוא שעימו על פי החשד ניהול חמש חיילות-סוהרות קשר בין כותלי הכלא, הותר לפרסום בצהריים. אל-קאדי היה מעורב במסעדת פיגוע בסי-פוד מרקט בתל אביב בשנת 2002, שבו נרצחו שלושה ישראלים ונפצעו עוד 35.
2 צפייה בגלריה
מאזן אל קאדי אלקאדי וכלא
מאזן אל קאדי אלקאדי וכלא
ניהל קשר עם חמש חיילות שמשרתות כסוהרות בכלא. מאזן אל-קאדי
(צילום: גדי קבלו )
במסגרת הפרשה שנחקרת ביחידה לחקירות סוהרים בלהב 433, נזכיר, ניהלו חמש חיילות שמשרתות כסוהרות בכלא, קשר עם המחבל אל-קאדי שנשפט למאסר עולם. אל-קאדי, על פי החקירה, החזיק בתאו טלפון נייד שבאמצעותו נהג להתכתב עם הסוהרות ולהחליף איתן תמונות. באחד המקרים לפחות התקיים מגע פיזי ואינטימי, לכאורה בהסכמה, בין אחת הסוהרות לבינו.
בתוך כך, וברקע הכוונה של איתמר בן גביר להקים ועדת בדיקה ממשלתית לפרשת הסרסור בסוהרות מכלא גלבוע ולפרשה החדשה בכלא רמון, עו"ד קרן ברק, שמייצגת את הסוהרות מכלא גלבוע פנתה במכתב לשר לביטחון לאומי בבקשה שלא להקים ועדה משותפת לשתי הפרשות. "מרשותיי העידו כקורבנות עבירות מין, ולא נחקרו, לפי הפרסומים בתקשורת, כחשודות בביצוע עבירות פליליות כמו החיילות מהכלא בדרום. כל השוואה או חיבור בין שתי הפרשות הוא פשע", כתבה עו"ד ברק.