"יבגני חי בארץ 25 שנה, שירת בקרבי במילואים. אני הייתי המשפחה שלו כאן". כך סיפרה היום (שישי) אנסטסיה, אחייניתו של יבגני פרדר (50), שנהרג מפגיעת הכטב"ם בתל אביב הלילה.
תיעוד: פגיעת הכטב״ם הלילה בתל אביב

פרדר, שהותיר אחריו אחות ואחיינית, נהרג מפגיעת הכטמ"ם ששוגר על ידי החות'ים בתימן. באמצע הלילה פגע הכטב"ם בבניין שבו ממוקמת האכסנייה ופרדר נהרג מהפיצוץ. האחיינית סיפרה כי "הוא עלה לישראל לבדו מבלראוס ב-20 בינואר 1999. הוא היה בצבא הרוסי ואהב מאוד לשחק הוקי קרח וכדורגל".
2 צפייה בגלריה
יבגני פרדר
יבגני פרדר
יבגני פרדר, שנהרג מפגיעת הכטב"ם
לדבריה, "הוא לא היה נשוי. חי לבד. התקשרנו זה לזה כל יום, לעיתים קרובות הלכנו לראות אחד את השני וליוויתי אותו לרופאים כל הזמן. הוא התגורר באכסניה שבה הוא עבד בתור איש תחזוקה, ושם הוא גם נהרג".
על פי הערכות צה"ל, הכטב"ם שפגע בת"א הוא סימאד 3 - כטב"ם מתאבד, שלפי כלי תקשורת בעולם הערבי יכול לטוס למרחק של בין 1,500 עד 1,700 ק"מ. לפי דיווחים בעולם הערבי, החות'ים השתמשו בו כבר ב-2018, והוא הוצג רשמית ב-2019. בעבר הודיעו החות'ים שתקפו באמצעותו את נמל התעופה אבהא בדרום סעודיה, ונעשה בו שימוש גם במתקפה על אבו דאבי ב-2022.
2 צפייה בגלריה
יבגני פרדר ז"ל
יבגני פרדר ז"ל
יבגני פרדר ז"ל, על מדים ועם נשק
בהצהרתו אמר דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, כי הכטב"ם, מסוג סימאד 3, "חדר מכיוון הים, ממערב, ושוגר להערכתנו מתימן. מדובר בכלי טיס איראני ששודרג. איראן תומכת, מממנת ומחמשת את שלוחותיה באזור. איום הכטב"מים הוא איום שאיתו אנחנו מתמודדים מתחילת המלחמה, עד היום שוגרו רק מתימן עשרות כטב"מים. רובם יורטו על ידי כוח אמריקני והשאר יורט על ידי מטוסים או מערכות הגנה של חיל האוויר". הוא אמר כי הרמטכ"ל ערך הערכת מצב, ואין שינוי בהחיות פיקוד העורף.
מתחילת המלחמה, בזירת תימן, שוגרו מעל 200 כטב"מים וטילי שיוט. עד כה, זוהתה פגיעה אחת של טיל שיוט ופגיעה אחת של כטב"ם. רוב המטרות יורטו על ידי הכוחות האמריקניים השותפים בפיקוד סנטקום, ועל ידי חיל האוויר. יחד עם השיגורים שהיו מאיראן ומעיראק מאז תחילת המלחמה מגיעים לכ-1,000 שיגורים לישראל ממדינות המעגל השלישי.