שר הביטחון יואב גלנט קיים היום (ראשון) הערכת מצב מבצעית בפסגת החרמון, יחד עם מפקד אוגדה 210 תת-אלוף יאיר פלאי, סגן מפקד חטיבה 188 סגן-אלוף עודד עדני ומפקדי הגדודים הפועלים בגזרת החרמון ובגזרת הר דב.
גלנט: המטרה - לשחוק את מוכנות האויב
(צילום: אלעד מלכה)

לפי לשכתו, השר גלנט קיבל מהמפקדים סקירה על תוקפנות חיזבאללה בגזרה ועל ניסיונות ההתבססות של איראן ושלוחיה ברמת הגולן. "שר הביטחון עמד על הפעולות ההתקפיות למול ניסיונות אלו, ובפרט גורמי הטרור במרחב", נמסר. "בהמשך, שר הביטחון שוחח עם לוחמי גדוד 53 בשריון. השר גלנט שמע על הלחימה ברצועת עזה ועל חיזוק המוכנות לאפשרות של פעולה נגד חיזבאללה, והדגיש בפני הכוחות כי מטרתם המרכזית היא לשחוק את מוכנות האויב ולחזק את מוכנות צה"ל לכל התפתחות אפשרית".
שר הביטחון אמר ללוחמים: "היעד שלכם זה לגרום לכך שהמוכנות שלכם עולה והשחיקה של האויב מביאה לירידה ביכולת שלו באופן יומי. אני נתתי הנחיה ברורה לכוחות גם בדרום וגם בצפון – אלה שתי גזרות נפרדות. גם אם נגיע להסדרה בעסקה של חטופים, ואני מקווה מאוד שנצליח להגיע לזה בדרום, זה לא מחייב את מה שקורה כאן, אלא אם חיזבאללה יגיע להסדרה. גם אם תהיה הפסקת אש שם, כאן ממשיכים להילחם ועושים את כל מה שצריך והדבר הזה הוא שמביא את התוצאות".
1 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט בהערכת מצב בחרמון
שר הביטחון יואב גלנט בהערכת מצב בחרמון
קיבל סקירה מהמפקדים. גלנט
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
לדברי גלנט, "יש לחיזבאללה 450 הרוגים ביחד עם הארגונים הפלסטיניים. הם מרגישים את זה טוב. יש 15 מח"טים ומעלה שחוסלו, כולל 3 מפקדי האוגדות – זה למעלה מ-50 אחוז מסד"כ המפקדים בדרום לבנון של חיזבאללה. זה דבר מאוד מאוד משמעותי והתוצאות ניכרות לעין".
שר הביטחון הוסיף: "אלו ימים קריטיים להפעלת הכוח, האויב שלנו - הוא מבין רק כוח. אתה פוגע בו, אתה שוחק אותו, אתה לוקח לו נכסים גם בעזה, גם בלבנון - הוא מבין. כשאתה לא עושה את זה, הוא יותר רגוע. ולכן, אתם רואים מה קורה, הם מתעוררים בבוקר עם מח"ט או מפקד אוגדה שהלך וזה ימשיך ויקרה ככל שצריך. אתם תעשו את העבודה שלכם ותתכוננו".
"דברים יכולים לקרות", הוסיף גלנט. "אנחנו לא שואפים לזה, אנחנו מוכנים לכל דבר, אבל אנחנו ערוכים לזה שאם יבואו לתקוף אותנו - או אם ינסו לפגוע בנו, או אם לא יאפשרו לנו להחזיר את האזרחים שלנו בביטחון לביתם - אנחנו נפעל".
פיצוץ טיל בכפר זיתים
(צילום : הדר דניאל)

"כשאני אומר 'אנחנו נפעל' זה קודם כל אתם", הוסיף גלנט בפני הלוחמים. "אתם, החברים שלכם, השותפים שלכם, אתם דור המלחמה הזאת וכל אחד מאיתנו בתפקיד שלו צריך לעשות את העבודה שלו. ואני מודה לכם ומברך אתכם, זה שאתם כאן נחושים, עובדים יום ולילה, עושים את המשימות וכך ראוי, ככה עשו ההורים והאחים שלכם וככה אנחנו עושים על מנת לשמר את מה שיש לנו".
מוקדם יותר נפצע באורח קשה אזרח אמריקני, לצד אזרח ישראלי וחייל שנפצעו באורח קל, מפגיעת טיל נ"ט ששוגר מלבנון לעבר מבנה במרחב זרעית בגליל המערבי. בתקרית אחרת נפצע אדם באורח קשה מרסיסים במטחים לגליל התחתון. שריפות פרצו היום ברחבי הגליל בעקבות שיגורים נוספים של חיזבאללה, שלדבריו ירה כנקמה על חיסול בכיר המערך האווירי של הארגון מית'ם אל-עטאר - שהותקף על-ידי כטב"ם 112 ק"מ מהגבול עם ישראל.