מירב, אמה של הדר בצלאל: "מרגיע שהוא לא יראה אור יום. אני בהלם. כולי צמרמורות"
(צילום: גלעד כהן)

מירב בצלאל, אמה של הדר שנדקרה בשכונת ארמון הנציב בגיל 15 ונפצעה קל, התייחסה לפענוח תיק הרצח של בני הזוג כדורי - יותר משלוש שנים אחרי - על ידי שב"כ והמשטרה ואמרה כי חשה "רוגע" כעת. עם פענוח התיק התברר כי המחבל עומד גם מאחורי ניסיון הרצח של בתה, רק יממה קודם לכן: "בשבוע שעבר אמרו שיש התפתחות דרמטית, אבל היה צו איסור פרסום. אני די בהלם, כולי צמרמורות, אבל מצד שני אנחנו שמחים שיהיה מאחורי סורג ובריח ושלא יראה אור יום. זה ממש ממש נס ענק".
היא אמרה כי גם בתה התרגשה נוכח פרסום פענוח התיק, ומעצרו של המחבל המזוהה כתומך דאעש - ווסים אסעיד. "היא שמחה שזה סוף סוף הגיע לפתרון, ומצד שני היא לא הוכרה בינתיים כנפגעת פעולות איבה כי לא היו ממצאים שמוכיחים זאת. עכשיו היא תמשיך לקבל את הטיפול הנפשי", ציינה.
4 צפייה בגלריה
הדר בצלאל שנדקרה מסתירה את החתך בצווארה
הדר בצלאל שנדקרה מסתירה את החתך בצווארה
הדר בצלאל שנדקרה בגיל 15. ארכיון
(צילום: צילום עצמי)
4 צפייה בגלריה
אירוע דקירה בארמון הנציב בירושלים
אירוע דקירה בארמון הנציב בירושלים
זירת ניסיון הרצח של בצלאל בשכונת ארמון הנציב
(צילום: אביב הרץ, TPS)
לדבריה, ידעה מהרגע הראשון שמדובר בפיגוע על רקע לאומני, וימים לאחר הרצח גם ציינה כי היא מאמינה שאותו מחבל שעומד מאחורי ניסיון הרצח של בתה - גם רצח את בני הזוג כדורי. מה שהתברר כידוע עם פענוח התיק.
"כרגע זה עוד נותן איזשהו ביטחון שתפסו אותו, שהוא פשוט עצור כרגע. זה משהו שהוא מאוד מרגיע וגם בעקבות כל הפיגועים האחרונים שהיו בתל אביב ובני ברק. יש הרבה מאוד כוחות ביטחון באזור אז כרגע מרגישים יותר טוב מבחינת הגנה פה בשכונה. אפשר לומר שיש איזה רוגע כזה שסוף סוף התיק הזה בא על פתרון".
4 צפייה בגלריה
יהודה ותמר כדורי ז"ל
יהודה ותמר כדורי ז"ל
המחבל שניסה לרצוח את הדר, רצח את בני הזוג כדורי - יממה אחרי
(צילום: מרדכי אסרף, דוברות המשטרה)
4 צפייה בגלריה
תיעוד חדש זירה זירת רצח של  ב ארמון הנציב ירושלים מפקד ימ"ר ירושלים משטרה משטרת ישראל תפיסה תפיסת מחבל רוצח פיגוע
תיעוד חדש זירה זירת רצח של  ב ארמון הנציב ירושלים מפקד ימ"ר ירושלים משטרה משטרת ישראל תפיסה תפיסת מחבל רוצח פיגוע
זירת הרצח בשכונת ארנונה, ירושלים, במרץ האחרון
(צילום: דוברות המשטרה)
גם שכנתם של בני הזוג כדורי, שגרה בבניין של בני הזוג, התייחסה לפענוח התיק. היא לעומת אמה של הדר בצלאל דווקא כן הופתעה. בשיחה עם ynet אמרה: "אני לא מאמינה שבכלל מדובר במחבל. זירת הרצח הייתה נראית מקצועית, של רוצח. זו אמנם בשורה טובה, אבל אני לא מאמינה שמחבל עומד מאחורי הרצח".
מוקדם יותר היום התברר כי רצח בני הזוג כדורי היה פיגוע לאומני, של מחבל תומך דאעש שפעל לבד, ואחראי גם לרצח של איוואן טרנסובקי, פועל מולדבי, בשכונת ארנונה בירושלים לפני חודש. אותו מחבל אחראי גם לניסיון הרצח של הדר בצלאל כאמור. מי שעומד מאחורי שלושת הפיגועים הוא פלסטיני תושב חברון, ששם לו למטרה לרצוח יהודים.
בחקירות הפיגועים היה מעורב גם שב"כ. המחבל הוציא לפועל את הפיגועים בצורה עצמאית וללא תמיכת ארגון כלשהו - ואת קורבנותיו בחר באקראיות. החשוד ברצח נעצר בסוף החודש שעבר, וגם שחזר את שלושת האירועים. אסעיד עבד בעבר כשיפוצניק בשכונות ארמון הנציב וארנונה, ומעולם לא קיבל היתר עבודה.
אסעיד נעצר על ידי שב"כ יומיים לאחר שרצח את בני הזוג כדורי, אך לא בשל הרצח - אלא על בסיס השתייכותו לארגון דאעש. הוא שהה במעצר מינהלי במשך כשלוש שנים, ושבוע בלבד אחרי שהשתחרר רצח את טרנובסקי בן ה-37 בשכונת ארנונה.