2 צפייה בגלריה
חסן רמיחי
חסן רמיחי
"לא היה מעורב בסכסוך". הנרצח, חסן רמיחי
פרקליטות מחוז חיפה (פלילי) הגישה היום (שישי) כתב אישום נגד סאמר שקור (44) ונגד נער כבן 17, שניהם תושבי אבטין, בגין רצח חסן רמיחי (56) - גם הוא תושב היישוב שבעמק זבולון - לפני כחודש. בתקרית מצאה את מותה גם אחותו הגדולה של הנרצח, סובחיה רמיחי (60), שהתמוטטה ומתה לאחר שפונתה לבית החולים.
מהומה וצעקות מול בית משפחת רמיחי: תיעוד מלפני הרצח באבטין

השניים מואשמים גם בעבירות רבות של חבלה בכוונה מחמירה ובעבירות בנשק, ובנוסף לכך, הנער נאשם גם בירי מנשק חם. על פי כתב האישום, שהוגש לבית המשפט המחוזי בחיפה באמצעות עו"ד טל עופר, בין משפחות הנאשמים לבין משפחתו של הנרצח שררו יחסים מתוחים שהביאו להגשת תלונות הדדיות במשטרה.
מהחקירה עלה כי הרקע למתיחות היה ככל הנראה סכסוך קרקעות. באישום נכתב כי לרצח קדם מפגש בין הנער הנאשם לבין אחד מבני משפחת רמיחי שהיה בדרכו לביתו ברכבו, בסביבות השעה 1:00 בלילה. במהלך אותו אירוע, נכתב, הנער ירה מספר כדורים מנשקו.
2 צפייה בגלריה
זירת הרצח
זירת הרצח
זירת הרצח באבטין
בכתב האישום מתואר כי מיד לאחר האירוע עדכן בן משפחת רמיחי את בני משפחתו על אודות האירוע, והם יצאו למרפסת ביתם והתעמתו מילולית עם הנער ועם בני משפחתו שנכחו במקום. בעקבות האירוע יצא שקור עם אחרים למקום הירי כשהוא נושא עימו נשק. הנאשמים ובני משפחותיהם התעמתו עם משפחת רמיחי, קראו לפגוע בהם, זרקו אבנים וחפצים, וירו לעבר בני המשפחה ששהו במרפסת ביתם ובסביבתה.
בזמן האירוע האלים, נכתב, סובחיה רמיחי - אחותו של הנרצח - התמוטטה ואיבדה את הכרתה. בני משפחת רמיחי צעקו לעבר הנאשמים ובני משפחותיהם כי אישה מתה, וביקשו שיחדלו ממעשיהם - אך אלה לא חדלו.
לאחר פינויה של המנוחה, הנאשמים וחלק מבני משפחותיהם שאחזו בנשקים, ירו לעבר בני משפחת רמיחי. כתוצאה מהירי נפגעה בידה וברגלה בת משפחה נוספת, ואחד הכדורים שנורו פגע בראשו של חסן רמיחי שהתמוטט - ומותו נקבע במקום.
ראש צוות החקירה: "נמשיך במאמץ לפענח מקרי רצח"
(צילום: דוברות המשטרה)

מיד לאחר מכן הגיעו למקום כוחות משטרה ומד"א, והנאשמים ובני משפחותיהם נמלטו מהמקום. מהמשטרה נמסר כי שני חשודים נעצרו ימים ספורים לאחר התקרית, ובהמשך נעצרו בדרום שישה חשודים נוספים, בהם ארבעה נערים, בחשד למעורבות באירוע ובריחה.
במקביל לכתב האישום, ביקשה הפרקליטות גם לעצור את שני הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. בבקשת המעצר נכתב, כי "נסיבות ביצוע העבירות על ידם מלמדות כי שחרורם ממעצר יעמיד בסכנה את שלום הציבור וביטחונו".
קרובי משפחתו של הנרצח סיפרו לאחר הרצח כי הוא מעולם לא היה מעורב בסכסוך קרקעות. "הוא היה אדם מכובד ולא הסתכסך עם אף אחד. לצערי הוא נפל קורבן לאלימות", אמר קרוב משפחה.