9 צפייה בגלריה
יחיא סינוואר נואם בעזה
יחיא סינוואר נואם בעזה
סינוואר נואם בעזה, בשבת שעברה
הרמיזות הישראליות על כך שמנהיג חמאס ברצועת עזה לא חסין מובילות להצהרה ראשונה של דובר הזרוע הצבאית של חמאס מאז ההסלמה - ולאיום מפורש. "אנחנו מזהירים את האויב ואת הנהגתו כי פגיעה ביחיא סינוואר או מי ממנהיגי ההתנגדות תוביל לרעידת אדמה", אמר הדובר, אבו עוביידה.
לדבריו, "אירועי שומר החומות יהיו בגדר אירוע רגיל בהשוואה למה שיראה האויב. מי שיקבל החלטה לחסל את סינוואר יכתוב פרק קטסטרופלי בהיסטוריה של הישות הציונית וישלם עליה מחיר יקר בדם והרס". הצהרתו האחרונה של אבו עוביידה הייתה בספטמבר, לאחר בריחת המחבלים מכלא גלבוע.
9 צפייה בגלריה
אבו עוביידה
אבו עוביידה
אבו עוביידה, דובר הזרוע הצבאית של חמאס
הסריקות אחר המחבלים
(צילום: דוברות המשטרה)

ההצהרה, שמגיעה חרף העובדה כי בצה"ל לא ממליצים לפי שעה לדרג המדיני לחסל את סינוואר, נמסרה בזמן שנמשך המצוד אחר המחבלים מהפיגוע באלעד - אסעד אל-ריפאעי (19) וסובחי אבו שקיר (20). אתמול הותר לפרסום כי המחבלים - שוהים בלתי חוקיים - הובאו למקום על ידי נהג ההסעות אורן בן יפתח שאותו רצחו. דקות לאחר מכן הם רצחו גם את בועז גול ויונתן חבקוק, תושבי אלעד.
בשבת שעברה קרא סינוואר לפלסטינים לבצע פיגועים באמצעות גרזן: "אנשינו בנגב, במשולש, בגליל, בחיפה, ביפו, בעכו, ביפו ובלוד – שכל אחד יכין את הרובה שלו. ומי שאין לו רובה - שיכין סכין או גרזן. אם הם רוצים מלחמת דת, הם שברו את הקווים האדומים". חמישה ימים אחר כך, רצחו אל-ריפאעי ואבו שקיר שלושה ישראלים תוך שימוש בגרזנים.
הבוקר הרחיבו במערכת הביטחון את החיפושים אחר המחבלים גם ליישובים ערביים ולוואדי ערה, תוך שהם מתמקדים בין היתר בקו התפר. הנחת העבודה בצה"ל ובמשטרה היא שהמחבלים עדיין נמצאים בשטח ישראל, אך קיים גם תרחיש אפשרי שבכל זאת הצליחו להימלט מעבר לקו הירוק, שנמצא כ-3 ק"מ מאלעד. כוחות הביטחון משתמשים בטכנולוגיות מתקדמות של ניטור ואיתור, לצד כלי טיס וכלבנים - במקביל לפעילות שמתבססת על המישור המודיעיני.
9 צפייה בגלריה
חייל משגר כלי טיס לאיתור המחבלים
חייל משגר כלי טיס לאיתור המחבלים
חייל משגר מזל"ט לאיתור המחבלים, בליל חמישי
(צילום: AFP)
9 צפייה בגלריה
סריקות באלעד
סריקות באלעד
הסריקות באלעד, אתמול
(צילום: דנה קופל)
9 צפייה בגלריה
חיילים באלעד
חיילים באלעד
(צילום: דנה קופל)
הערב עדכנה המשטרה כי מסוקים ורחפנים מבצעיים סורקים ומשדרים בזמן אמת מהשטח אל החפ"ק המבצעי המשולב של מחוז מרכז, באופן הממקד ומכוון את היחידות על הקרקע אל דמויות חשודות. לפי המשטרה, בסריקות לוקחים חלק "עשרות" רחפנים ומסוקים. היא ביקשה לפיכך מהציבור להימנע מתנועה רגלית ומפגשים בטבע באותם האזורים, שאף נסגרו לתנועת כלי רכב.

הסגר ביו"ש הוארך ביממה

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי ערך עם צאת השבת הערכת מצב נוספת בחפ"ק הסמוך לאלעד, והבטיח להמשיך במצוד עד ללכידת המחבלים: "אנחנו רואים שיתוף פעולה הדוק בין כל גופי הביטחון, משטרה, שב"כ וצה"ל. לא נקבל שום תוצאה למעט לכידתם של המחבלים וזהו רק עניין של זמן עד שנשים עליהם את היד. עד שלא נתפוס אותם, נמשיך לפעול בהיערכות הגבוהה ביותר של המשטרה עם כל הכוחות והאמצעים".
לדברי המפכ"ל, "הכוחות ערוכים להיתקלות חמה מתוך הנחת עבודה מבצעית שהמחבלים עדיין חמושים ומסוכנים, ולא מן הנמנע שיבקשו לפגוע בכוחות הביטחון שיבאו איתם במגע". שבתאי הבטיח בנוסף כי המשטרה "מעלה הילוך" במאבק מול תופעת השוהים הבלתי חוקיים, אחרי שאתמול הכריז על פתיחתו של מבצע רחב היקף למעצר שב"חים - בדגש על ישראלים המסיעים, מלינים ומעסיקים אותם. הצהרות דומות, יצוין, נשמעו גם לאחר הפיגוע בבני ברק.
9 צפייה בגלריה
הערכת מצב משטרה
הערכת מצב משטרה
המפכ"ל באחד מדיוני הערכת המצב אחרי הפיגוע
(צילום: דוברות המשטרה)
9 צפייה בגלריה
הזירה באלעד
הזירה באלעד
זירת הפיגוע באלעד
(צילום: שאול גולן)
9 צפייה בגלריה
הזירה באלעד
הזירה באלעד
(צילום: שאול גולן)
המשטרה מסרה כי בהנחיית המפכ"ל, "נערכים מחוזות המשטרה בהובלת משמר הגבול למבצע ארצי למעצר שוהים בלתי חוקיים וישראלים המסייעים להם בהסעה, הלנה והעסקה בלתי חוקית. במבצע ייקחו חלק אלפי שוטרים ולוחמי מג"ב, ותיראה נוכחות גדולה של רכבי ביטחון בכל רחבי הארץ". בהערכת המצב הערב, נמסר עוד, הדגיש המפכ"ל את הצורך בהגברת הביטחון השוטף באזור אלעד ובכל רחבי הארץ.
גם שר הביטחון בני גנץ ערך הערב הערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון, בהם הרמטכ"ל אביב כוכבי וראש השב"כ רונן בר, ובסיומה מסר מתאם פעולות הממשלה בשטחים כי הוחלט להאריך ביממה נוספת את הסגר על שטחי יהודה ושומרון והמעברים ברצועת עזה, עד ליום שני הקרוב. נמסר כי במהלך הסגר יתאפשר מעבר במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים בלבד, ובכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים. ביום ראשון תתקיים הערכת מצב נוספת בנושא.