האזינו לשיחה בין גננת למוקד פיקוד העורף

כאוס סביב החלטת הממשלה לסגור את מסגרות החינוך לגיל הרך: במסגרת ההנחיות לקראת הסגר שיוחל בעקבות העלייה בתחלואה בקורונה אמורה להיסגר גם מערכת החינוך, אולם בשעות האחרונות (יום ד') פנו גננות רבות למוקד פיקוד העורף ושם נמסר להן כי הן יוכלו לפתוח את הגנים שלהן כרגיל. מנגד, במשרד העבודה והרווחה הבהירו שעל פי הנחיות משרד הבריאות הגנים סגורים ממחר.
בהקלטת שיחה שהגיעה לידי ynet ביקשה בעלת פעוטון פרטי ובו 40 ילדים להתעדכן ונענתה על ידי נציג פיקוד העורף כי מסגרות החינוך שממשיכות לפעול בתקופה הקרובה כוללות את "מסגרות החינוך המיוחד, פנימיות נוער בסיכון וחריגים נוספים".
גננת: מה זה חריגים נוספים? האם אני נחשבת חריגים? נציג פיקוד העורף: "את גן פרטי?". גננת: כן. נציג פיקוד העורף: "אז כן, את נקראת חריגה". גננת: אני צריכה לשנות משהו או שאני פותחת רגיל? נציג פיקוד העורף: "רגיל". גננת: מחר ובכלל? נציג פיקוד העורף: "נכון".
1 צפייה בגלריה
חוזרים לגנים בעמק חפר
חוזרים לגנים בעמק חפר
גן בעמק חפר. ארכיון
(צילום: דוברות עמק חפר)
(צילום: שחר גולדשטיין)

במקרה אחר, אביטל בר נוב, מנהלת "אגדה של גן" באר שבע, סיפרה: "פניתי הערב לפיקוד העורף בעקבות הורים שאמרו שהם התקשרו לשם ונאמר להם שהגנים הפרטיים יכולים להמשיך לעבוד כרגיל. נעניתי שזה נכון, והגנים הפרטיים יכולים לפתוח מחר ללא בעיה. אפילו התקשרתי פעמיים כדי לוודא וגם הסייעות שלי התקשרו.
"אני לא יודעת מה לעשות. מצד אחד אומרים שהממשלה החליטה שאסור, מצד שני פיקוד העורף אומר אחרת. אני רוצה לפתוח ולתת להורים ולילדים את השירות. גם ההחלטה לסגור היא קשה ולא מוצדקת. אנחנו רק מבקשים שיקבלו החלטה חד-משמעית שנוכל להיערך בהתאם. אנחנו לא מצליחים להבין מה קורה. הודעתי להורים שהגן סגור ועכשיו שלחתי עוד הודעה שיש בלגן ואנחנו מחכים להבין מה ההנחיות".
היום פרסם פורום הגנים הפרטיים שחרף החלטת הממשלה, 2,000 הגנים המאוגדים תחתיו מתכננים לפעול כרגיל החל מיום שני. "החלטת הממשלה משוללת כל הגיון בסיסי", נמסר. "אין ויכוח שאחוז התחלואה והדבקה בקרב פעוטות בגילאי לידה עד 3 שואף לאפס, ואפילו פרויקטור הקורונה פרופ' גמזו גורס שהתחלואה בגילאים האלה נמוכה. אנו שבים ומחדדים: ביום שני ייפתחו כל הגנים הפרטיים בישראל, לטובת המשך החינוך הרציף של הילדים ומתן האפשרות להורים להמשיך לעבוד בעסקים הפרטיים כפי שהוחלט בממשלה".
יו"ר ארגון גנים "ברמה אחרת", לוסי חדידה, ומייסד תנועת העצמאים "אני שולמן", קראו הערב לממשלה: "או שתשיתו סגר כולל, ללא פשרות הקלות וחריגים, או שתתנו לנו לצאת לעבוד".
חדידה הוסיפה: "לא ייתכן שהורים ייצאו לעבודה כשלילדיהם לא יהיו מסגרות חינוכיות. אנו מחכים להנחיות הממשלה. בכל מקרה של סגר חלקי ננחה את הצוותים החינוכיים שלנו להתייצב לעבודה ונודיע להורים שמעונות היום והגנים מחכים להם. מדובר בכעשרה ימי לימודים במהלך תקופת החגים והסגר. או שכל מי שלא חיוני יישאר בביתו בסגר - או שכולם יוכלו לצאת ולעבוד".