העובדים והקונים בסניף רמי לוי בו עבד המחבל ראמי אבו-עלי מספרים על התחושות
(צילום: גיל יוחנן )

עבור התושבים במועצה האזורית מטה בנימין, סניף "רמי לוי" בשער בנימין הוא דוגמה לדו-קיום. אך דווקא במקום הזה עבד עד לפני כחודש ראני אבו עלי בן ה-45, המחבל שדרס אתמול (שלישי) לוחמת כבת 20 מגדוד תבור של פיקוד העורף ליד ההתנחלות כוכב יעקב ופצע אותה באורח קשה.
משה אייזן, תושב פסגות שקונה כל יום במקום, הכיר את המחבל באופן אישי. "הוא לא נראה לי חשוד, ראיתי אותו פה כמה פעמים ואני מחובר לכל העובדים פה. הסניף הזה מסמל דו-קיום", סיפר אייזן. למרות זאת, הוא אמר שחשש להגיע למקום לאחר ששמע על הדריסה. "הגעתי יותר עירני. פתחתי יותר את העיניים עכשיו כשעשיתי קניות, לראות שחס וחלילה איזה עובד לא מחזיק סכין".
2 צפייה בגלריה
סניף רמי לוי בו עבד המחבל
סניף רמי לוי בו עבד המחבל
"מנסים להתיפייף שיש פה דו קיום". "רמי לוי" בשער בנימין
(צילום: גיל יוחנן)
אליהו כהן מעפרה, גם הוא לקוח קבוע בסניף, אמר כי "אני יודע שיש הרבה עובדים לא יהודים בסניף. כשהם עובדים הם משרים אווירה חיובית, אבל הבעיה היא כשיוצאים החוצה - זה כבר תסריט אחר. אנחנו מנוסים בפיגועים לצערי. אני לא יודע אם זו הסתה, משהו מכוון או לא. זה יום קשה. עוד יום קשה. נקווה שאיכשהו הכול יירגע".
בעוד הלקוחות המשיכו לפקוד אתמול את הסניף, חלק גדול מהעובדים לא יכלו להגיע בגלל הפיגוע. "הוא לא התבטא אף פעם בצורה לאומנית", אמר עובד בסניף שהכיר את אבו עלי. "הוא היה חבר של כולם".
אדיר מתתיהו, תושב אדם שהגיע אתמול לערוך קניות בסניף, לא מתרשם מכך שיהודים וערבים עובדים בו כתף אל כתף. "מנסים להתיפייף שיש פה דו קיום, אבל בסופו של דבר אנחנו מנסים להיות בני אדם, ואין איתם את האפשרות הזאת. אני חושש לסובבים אותי. זה זוועה מה שקורה בזמן האחרון עם כל הפיגועים האלה", הוא סיפר.
תיעוד: נטרול המחבל הדורס בבנימין

2 צפייה בגלריה
רכבו של המחבל בזירת אירוע הדריסה בבנימין
רכבו של המחבל בזירת אירוע הדריסה בבנימין
רכבו של המחבל בזירת הפיגוע
( צילום: דוברות בנימין)
פיגוע הדריסה אתמול התרחש במרחק של כקילומטר מסניף "רמי לוי" בשער בנימין שבו עבד המחבל. בשנת 2016 מחבלים דקרו לקוחות באותו סניף והרגו את לוחם הנח"ל טוביה ינאי ויסמן.
מני בלונדר, קב"ט המועצה האזורית מטה בנימין, סיפר אתמול ל-ynet על השתלשלות הפיגוע: "הוא התחיל בתחנת הדלק. הדורס המשיך דרך הכיכר ועלה למעלה, הוא גרר את הפצועה כ-200 מטר והמשיך לכיוון מחסום פוקוס. שוטרים שהיו באזור קיבלו את הדיווח וזיהו את הרכב. הם פתחו לעברו באש והרגו את המחבל".
פורסם לראשונה: 21:56, 29.11.22