בית משפט השלום בראשון לציון האריך בצהריים (שלישי) ב-10 ימים את מעצרו של פליקס אצילדייב, שנעצר הלילה בחשד שניסה לרצוח בדקירות את בת זוגו בכביש 411 סמוך לצומת בילו, פצע אותה באורח קשה - ונמלט.
בדיון התברר כי עורך הדין של אצילדייב, דן בוקר, מייצג אותו גם באירוע אלימות אחר, נגד אישה נוספת, ולטענתו מדובר היה באירוע ברמת אלימות פחותה בהרבה. במהלך הדיון, בוקר שאל את נציג המשטרה כמה פעמים היא נדקרה, שהשיב "דקירות רבות". הוא ביקש שלא לנקוב במספר, וציין כי היא "נדקרה בחלק הגוף העליון". החוקר הוסיף כי "יש בתיק ראיות אובייקטיביות", שלגביהן הוא אינו יכול לפרט בשלב זה. כמו כן, הוא ציין כי ישנם עדי ראייה, והוסיף כי הטלפון של החשוד לא נתפס.
המשטרה טענה בדיון כי עדיין לא התקבלו תשובות של בדיקות המעבדה, וכי ישנן עוד שש פעולות חקירה שהמשטרה רוצה לבצע. החוקר לא ציין אם נתפס כלי העבירה, וסיכם: "מדובר בחשוד אשר ביצע עבירה של ניסיון לרצח נגד הקורבן. מדובר בחשוד אובססיבי כלפי הקורבן. הוא היה מבצע מעקב אחריה, והביא עליה אימה לאחר שאמרה שאינה מעוניינת להמשיך בקשר. בעקבות הפחד ממנו, היא נאלצה לעבור לגור אצל הוריה וגם לשם הוא הצליח להגיע במספר הזדמנויות. המשפחה של הקורבן ניסתה לשוחח איתו שלא יטריד אותה אך זה לא צלח.
"ביום האירוע הוא עקב אחריה, נכנס לרכב שלה ואיים עליה עם סכין. היא ניסתה לברוח והוא דקר אותה מספר פעמים. היא פונתה לבית החולים במצב קשה והוא ברח מהמקום. רק אתמול היחידה הצליחה לאתר אותו. בעניין מסוכנותו, היא מתחזקת בשל עברו הפלילי, לא מדובר בפעם הראשונה שהוא מתנהג בצורה כזו".
בת הזוג סיפרה למקורביה שאצילדייב עקב אחריה עם האופנוע כשנסעה ברכבה, סימן לה לעצור בצד וניגש לדבר איתה. השיחה התלהטה, כשהוא אוחז בידו אולר, והיא ביקשה שיוריד אותו. בשלב מסוים היא יצאה מהרכב, הוא יצא בעקבותיה והחל לדקור אותה בגבה. עוברים ושבים הזעיקו משטרה ואמבולנס.
עורך הדין בוקר טען שאצילדייב זקוק להסתכלות שתבחן את כשירותו למעצר, וביקש זירוז של החקירה. "קשה לו לשתף פעולה עם המעצר ועם החקירה", טען. לדבריו, "יש פה כמו מחיקה מסוימת של אירועים מסוימים שיכול להיות שהוא עדיין חווה. נכון שיסתכלו על מצבו הנפשי גם כרגע וגם ככל הנראה לאחר התקיפה. יש לי עוד אינדיקציות שאני יודע ממקור ראשון שמעבר להפרעת אישיות התלותית יש גם אלימות שהוא חווה בתוך הבית בתור ילד קטן. אימו גם חוותה. יש פה דפוסים שצריכים להיבדק על ידי איש מקצוע".
הסניגור הוסיף: "עברו כבר 11 ימים ובמיוחד לאור זה שקשה לו, צריך לצמצם את ימי הארכת המעצר או להחליט שאחרי אותם 10 ימים הם יתרכזו לסיום החקירה ולקבלת החלטה. כי אנחנו יודעים פלוס-מינוס לאן זה הולך וצריך להזדרז ולעשות את זה. זה תלוי נטו במשטרה ובמז"פ. כרגע לחשוד קשה לומר גם לי מה הוא עשה ומה לא עשה. אני מייצג אותו בתיק ביניים אחר וגם העיניים שלי נפתחות כשאני רואה סוג של דפוס חוזר של אובססיביות וסוג מסוים של אלימות.
2 צפייה בגלריה
זירת האירוע באשקלון
זירת האירוע באשקלון
נציג המשטרה בדיון: "הוא היה אובססיבי, עקב אחרי הקורבן והביא עליה אימה"
(צילום: תומר שונם הלוי)
השופטת אושרית הובר-היימן סיכמה: "עיינתי בנספח הסודי ובתיק החקירה, ומצאתי כי מתקיים חשד סביר לביצוע העבירה על ידי החשוד. אציין כי החשוד בחר שלא למסור גרסה. לזכותו לשתוק, אך יש בכך בכדי לחזק את החשדות נגדו ואף להקשות על היחידה החוקרת ולעכב את בירור מלוא נסיבות האירוע. עילת מעצר של מסוכנות נלמדת מטיב המעשים המיוחסים לחשוד, אך גם מעברו הפלילי שכולל הרשעה שהתיישנה בעבירות דומות של אלימות כלפי בת זוג וכן תיק תלוי ועומד בעבירות דומות.
"במכלול הנסיבות ובשים לב למסוכנות הגבוהה הנשקפת מהחשוד, והצורך במיצוי החקירה, סבורה אני כי יש לאפשר ליחידה החוקרת להשלים את פעולות החקירה בעת שהחשוד נתון מאחורי סורג ובריח. כמו כן ולאחר ששמעתי את דברי בא כוח החשוד, אני מוצאת להיעתר לבקשה במלואה אך מורה ליחידה החוקרת לעשות כל שניתן מבחינתה להשלים את פעולות החקירה על מנת שניתן יהיה לעבור לשלב הדיוני הבא".
התקיפה התרחשה ב-16 באוגוסט, ומאז הייתה נתונה בת הזוג להשגחה משטרתית במיטתה בבית החולים קפלן ברחובות. לפי המשטרה, "בלשי היחידה המרכזית ותחנת רחובות ביצעו פעולות חקירה מתקדמות תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, ועצרו הלילה את החשוד - תושב חולון בשנות הארבעים לחייו - באזור הצפון, לאחר שנמלט מהזירה והיה בבריחה. בסיום חקירתו נכלא".
אתמול, לפני המעצר, הפיץ פורום מיכל סלה את תחנוניה של בת הזוג, שמאז הדקירה חיה באימה: "אני צריכה את עזרתכם הרבה. בבקשה תשתפו את הפוסט החשוב הזה למען ביטחוני ולמען הצדק. מי שמזהה או ראה את פליקס אצילדייב/אברמוב, נא להודיע מיד למשטרה".
לדבריה, "לפני שלושה שבועות נפרדתי מבן זוגי האחרון כי גיליתי עליו פרט מטריד על עברו. עקב כך ישר פניתי לפורום מיכל סלה שעזרו לי רבות ולכן מקום הפרידה היה במקום ציבורי. בן זוגי לשעבר ניסה לרצוח אותי ב-16 באוגוסט. הוא דקר אותי, נפגעתי קשה, אך הצלחתי לברוח וניצלתי בנס. כעת אני כלואה במקום מוגן, לא יכולה לצאת מהבית עד שיתפסו אותו, למרות שהמצב אמור להיות הפוך. ישר פנינו לפורום מיכל סלה שעזר לי בכל-כך הרבה דרכים".