הנשק החדש של אוקראינה במלחמה נגד רוסיה: סרטונים דרמטיים שפורסמו לראשונה בשבוע האחרון הראו את הכוחות האוקראיניים משתמשים בכטב"מים עם פצצות תרמיות אל מול כוחותיו של ולדימיר פוטין ביערות מזרח אוקראינה. הנשק, המכונה "נשיפת הדרקון", מצית אש שעשויה להגיע לטמפרטורה של 2,000 מעלות - וכבר גרם לבהלה רבה אצל הרוסים.
"נשיפת הדרקון בפעולה", במזרח אוקראינה

הרוסים השתמשו לא פעם במלחמה בפצצות תרמיות, אבל לרוב אלו הוצבו על רקטות או ששוגרו כפצצות מצרר על מפציצים, בעלות גבוהה בהרבה. ב"דיילי מייל" נכתב כי בהצבת נשק שכזה על כטב"מים, האוקראינים פיתחו דרך יעילה וזולה יחסית לפגוע במדויק ברוסים.
בסרטון שפורסם נראה כטב"ם טס באזור מיוער במזרח אוקראינה, שבו מסתתרים כוחות רוסיים. המפעיל שלו הפעיל את הפצצה התרמית ורסיסים לבנים לוהטים נראו פורצים מתחת לכטב"ם - ומתפזרים בעמדות הרוסיות שמתחת. שני סרטונים נוספים פורסמו זמן קצר אחר כך על-ידי הכוחות האוקראיניים.
3 צפייה בגלריה
כטב"מים עם פצצות מצרר שאוקראינה שיגרה על הכוחות הרוסיים
כטב"מים עם פצצות מצרר שאוקראינה שיגרה על הכוחות הרוסיים
האש שהשתוללה, אחרי מתקפת הכטב"מים האוקראינית
"כטב"מים מפציצים הם הכנפיים של הנקמה שלנו, מביאים אש ישירות מהשמיים", נכתב בעמוד הפייסבוק של גדוד השריון שפרסם את אחד הסרטונים. "הם הופכים לאיום אמיתי עבור האויב, שורפים את עמדותיו בדיוק שאף נשק אחר לא יכול להשיג".
חימוש תרמי שכזה יכול גם לפגוע בסוללות ארטילריה רוסיות ובכלים משוריינים - וגם להתיך פלדה. כמה ימים אחרי פרסום הסרטונים האוקראיניים הופץ בטלגרם סרטון - שטרם אומת - ובו חייל רוסי נראה עומד ליד מה שנותר מהמחנה של הכוחות שלו אחרי הפצצה אוקראינית שכזו, ומפציר שיינתן לו סיוע.
3 צפייה בגלריה
כטב"מים עם פצצות מצרר שאוקראינה שיגרה על הכוחות הרוסיים
כטב"מים עם פצצות מצרר שאוקראינה שיגרה על הכוחות הרוסיים
כך זה נראה, אחרי מתקפת "נשיפת הדרקון"
אמש חשפה רשת CNN תיעוד קשה לצפייה שבו נראית הוצאה להורג של שלושה חיילים אוקראינים, שנכנעו במסגרת הלחימה העזה שמתנהלת בימים אלה במזרח המדינה, ליד העיר האסטרטגית פוקרובסק. מוסקבה מקווה לכבוש את העיר הזו כדי לחסל את כיסי ההתנגדות של קייב בחבל דונבאס, כשברקע אותה השפלה בפלישה לתוך רוסיה במחוז קורסק – שם מתקשה צבא פוטין להדוף את אלפי הלוחמים האוקראינים.
בתיעוד שצולם בסוף אוגוסט, מרחפן שהופעל על-ידי הצבא האוקראיני, נראים שלושת החיילים כשהם כורעים על ברכיהם וידיהם מונפות מאחורי הראש – ואז הם נראים נופלים על הקרקע, ללא רוח חיים. לפי CNN, אבק שעף בסמוך מעיד כנראה על הירי שבוצע לעברם.
לפי CNN, ההוצאה להורג בפוקרובסק מהווה עדות לשיטות הלחימה האכזריות של רוסיה, שנחושה להתקדם במסע הכיבושים שלה במזרח אוקראינה – ונמנעת לפי שעה מהסטת כוחות משמעותיים מהקרבות שם כדי להדוף את הפלישה האוקראינית בקורסק.
במקביל, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי טען אתמול כי כ-6,000 חיילים רוסים נהרגו או נפצעו במהלך הקרבות בקורסק, מאז תחילת הפלישה שם ב-6 באוגוסט. "כיום אנחנו שולטים בשטח של יותר מ-1,300 קמ"ר בקורסק, שכולל 100 יישובים", אמר זלנסקי – וציין כי חלק גדול מהשטח שנכבש פשוט ננטש על-ידי הכוחות הרוסיים.
זירת הפצצה רוסית בפולטבה, שבה נהרגו עשרות

אמש דווח ב"וול סטריט ג'ורנל" כי איראן העבירה לרוסיה טילים בליסטיים לטווח קצר. גורמים אירופיים אמרו לעיתון כי חרף אזהרות חריפות מצד המערב, איראן העבירה את הטילים למשטרו של הנשיא פוטין עבור מלחמתו באוקראינה, בצעד שמהדק עוד יותר את הברית בין טהרן למוסקבה – ומעלה גם חשש מהתמורה שתקבל הרפובליקה האיסלאמית.
הבית הלבן לא אישר אמנם את הדיווח, אבל מעט אחרי שפורסם מסר כי כל משלוח טילים מאיראן לרוסיה יהווה "הסלמה דרמטית" בסיוע האיראני למוסקבה. מנגד, משלחת איראן לאו"ם הכחישה את הדיווח. "לא נשלח נשק לאף אחד מהצדדים בסכסוך, אנחנו קוראים לאחרים לפעול באותה צורה ולתמוך במשא ומתן לשלום", אמרו בטהרן.