תיעוד: הקטטה בתיכון דרור
(צילום: מהרשתות החברתיות, שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

המשטרה עיכבה לחקירה בצהריים (ראשון) ארבעה תלמידים בקריית החינוך דרור שבמועצה האזורית לב השרון, בחשד שהיו מעורבים בקטטה בין תלמידי שכבת י"א לתלמידי שכבת י"ב בבית הספר. מלבד ארבעת המעוכבים, תלמידים בני 17, נעצר גם נער שלפי המשטרה ניסה להפריע לעבודת השוטרים במקום.
2 צפייה בגלריה
תלמידי כיתה יב נשלחו לביתם לאחר שהגיעו לבית הספר שיכורים
תלמידי כיתה יב נשלחו לביתם לאחר שהגיעו לבית הספר שיכורים
ניידת ליד בית הספר דרור, ביום חמישי
(צילום: יאיר שגיא)
2 צפייה בגלריה
תיעוד הקטטה בתיכון דרור
תיעוד הקטטה בתיכון דרור
תיעוד הקטטה בתיכון דרור.
( צילום: מהרשתות החברתיות, שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
השוטרים שהוזעקו לבית הספר פיזרו את הקטטה. באותו תיכון נשלחו לביתם ביום חמישי האחרון תלמידי שכבת י"ב, אחרי שהגיעו למוסד החינוכי שיכורים לאחר מסיבה לילית שנערכה לפני היום הראשון ללימודים. בעקבות זאת, היום היה יום הלימודים הראשון של תלמידי השכבה.
במקביל, במשטרה התקבל דיווח על חשד לאלימות גם בבית ספר אחר באזור המרכז. לפי אותו דיווח, אביה של אחת התלמידות תקף באלימות שני תלמידים שלטענתו הציקו לבתו. שוטרים הגיעו למקום ונפתחה חקירה. בבית הספר קיים פאטיו, שבו מסרבים תלמידי י"ב לאפשר לתלמידי השכבות הצעירות לשבת. אמה של התלמידה כתבה על הנושא בקבוצה סגורה ביום שישי האחרון, והיום הגיע האב והכה את התלמידים.
בהודעה שנשלחו להורי תלמידי קריית החינוך דרור, בעקבות הקטטה היום, נכתב: "בהמשך לאירוע ביום חמישי, היום לצערנו אירע אירוע אלימות קשה בין תלמידים משכבות י"א וי"ב. המשטרה שהתה במקום וטיפלה באירוע. מספר תלמידים נלקחו לחקירה ותלמידים נוספים יוזמנו בהמשך לתחנת המשטרה. אנו מחויבים לפעול בנוגע לאירוע, בהתאם להנחיות המשטרה".
תיעוד: הקטטה בקריית אונו
(צילום: ידיעות מהשטח בטלגרם )

בהודעה להורים נכתב כי היום הלימודים החל בשיחות בכיתות י"ב וכן עם תלמידים באופן פרטני: "נמשיך בפעילויות החינוכיות במטרה למגר את האלימות, לצד הטיפול המשמעתי. מחר בבוקר תתקיים בבית הספר פגישה עם הנהגות ההורים של שכבות י"א וי"ב, בהשתתפות נציגי המועצה ומפקחת בית הספר. ביום שלישי בבוקר תתקיים פגישה עם נציגי המועצה וועדת חינוך. אנו קוראים לכם שוב לשוחח עם ילדכם בנושא. רק יחד נצליח לייצר אווירה בטוחה ומוגנת בבית הספר".
ביום חמישי, 1 בספטמבר, נשלחו לביתם כל תלמידי י"ב בשכבה, כ-400 תלמידים. שוטרים המתינו לתלמידים בכניסה, ובהודעה שנשלחה אז להורים נכתב: "רבים מתלמידי י"ב הגיעו לבית הספר שיכורים לאחר מסיבה שהחלה בלילה. התלמידים קיללו את תלמידי השכבות האחרות וגם את הצוות, גידפו והכינו שלטים מבזים והן זרקו בלונים על צוות בית הספר. אי לכך, התלמידים התבקשו לעזוב את בית הספר כדי לאפשר לשאר השכבות ללמוד בבטחה".
תלמידי שכבת י"ב בבית הספר דרור הכחישו אז שפעלו באלימות, כפי שטענה ההנהלה: "נכון, חגגנו עד שבע בבוקר. הגענו בשעה תשע ללימודים כשכולנו כבר בסדר. תלינו שלטים וקראנו קריאות לעבר שכבת יא' 'כל שכבת י"א שרמוטות' כפי שעשו לנו בשנה שעברה. להגיד שהייתה אלימות זה לא נכון. לא היו מכות ולא היו בלוני מים שהושלכו על תלמידים אחרים או על הצוות. בסך הכול רקדנו ושמחנו בחצר בית הספר. כמה דקות אחרי שהיינו בחצר הייתה הודעה בכריזה שעל כל השכבה ללכת הביתה".
בכתבה זו שולבו סרטונים מהרשתות החברתיות. אם ידוע לכם מי צילם אותם - אנא פנו אלינו במייל האדום