מאות בני אדם ליוו אחר הצהריים (יום ג') בדרכה האחרונה את הפרמדיקית הצעירה עמית מן, בת 22 במותה, שנרצחה על ידי מחבלים במרפאה בקיבוץ בבארי, במהלך מתקפת הפתע של חמאס ביום שבת. אמה רחל מיררה בבכי בהלוויה שנערכה בבית העלמין בנתיבות וזעקה: "אני רוצה את הבת שלי, תחזירו לי את הבת שלי. עמית! עמית! תעני לי, תעני לי בבקשה!".
4 צפייה בגלריה
הלווייתה של עמית מן ז"ל
הלווייתה של עמית מן ז"ל
הלווייתה של עמית מן ז"ל, היום בנתיבות
(צילום: גיל נחושתן)
ההקלטה של עמית בזמן הטבח. אזהרה: ההקלטה קשה לשמיעה
(באדיבות המשפחה)

עמית, נזכיר, נורתה למוות על ידי המחבלים במרפאה של הקיבוץ, שם הייתה נצורה במשך שש שעות עם פצועים והרוגים, והתחננה שכוחות הביטחון יבואו לחלץ אותה. עמית, כך לפי עדויות קרוביה, התחבאה במטבחון עם סכין מטבח – ושמעה את היריות עד שהמחבלים השתלטו על המרפאה. היא כתבה לאחותה בוואטסאפ: "הם פה, הם במרפאה, אני לא חושבת שאצא מזה, אני אוהבת אתכם". בהקלטה האחרונה ששלחה נשמע הירי של המחבלים – טבח של ממש – ולאחר מכן ניתק עמה הקשר. רק אמש התגלתה גופתה, יחד עוד יותר מ-100 גופות אחרות בבארי.
מרי, אחותה של עמית, ספדה לה היום בהלוויה וסיפרה כי עמית הייתה יכולה לברוח מהמרפאה – אבל בחרה להישאר: " יכולת לברוח. סיכנת את החיים שלך. לא ברחת – נשארת בקיבוץ בארי בשבת השחורה כדי להציל חיים". היא תיארה אותה כ"אחות הכי טובה": "תמיד חיבקת, סייעת, עזרת. כולנו אהבנו אותך. איך לא נגיע לחתונה שלך?".
4 צפייה בגלריה
צילום: גיל נחושתן
צילום: גיל נחושתן
(הלווייתה של עמית מן ז"ל)
4 צפייה בגלריה
צילום: גיל נחושתן
צילום: גיל נחושתן
(הלווייתה של עמית מן ז"ל)
4 צפייה בגלריה
צילום: גיל נחושתן
צילום: גיל נחושתן
(הלווייתה של עמית מן ז"ל)
האחות ליאור, שחיפשה ממושכות את עמית כשעוד הוגדרה נעדרת, אמרה: "תמיד עזרת, תמיד שמרת על כולם. איזו אחות איבדתי?! את האחות הכי טובה. אני רוצה שתשמרי על אמא. תשמרי על עם ישראל. את הכי טובה בעולם. שמרי על כולנו – היית האור של כולנו: יורים בה בתופת והיא אומרת לי שהיא אוהבת את כולנו. איך איבדנו אותך".
מנהל בכיר במד"א צביקה בנדיק ספד גם הוא: "עברת כל כך הרבה במד"א, חייך נגדעו באסון קורע את הלב". הוא הבטיח שמד"א כארגון ילווה את המשפחה כל העת. מנכ"ל מד"א אלי בין השתתף גם הוא בהלוויה: "רצחו אותך חיות אדם. ניסית להציל אנשים: השמענו את השיחה שלך מהמרפאה בדקות האחרונות כשאת מצילה חיים. נזכור אותך ואת חברייך. הובלת דרך – הגנת בגופך להציל חיים".